Inlägg från: sitamoia |Visa alla inlägg
  • sitamoia

Dalatråden

Nu har jag också hittat hit! =) Jag kopierar frågan som jag skrev i slutet på förra tråden:

Till er som bor i Falun: Jag undrar hur svårt/lätt det är att få plats på den förskola man önskar. Vi nästan måste få plats på Lindgården eftersom vi bor på promenadavstånd dit och inte har bil. Att traska upp för hela Svärdsjögatan kl halv sju på morgonen känns inte som ett alternativ...

Mollie: Vi ska ha plats till hösten, helst augusti. Det låter ju grymt jobbigt att dagisen är överfulla. Hoppas verkligen vi kan få plats på Lindgården. Jag vet faktiskt inte om det är miljödagis fortfarande, men vi har tänkt besöka det så vi vet lite mer hur det är där. Har hört bara positivt om det iaf. Någon annan som vet mer om Lindgården?

• sitamoia

Förresten, var det någon som var på öppna förskolan i centrumkyrkan i Falun i torsdags? Min sambo var där med Vincent. Det var julavslutning, men första gången för sambon på en öppen förskola, och både han och Vincemannen trivdes tydligen riktigt bra. Själv har jag bara gått till Mariagården, känns bra eftersom det bara är små barn där.

• sitamoia

Det är så svårt att veta vilka alla här är och hur gamla barn man har. Är det tjatigt, eller skulle det vara okej att göra en lista igen med oss som finns här? Jag börjar iaf så får ni hänga på om ni har lust...

nickname - stad - barn & ålder

sitamoia - Falun - Vincent 8,5 månader (född 080410)

Vi var på Lugnet och badade idag, Vincent tycker det är riktigt mysigt! Vad roligt det är. Ska se om jag fick några fina kort, kameran står på laddning så jag har inte kunnat tanka över till datorn än. Vad tycker era små om att bada?

• sitamoia

Här är en till som var på IKEA igår! Och jag blev nog 5000 kr fattigare... men kul var det, handlade mest till blivande barnrummet! Jag hade brorsan och min mamma med mig, och så sonen såklart. Han var vaken hela IKEA-besöket, tokstollen. Somnade som en stock när vi satte oss i bilen efter 4,5 timme! Vanligtvis sover efter 2,5-3 timmar. Hihi, tok!

Svar på tråden Dalatråden