• Sweetie82

********BIM-lista januari********

NÄR DU LÄGGER IN DIG PÅ LISTAN TÄNK PÅ ATT:

1. Parentesen efter varje datum är antalet som har BIM samma dag som du. När du lägger in dig så ändrar du siffran så det stämmer med det nya antalet.

2. Parentesen efter veckan är antalet personer som har BIM samma vecka som du. När du lägger in dig så ändrar du siffran så det stämmer med det nya antalet. Dessa parenteser finns därför att det ska vara lättare att räkna oss.

3. Sedan ändrar du antalet medlemmar så det bli korrekt och räknar ut statistiken över hur många som borde bli gravida av oss.
    Vid "KVAR PÅ LISTAN" visas antalet som fortfarande ligger kvar på sitt BIM datum.

4. Får du sedan ett plus vid ditt BIM så tar du bort dig från BIM listan och skriver dig under "GRAVIDA" i stället. Då du tar bort dig från BIM listan så rättar du till så siffroma stämmer bakom datum och vecka.
    Sen ändrar du också så "KVAR PÅ LISTAN" blir rätt antal.

5. Får du i stället mensen vid ditt BIM så tar du bort dig från BIM listan och skriver dig under "LYCKA TILL NÄSTA GÅNG" i stället. Då du tar bort dig från BIM listan så rättar du till så siffrorma stämmer bakom datum och vecka.
    Sen ändrar du också så "KVAR PÅ LISTAN" blir rätt antal.

6. Brukar bli så att en del glömmer att ta bort sig från listan när mensen kommit. Så tänk gärna på att ända i listan så den blir så korrekt som möjligt..

• Svar på tråden ********BIM-lista januari********
  • Juliii86

åååh jag hoppas att det är.. att det kanske finns en lite chans..
    kommer inte min mens idag så testar jag imorgon igen

hur går det för dig?

InHeaven skrev 2009-01-12 11:04:43 följande:
    vad tråkigt juliii86, men så länge mensen inte kommer så är det in te över ;)
  • InHeaven

Har inte testat mig på 2 dagar, men ringde till gunläkaren idag som sa att man ska testa efter 10 dagar, för att kunna lita på det 100%. Så än är inte hoppet över för oss.
    Har även fått en ul tid för att se så allt ser bra ut efter mitt mf i juli förra året. Så vi får se hur det går.
    Men jag är inställd på att det inte har blivit något.

Juliii86 skrev 2009-01-12 11:10:23 följande:
    åååh jag hoppas att det är.. att det kanske finns en lite chans..kommer inte min mens idag så testar jag imorgon igenhur går det för dig?
  • Juliii86

oki jag håller tummarna på att det blir ett plus ialla fall
    Oki jag har hört att efter 19 dagar från ÄL ska man testa. Men det läste jag på test förpackningen.
    Ne vad hemsk, beklagar för ditt missfall Ingen rolig upplevelse.

Hoppas att det blir ett plus för oss ialla fall!

InHeaven skrev 2009-01-12 11:12:37 följande:
    Har inte testat mig på 2 dagar, men ringde till gunläkaren idag som sa att man ska testa efter 10 dagar, för att kunna lita på det 100%. Så än är inte hoppet över för oss. Har även fått en ul tid för att se så allt ser bra ut efter mitt mf i juli förra året. Så vi får se hur det går. Men jag är inställd på att det inte har blivit något.
  • InHeaven

19 dagar blir ungeför 5 dagar efter bim, så det är idag. Men men, jag väntar nog hellre lite till. Är ju som sagt van att mensen krånglar och hålelr sig borta ett tag. Men idagär jag på dag 36, så kommer den inteidag så tar den rekord på sig att vara borta länge.

mf var inte så roligt, men bättre att bebisen blir frisk än dålig. Synd bara att det ska ta sån tid denna gången att få till det.

