• paula26

hur ska ni klä era små flickor till Luciafirandet på förskolan???

hej. nu är det så att min dotter är snart 17 månader, så detta är hennes första lciafirande på dagiset. min fråga är hur man skall klä en liten tjej till detta? vi skall vara på hennes dagis ca 1 timme, dom skall sjunga gå i led osv... jag har tidigare köpt en söt tomteklänning som vi har fotat henne inför julen... men kan hon ha detta till Luciafirandet? eller skall jag köpa en vanlig vit klänning, eller vad man nju brukar ha? vill ju inte att hon frågar mig när hon blir äldre o ser bilderna varför hon är klädd som hon är jag har frågat hennes fröken men hon sa att det är välldigt olika hur man klär barnen... vissa kommer med pepparkaksdräkt, andra kommer som tomtar...andra i luciaklänning-.... jobbigt sont här tycker jag... killar brukar ju vara klädda i tomtedräktar o tjejjer i luciaklänning ..eller?

• Svar på tråden hur ska ni klä era små flickor till Luciafirandet på förskolan???
  • Tutilure

Det är ju, som din dotters dagisfröken säger, väldigt olika.
    Nu är ju inte min dotter så stor ännu (4 mån), men hon kommer att ha en tomteklänning på lucia.
    Min söner kommer att vara tomte och pepparkaksgubbe.

♥ C 050323 ♥ M 060518 ♥ M 080805♥
  • hejlis

Det är nog som fröken säger. Är nog jätteolika! Vår dotter har varit både lucia och tomte. Finns ju tomteklänningar/pepparkaksklänningar om man inte vill att det ska se för "pojkigt" ut. Ta det som NI tycker känns finast! Det är ju lättast att motivera för er doter senare..om hon nu skulle bry sig om det ( vilket jag inte tror att hon kommer göra)

• Tant Green

Det brukar vara väldigt blandat på dagis, tomtar med luciakrona och pepparkaksgummor med stjärngossestrut och så Min tjej ska vara lucia för första gången i år, de två tidigare åren har hon varit tomte och tärna (eller vad det heter om man inte har luciakrona). Tomteklänning låter jättebra till din dotter tycker jag.

• paula26

jag tror inte att hon skulle bry sig om deta senare men jag själv sill ju inte gå dit med henne i en tomteklänning, när alla andra tjejjer har nogot annat...eller tvärt om

• Loup Garou

De barn som är så stor så de kan bestämma själva tycker jag ju ska bli tillfrågade annars är det ju bara att välja. Hos oss har vi en tjej 4 år som vill vara tomte istället för lucia och en kille som är 3 som vill vara lucia!

• Lilla fii

Jag har oxå en dotter på 17mån. Vi har köpt ett vitt lucianattlinne, rött sidenband och en luciakrona. Men jag tycker du ska klä henne som du känner.

Har du en tomteklänning kan du ju lika väl ta den.

Mamma till prinsessan Nomi 22/6-07
  • Sanda

MIN 21 månaders ska ha tomteklänning och luva

Adrian 060206 Agnes 070413 = Kärlek
  • mandrarinen

Vet inte riktigt vad dottern ska ha men sonen har iaf bestämt att han ska vara lucia :) Så jag måste hittaluciakronan, finns en någonstans men var??? Dottern blir antingen tärna eller tomte, få se vad det blir..

• millisen

Min dotter kommer att vara pepparkaksgumma
    Det är SÅ olika vad barnen är i den ålder. Tycker det är kul, sen när dom blir äldre så vill ju alla vara Lucia eller tomte

Svar på tråden hur ska ni klä era små flickor till Luciafirandet på förskolan???