• sötis80

Är rädd för min chef....

Hej!
    Blir såååå besviken, min chef hotar mig. min chef kör med utpressning ,o provocerar fram svar. Medan min f.d vän o anställd fjäskar, gör allt för min chef. Har berättat för min f.d vän hur allt ligger till, hur jag mår m.m . då går hon och berättar för våran chef- bara för att ligga bra till hos chefen och för framtida utveckling o chanser. Så snart e jag oxå arbetslös....bara några veckor kvar... skit - hatar provanställningar. var ju såååååå nära en tillsvidareanst. tappat hoppet...

• Svar på tråden Är rädd för min chef....
  • MosterMaja

Vill du verkligen jobba på ett ställe med sån chef o kollega?? Om du vill det, finns det ingen annan på jobbet du kan få stöd hos? Självklart får inte din chef hota dig, har du talat med facket??

• sötis80

har tappat hoppet om nytt arbete.... facket gjorde så att min chef blev galen!!!! hon hatar facket...

• Lotlas

Men allvarligt talat. Om du blir hotad av din chef och facket inte kan göra något så är det väl läge för en polisanmälan, eller hur? Anledningen till att din chef hatar facket skulle jag tro är att hon vet om att hon inte följer god arbetsgivarsed.

• SilentStar

öhh vad är det för ställe du jobbar på egentligen? jag hade aldrig velat stanna kvar där iallafall, kvittar om din chef hatar facket, hon måste följa deras regler ändå

• jenny99

Trist att bli arbetslös,men det är nog bättre att vara arbetslös än att jobba där.

• JLS

Spela in din chefs hot på band om de är allvarliga. Sedan kan denne ju se hur det går när man kör fulspel

♥ Julia 080626 ♥
  • sötis80

jo, hon vet mkt väl att jag har rätt och hon har fel.... det är det hon är arg över. hon ändrar kontrakt precis som hon själv vill, och säger om du säger emot så kommer du få det hårt senare i livet. jag jobbar på ett företag som ska byta ägare och då följer personalen autom. med men nej säger hon, vet att det är fel- vågar inte säga nåt p.ga jag e provanställd. och gör jag inte som hon säger får jag inte bra omdöme från dom till dom nya ägarna. Så den elake chefen försvinner., men jag vill ha ett jobb med dom nya ägarna...hmm klurigt...

• MikPel

Jag tycker du ska fundera över vilket svin till fd "vän" du har.

Och berätta inte saker som kan vändas mot dig.

och som sagt prata med facket, gör hon något dumt så kan dom täppa till truten på henne

• Lotlas

sötis80 skrev 2008-12-08 17:53:01 följande:

jo, hon vet mkt väl att jag har rätt och hon har fel.... det är det hon är arg över. hon ändrar kontrakt precis som hon själv vill, och säger om du säger emot så kommer du få det hårt senare i livet. jag jobbar på ett företag som ska byta ägare och då följer personalen autom. med men nej säger hon, vet att det är fel- vågar inte säga nåt p.ga jag e provanställd. och gör jag inte som hon säger får jag inte bra omdöme från dom till dom nya ägarna. Så den elake chefen försvinner., men jag vill ha ett jobb med dom nya ägarna...hmm klurigt...
    Dokumentera, dokumentera, dokumentera! Spar alla eventuella skriftliga meddelanden och mail och vänd dig till facket igen! Hon kan ju inte få skrämma dig till tystnad! Facket kanske kan prata med de nya ägarna och förklara läget också..?
  • sötis80

dom nya ägarna är inte heller så ärliga... men är iallafall kollektiv anslutna.... och följer avtal... så det är ju något som e bra.

Svar på tråden Är rädd för min chef....