• Anonym

sjukhusets undersoppa.

Jag har panik!
    Jag väger en bit över 180kg o har nu så ont i hela kroppen att jag knappt klarar av att göra nått.Hittade ett slags recept/diet som lovar att man går ner 4-7kg i veckan samtidigt som de rensar ut matsmältningsorganen.
    Jag väntar på en tid till kirurg om viktop,men de verkar ta tid.

Har någon gjorde denna dieten,ätit soppan?Hur har de isf gått?

• Svar på tråden sjukhusets undersoppa.
  • Anonym

Så heter den nog ja.Smakar den så illa?
    Hur mådde din mage av all kål o lök?

Winterfresh skrev 2008-12-09 21:19:14 följande:
    Om det är Sahgrenska dieten så har jag ätit den. Stod tyvärr inte ut veckan ut, slutade med den dag 5 då jag var så hungrig och mådde pyton. Visst gick ner 8 kg på 5 dagar men efter att ha slutat äta soppan och sen börjat försiktigt att äta vanligt så gick jag otroligt snabbt upp de där kilona och några till....Hoppas det går bättre för dig...
  • Anonym

Nej,detta är en soppa gjort på lök,kål,tomater,gröna paprikor,morötter,selleri o fransk löksoppa.

Betty Boop skrev 2008-12-09 21:20:56 följande:

Du menar nog VLCD-diet (Very low calorie diet). Det innebär att man äter/dricker Nutrilett/Naturdiet-drycker som är måltidsersättning. Jag vägde 142 kg kg innan min viktoperation. Jag gick på dieten innan operationen och gick ner 9 kg på 2,5 vecka.
  • Anonym

Ok,men man får ju iaf äta.Jag har gått på ck från o till i snart 3år o de funkar bara inte.Jag måste få tugga.
    Inget e värre än den paniken jag har just nu.
    Ska man äta den 3gg om dagen?De står inte antal ggr i receptet.

aleksa98 skrev 2008-12-09 21:55:18 följande:
    Den e inte äcklig, jag har ätit den o vi kallar den för kålsoppa men det e sååååå tradigt att äta den minst 3 gånger om dan, man får panik
Svar på tråden sjukhusets undersoppa.