Inlägg från: Lotlas |Visa alla inlägg
  • Lotlas

Är rädd för min chef....

Men allvarligt talat. Om du blir hotad av din chef och facket inte kan göra något så är det väl läge för en polisanmälan, eller hur? Anledningen till att din chef hatar facket skulle jag tro är att hon vet om att hon inte följer god arbetsgivarsed.

• Lotlas

sötis80 skrev 2008-12-08 17:53:01 följande:

jo, hon vet mkt väl att jag har rätt och hon har fel.... det är det hon är arg över. hon ändrar kontrakt precis som hon själv vill, och säger om du säger emot så kommer du få det hårt senare i livet. jag jobbar på ett företag som ska byta ägare och då följer personalen autom. med men nej säger hon, vet att det är fel- vågar inte säga nåt p.ga jag e provanställd. och gör jag inte som hon säger får jag inte bra omdöme från dom till dom nya ägarna. Så den elake chefen försvinner., men jag vill ha ett jobb med dom nya ägarna...hmm klurigt...
    Dokumentera, dokumentera, dokumentera! Spar alla eventuella skriftliga meddelanden och mail och vänd dig till facket igen! Hon kan ju inte få skrämma dig till tystnad! Facket kanske kan prata med de nya ägarna och förklara läget också..?
Svar på tråden Är rädd för min chef....