• mianna

gravidförsäkring?

Hej alla blivande tvillingföräldrar och ni som redan har tv!
    Hur har ni resonerat kring det här med försäkring under graviditeten? har ni tecknat? vilken blev det? skiljer det sig om man skall ha två, alltså måste man teckna två??

Tacksam för svar
    Anna

• Svar på tråden gravidförsäkring?
  • sunshine82

Jag har också funderat på det där.. just nu har jag folksams gratis försäkring och tänkte ta deras betalförsäkring också, bara för jag har folksam via facket, tänkte det är enklast att ha alla försäkringar där.
    Men så har jag jämfört lite på nätet, och jag tycker faktiskt ifs försäkring verkar bäst, alltså betalförsäkringen, den skiljer mycket i pris, den är dyr. Men däremot så täcker den väldigt mycket mer än dom andra och även downs syndrom osv, och ger högst ersättning om något skulle hända.

Men än så länge har jag inte tecknat den, får se hur jag gör.
    Går allt bra är en betalförsäkring onödig, men händer det något är det nog jäkligt skönt att ha en försäkring.

• em79

Hej! Vi har valt trygghansas försäkring, men jag håller med om att det är en djungel. Trygg Hansa har en jätte bra barnförsäkring, när barnen sedan kommit ut. Lycka till!!

• Indy500

Hade trygg hansas försäkring somdå kostade 950kr tror jag.
    D funkade jättebra. eftersom de komlite tidigt såva vi ju kvar på bb en vecka.
    Var bara att ringa trygg hansa efteråt så fick jag pengar för dagarna vi legat inneminns inte exakt hur mkt d va men TROR d va 300kr/barn och dygn.
    Inga papper skickades in jag bara ringde så satte de in pengarna på kontot 2 dgr efter.
    eftersom twins ofta kommer tidigare så kan d va värt det att ta en fösäkring.
    :)

• jelena2

Vi hade oxå Trygghansas Vänta barn försäkring som då kostade 950 kr. Ena flickan föddes i infekterat fostervatten och var inskriven på neonatal i 7 dagar. Efteråt blev jag uppringd av Trygghansa som undrade hur det hade gått och sen satte de in 700 spänn på vårt konto, för vi fick 100 kr dygnet. Lätt som en plätt!
    Att sen få igenom en barnförsäkring på den andra flickan som föddes med dysmeli var en helt annan femma. Det gäller att få fysiskt perfekta barn.....

• Vitros

en fråga till er som haft försäkringen, är det någon nackdel att teckna den redan innan v26 (den börjar ju gälla för barnen då). Alltså ska man vänta till v26 eller är det lika bra att teckna den bums?
    Jag är i v16 ska jag väl tillägga så försäkringen skulle ju bara gälla för mig så länge.

Den verkar fö kosta 1050kr nu

• Tvillinggravid

Jag har precis samma undran. Jag är i v 14+ och undrar om det är någon idé att teckna försäkring före v 26.
    Jag kommer att köra Trygg-Hansa eftersom jag har alla andra försäkringar där.

Svar på tråden gravidförsäkring?