• Anonym

Frieri!!

Ni numera/blivande maka-maka och make-make, vem friade? Hur gick det till och hur valde ni ringar? Likadana eller?

Vill själv jätte gärna fria till min flickvän men hon sa en gång att hon ville välja ring själv. Jag skulle vilja fria med en ring.

Så hur gjorde ni och vad tycker ni??

• Svar på tråden Frieri!!
  • Frantic

Fria med ring tycker jag är fjantigt. Det verkar bara som att man tittat för mycket på Ricki Lake. Nej fria utan ring, så går ni och köper ringar och låter gravera gemensamt (eller var och en för sig) och ha en romantisk förlovningsmiddag där ni ger VARANDRA ringarna. D.v.s så som man gör i Sverige, mer jämställt, mer praktiskt och mer romantiskt!

• Anonym

Jag tycker om att ge presenter, leta efter något jag tycker passar personen. Därför vill jag fria med en ring.

Dessutom tjänar hon mer pengar än mig och hon skulle stå och kolla prislappen och välja en som inte är "för dyr" medans jag skulle välja både till henne och mig den ring jag tyckte passa bäst.

• Tussebus

Hehe vi vat lite oromantiska när vi bestämde oss för att gifta oss. Som jag nyss sa så var det inte tal om frieri direkt utan vi mer eller mindre bestämde oss för att det var dax att gifta sig ;) Så bokade vi tid och köpte ringar tillsammans.

• LadyWillow

Vi hade pratat om det länge, och sen frågade min fru (dåvarande flickvän) "ska vi inte gifta oss nu då"? Och då svarade jag ja.
    Vi letade ringar tillsammans, för vi ville ha nåt som båda gillar och som inte var för dyrt.

• Anonym

Jag köpte ringar. Bokade lyxigt fem stjärnigt hotell utomlands. Överraskade och friade på den plats hon vill gifta sig på. Köpte likadana ringar. Tycker att det är snyggast och ser mest enhetligt ut. Väntar bara på att vi ska få gifta oss snart. Känns lite tråkigt med partnerskap.
    Men vi graverade ringarna efteråt.

• Zach

Vi köpte ringarna i ihop och åkte till göteborg för lite semester. Där förlovade vi oss på universium bland småapor o fåglar och sen käkade vi kokt korv med bröd på taket. Skit mysigt o väldigt oss. =) sen på kvällen gick vi ut o åt middag oxå.

När vi tagit på oss ringarna upptäckte vi att vi lyckats ställa oss precis vid en övervakningskamera. det var lite roligt faktiskt :D

• Anonym (les)

jag har börjat fundera över att fria till min flickvä oxå! :) vet inte riktigt hur jag ska göra,funderar på att köpa rosa rosor till henne,och bara fria nån dag när hon inte är beredd,typ när hon kommit hem från jobbet,stallet eller något. :) ringar tycker jag att vi ska titta ut tillsammans. vi är förlovade redan,så vi vill gärna ha de som hör till.

• Tuppjuck

Jag frågade min blivande fru i vardagsrummet bara för att det kändes rätt och det blev perfekt:) Man behöver ingen ring för att det ska bli romantiskt. Bättre hon får välja en själv så hon får den hon vill ha tycker jag.. men det är ju upp till var och en. Men eftersom hon själv bad om att få välja ring så kanske man ska lyssna på hennes önskan. Vi valde ringar tillsammans på en privat utprovning via hellkes.se. Lycka till!

• Anonym (les)

för mig och tjejen blir det giftermål nästa sommar! friade och det blev ett stort JA! :)

Svar på tråden Frieri!!