• buqe

sköldkörtelrubbningar och mycket håravfall

i 3 månader har jag haft problem med sköldkörteln först låg det på 6.9 då var det lite högt sa läkaren sen efeter en väka så låg den på 5.5 o sen var den uppe igen på 6.5 jag började med levaxin för 2 månader sen men min håravfall fortsätter bara jag har tappat så myk hår att det märks från långt håll. nu min fråga till er som vet nåt om detta är att i början när jag började tappa håret så sa min läkare att det inte berode på min sköldkörtel men att det kanske kunde bero på stress men sen efter 2 veckor var jag tillbaka till henne o då sa hon att nu trode hon att det berode på sköldkörteln men sa att hon var 100% säker på att det kommer att växa tillbaka, jag vet sj inte vad jag ska tro så därför vill jag veta om någon av er har gått igenom detta o vet om man får håret tillbaka eller? jag har till och med funderat på lasserbehandlin fasten det är så jäkla dyrt så har jag börjat spara till det. ska jag göra detta eller kommer håret tillbaka?
    många kramar till er.

• Svar på tråden sköldkörtelrubbningar och mycket håravfall
  • dömestad

Hej, jag har samma problem som du jag har tappat ungefär 1/3 av mitt hår. Jag har fått till svar att dom inte kan svara på om det växer ut. Började du tappa håret innan du började med levaxin eller var det när du började äta det som du tappade håret?

• buqe
    Svar på #1
    nej jag började tappa håret innan jag började med levaxin men det var inte lika mycket då utan när jag började med levaxin då började jag tappa jätte mycket hår. min läkare ringde till mig igår o då sa hon att hon var så säker på att håret skulle växa tillbaka så fort man får rätt på sköldkörteln och jag har oxå pratat med några som har gått igenom detta o de sa oxå att håret växer ut igen. så jag hoppas verkligen att de har rätt mår fan skit dåligt av detta.
  • Ella 77

Jag har hypotyreos och har stått på Levaxin i flera år. I perioder tappar jag väldigt mycket hår, men det kommer tillbaka. Tappade nästan hälften av mitt hår för ett par år sedan och fick klippa det kort.

• Vroooooom

Jag tappade också väldigt mycket hår innan läkarna hittade vad som var fel på mig och jag fick börja medicinera. Nuförtiden tappar jag inte mer hår än normalt men jag tycks inte få tillbaka det tjocka hår jag hade innan.

Cheer up, the worst is yet to come
  • dömestad

Du har inte fel dos då. Jag tappade mycket hår när dosen var för hög. Sen sänkte jag dosen och håravfallet minskade. Man kan ju även tappa hår när man har för låg dos. Glädjande å höra att det växt ut på dom du pratat med. Jag mår också skit av det här. Håret betyder ju så mycket. Det känns hopplöst om man ska behöva vara så här tunnhårig.

• dömestad

En annan fråga ang håret och hårkvaliten, blir den bättre? Mitt hår är väldigt skört och torrt. och jag har dessutom fått gråa hårstrån efter jag började med levaxin. Jag tycker det är lite tidigt jag är 28 år.

• buqe
    Svar på #6
    ja mitt hår är oxå torrt o ser väldigt sliten ut men jag har inte fått gråt hår än. jag tvättade håret idag och jag räknade alla hårstrå det var 18 hårstrå med rötterna o 59 hårstrå som bryts av jag är blon men har mörkt utväxt så jag kan se om det är från rötterna eller inte jag tror att det är bra att jag inte tappar så mycket från rötterna längre men jag tror inte heller att det är levaxinet som har hjälp för min läkare höjde min dos för 3 dagar sen nu tar jag 75mkg jag tog 25 innan och jag ligger fortvarande på tsh 6.5 så i 2 månader jag använd levaxin har inte förändrat nåt. men däremot så har jag börjat men hårtrikologi så de kanske det som har hjälpt mig att jag inte tappar lika mycket hår längre. för 1 månad sen så tappade jag ungäfärr 120-130 hårstrå om dagen från rötterna.
  • dömestad

va bra att det har blivit mindre. Vad är hårtrikologi? Hur pass mycket har du tappat. på mej är det uttunnat över hela huvet. Förut hade jag jämt utsläppt nu har jag det alltid uppsatt för att dölja det.

