• laya

Vad ska jag bjuda på för mat?

Det står verkligen helt still i huvudet. Vi har bjudit hit min mans familj på annandagen och nu måste jag ha hjälp med vad jag ska bjuda på för mat.

Helst något enkelt som går att förbereda. Vi kommer att vara 7 vuxna och tre barn i åldrarna 3-6 år.

Någon som har något gott recept? Nu kommer kruxet, det får inte vara något kött, ris, champinjoner eller fisk. Börjar förstå nu när jag skriver upp vad det inte får vara varför jag har såna problem med att hitta på någon maträtt som passar alla.

Hoppas att någon har något bra recept åt mig.

Tack på förhand.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-08 23:00
    Kyckling är okey, tänker bara rött kött som kött.

• Svar på tråden Vad ska jag bjuda på för mat?
  • memlan

Bakad potatis med kryddsmör och citronmarinerade kycklingbitar och så massor av sallad och ugnsbakade rotfrukter...

• Hella Pella

Oj det var inte lätt då det inte fick vara varken kött eller fisk...

Kanske Quorn-gryta med kokosmjölk?

• tii

memlan skrev 2008-12-08 22:56:45 följande:

Bakad potatis med kryddsmör och citronmarinerade kycklingbitar och så massor av sallad och ugnsbakade rotfrukter...
    Det lät ju skitgott.
  • memlan

om kyckling räknas som kött (jag tänker på röttkött då) så byt ut mot qornfilé (stavning?)

• Fille Fjonkan

En god couscoussallad kanske kan smaka efter all julmat?

Vi brukar koka några dl couscous och tillsätta ruccola, cocktailtomater, fetaost, oliver, kidneybönor, kikärtor, persilja, olivolja, salt och peppar... eller vad man än behagar och vad man än tycker är gott. Kanske ett gott och matigt bröd till?

Salladen är godast rumstempererad, så den fungerar i alla fall bra att förbera i god tid.

/ Fille med Kisen -03, Tösen -05 & Pysen -07
  • lunkentuss

inget kött som i ingen ko/gris bara, elr inget kött som i ingen fisk elr kyckling heller?

Bakad potatis e jättebra ide! Vi gjorde en gång bakad potatis som vi delade i halvor och "bakade" klart i ugnen. Sen gröpte man ur potatisen ur skalet o blandade i mögelost o sen tillbaka ner i skalet o in i ugnen ca 10 min till så det smalt ihop. Mumma!
    Till det hade vi en sallad med mango o cassewnötter =)
    Det kan ju gå till de vuxna =)

Barnen kan ju få hamburgare men ist för pannbiff så ha kycklingfileer som e stekta i salt o peppar bara o ska de va helt vegetarisk så är kikärtsbiffar jättegott. Pommes till de =)

• laya

Åhh, vilka goda recept, men nu inser jag att jag verkligen har tagit mig vatten över huvud för det är verkligen inga recept som jag kan bjuda på men ideer har jag fått.

Tack så mycket.

• Hella Pella

Varför kan du inte bjuda på något av dessa recept?

• annelie1976

vad för typ av mat då?

• laya

Familjen är så otroligt kräsna så det finns inte, men jag får byta ut ingridienser mot något dom tycker om.

Svar på tråden Vad ska jag bjuda på för mat?