Vad skriver man i vigselringen?
Hej alla!
Vad kan man gravera in i vigselringen? Det får ju inte plats så mycket men jag vill gärna veta vad ni har skrivit i era.
Jessie
Hej alla!
Vad kan man gravera in i vigselringen? Det får ju inte plats så mycket men jag vill gärna veta vad ni har skrivit i era.
Jessie
"Av hela mitt hjärta" fast på latin, inget namn inget mer!
Tror att vi tar en fras vi kör med här hemma och vi behåller våra efternamn som vi har nu.
Nämen va fan, jag läste ju fel...vigselring stod det ju...jag pratar enbart om förlovningsringen (längre har vi inte kommit ännu...)
I min vigselring står det "Robert 23/7 05"
I förlovningsringen står det "Mona ´hjärta´ Robert 21/6 01"
Vi har bara datum i ringarna.
Däremot graverade vi utsidan i runskrift med texten "det var en gång..." för att vårt liv är som en saaaga
Angående efternamn så bytte min man till sin mors flicknamn och sen tog jag det efter vigseln.
På så sätt fick vi båda nytt efternamn och ett himla vackert sådant
Jag tog definitivt och utan tvekan min mans efternamn - Pettersson har jag lämnat bakom mig...
Jag tog min mans efternamn, hade ett supervanligt innan och har alltid sagt att jag skulle byta om jag gifte mig med någon som hette något ovanligare...
I våra står det den andres namn och "Mitt hjärta är ditt" fast det är ingraverat ett hjärta istället för ordet. Och så står det datum också..
Vi har bara datum och namn.
frulan:
vi gjorde precis som er, vårat namn är väl inte så vackert men bättre än de vi hade innan iallafall!