• buqe

ja jag har tappat överallt på hela huvet också alltså jag vet inte hur mycket jag har tappat men jag vet att jag har tappat så pass mycket att det syns folk som känner mig märker det direkt så jag har också det uppsatt nästan hela tiden. hårtrikologi hittade jag på jag på internet när jag var helt desperat de använder naturliga saker bara och en massa massage plus att man får hem saker som man kan använda sj jag har lärt känna folk som har gjort laserbehandlingar och inte hjälp de alls men med hårtrikologi hade de fått håret tillbaka. jag kan inte sige nått än jag har börjat med detta för nästan en månad sen och visst jag tappar inte hår som innan nu och hon kvinnan som jag går till kollar med en sån mickrokamra som förstorar upp 200 gånger mer hårbotten så man kan se om man har fett eller torr hud eller om det är hår som håller på att växa ut och när jag var där sist så kunde jag faktiskt se att det var en massa nya hårstrå som håller på att växa ut och för första gången på länge var jag glad men jag måste vänte ett tag till för att kunna se mer resultat. så vi får väl se hur det kommer att gå.

• buqe
    Svar på #8
    dömestad. var bor du? jag bor i landskrona så om du bor nära mig kan vi prata så får du numret till hon kvinnan som gör de behandlingarna på mig. anledningen till att jag började med detta är att jag var helt desperat det är jag forvarande och jag vill inte vänta o tappa mer o mer hår som min läkare sa så kan det ta jätte lång tid flera månader eller år tills det växer tillbaka o så länge hoppas jag inte att jag kommer att vänta.
  • dömestad

Jag bor i Norrköping. Så det blir en bit å åka. men hon kanske känner någon här i stan som också gör likadan behandling. Jag är också helt desperat över det här.

• buqe

gå in på mariasharklinik.se så hittar du nr o information där. det var där jag ringde först och hon maria gav mig nr till en kvinna som jobbade med det i landskrona. så det kanske finns nåt i närheten av norrköping. lycka till o hör av dig så jga får veta hur det går för dig. kram buqe

• dömestad

Hej, jag har ringt och det fanns ingen här i norrköping men i stockholm och i volsjö fanns det. Man kunde komma på en intensivbehandling. Tycker du att det hjälper. har dom sagt om det kan hjälpa och så. Kram dömestad

• buqe
    Svar på #13
    jag har börjat med detta för snart en månad sen så jag vet inte exakt vad jag ska säga men jag vet att jag inte tappar lika mycket hår längre o jag går inte dit en gång två gånger i veckan som man ska om man vill ha snabbare resultat jag går dit i gång varannan vecka för att det är lite dyrt för mig behandlingarna kostar 400kr och hembehandlingen som jag köpte kostade 2700.
    men jag har träffat folk som har gått där o som fortvarande går där o en av de hade faft en stor fläck som var helt flint fläcken var lika stor som en stor apelsin jag såg bilder på henne men efter bara 6 månader så hade hon fått håret tillbaka läkaren hade sakt till henne att hon skulle skaffa peruk för att hennes hår skulle aldrig växa tillbaka men så fel läkaren hade haft.och jag träffade en annan tjej som hade tappat mer än helften av sitt hår men fått tillbaka håret på bara några månader. gå ditt på besök bara så kollar de med sån mickrokamra o de berättar för dig om det finns hopp för dig för de kan se om det finns liv i hårbotten så finns det liv de får du håret tillbaka o med deras behandlingar så går det snabbare det tror jag.
    när hon ulla som jag går till kollade med kamran så kunde man se att jag hade riktig fettig hårbotten o jag som trodde att jag hade torr hårbotten efersom mitt hår var så torrt men jag hade fel för det ar fett o mjäll o man kunnde se det tydligt o det beror på vår sjukdom att man har fett hårbotten, fettet blockerar tydligen hårsäckarna så de inte kan växa. men hon sa direkt att jag hade liv i hårbotten o då är det bra bara man tog bort fettet o mjället, jag visste inte heller att jag hade mjäll.
    jag skickar mitt nr till dig så kan du ringa om du vill jag sckickar den så kan du kolla på inkogen.
  • buqe
    Svar på #1
    skriv nått på din inlägg så jag kan skriva mitt nr till dig för annars kan jag inte skicka den till dig
  • dömestad

Buqe jag har skickat meddelande till dej med mitt nummer. Jag hörde idag att det finns en annan medicin istället för levaxin som ska heta amour thyroid. jag vet inte om den är bättre men den personen jag pratade med tappade nästan inget hår alls när hon bytte till den. Med levaxin tappade hon mycket. Jag tänkte jag skulle fråga nästa gång jag pratar med läkare om det skulle hjälpa.

Svar på tråden sköldkörtelrubbningar och mycket håravfall