Juliii86 skrev 2009-01-12 11:21:35 följande:
    oki jag håller tummarna på att det blir ett plus ialla fall Oki jag har hört att efter 19 dagar från ÄL ska man testa. Men det läste jag på test förpackningen. Ne vad hemsk, beklagar för ditt missfall Ingen rolig upplevelse. Hoppas att det blir ett plus för oss ialla fall!
  • Juliii86

oki det gör du rätt i. min mens krånglar också ibland. vissa månader är den punktligt och vissa månader är den väldigt försenad. Tycker det är jobbigt... men men.
    Oj på dag 36? Det var rätt länge det där... Men när ska du testa dig? *nyfiken*

Ja det är sant. Det är bättre att barnet är frisk. Men har ju hört att det ska gå fortare att bli gravid efter en missfall. Vet inte om det är sant :-/ Har bara hört det..

InHeaven skrev 2009-01-12 11:25:09 följande:
    19 dagar blir ungeför 5 dagar efter bim, så det är idag. Men men, jag väntar nog hellre lite till. Är ju som sagt van att mensen krånglar och hålelr sig borta ett tag. Men idagär jag på dag 36, så kommer den inteidag så tar den rekord på sig att vara borta länge. mf var inte så roligt, men bättre att bebisen blir frisk än dålig. Synd bara att det ska ta sån tid denna gången att få till det.
  • Socialen

Juliii86 skrev 2009-01-12 11:40:25 följande:

oki det gör du rätt i. min mens krånglar också ibland. vissa månader är den punktligt och vissa månader är den väldigt försenad. Tycker det är jobbigt... men men.Oj på dag 36? Det var rätt länge det där... Men när ska du testa dig? *nyfiken*Ja det är sant. Det är bättre att barnet är frisk. Men har ju hört att det ska gå fortare att bli gravid efter en missfall. Vet inte om det är sant :-/ Har bara hört det..
    Jo, nära en tidigare graviditet är du mer fertil.

Fick höra idag att en kollega är gravid. *avundsjuk*
  • InHeaven

Jag vet inte riktigt när jag ska testa mig, men kommer inte mensen innan helgen så ska jag nog testa. På lördag har det gått 10 dagar efter bim så då BÖR det visa rätt. Men tror jag får mensen innan dess faktiskt.

Det där med att man blir gravid lättare är helt individuellt.
    Jag blev gravid på 1 försöket med min dotter och 1 med mf, men nu har det tagit 6 månader så det beror helt på vem man är. Mina hormoner kanske har ställts om TOTALT efter mf och då kan man få lite problem med äl. och på så vis blir det svårare att bli gravid

Juliii86 skrev 2009-01-12 11:40:25 följande:
    oki det gör du rätt i. min mens krånglar också ibland. vissa månader är den punktligt och vissa månader är den väldigt försenad. Tycker det är jobbigt... men men.Oj på dag 36? Det var rätt länge det där... Men när ska du testa dig? *nyfiken*Ja det är sant. Det är bättre att barnet är frisk. Men har ju hört att det ska gå fortare att bli gravid efter en missfall. Vet inte om det är sant :-/ Har bara hört det..
  • lotie

Grattis Guld lock=)Nu får du hänga på i plusstråden! lycka till ni andra nu med=)

• Flyssel

Jag har blivit gravid direkt efter mf två gånger. Första gången blev det en son, men andra gången ytterligare ett mf, så det är inte alltid helt smärtfritt att bli gravid direkt.

• InHeaven

Ja och det är ju skönt attd u haft den turen. Jag trodde ju att jag skulle bli gravid fort jag med efter mf eftersom jag blivit det alla andra gångerna, men så var inte fallet. Och det är ju som du säger inte alltid guld och gröna skogar att bli det på en gång.. Jag tror att det är bättre för kroppen att ta det lite lugnt efter ett mf. trots att man så gärna vill.

Flyssel skrev 2009-01-12 11:57:06 följande:
    Jag har blivit gravid direkt efter mf två gånger. Första gången blev det en son, men andra gången ytterligare ett mf, så det är inte alltid helt smärtfritt att bli gravid direkt.
Svar på tråden ********BIM-lista januari********