• Deliverance

Skillnaden på Javex och Klorin?

Vad är skillnaden på Javex och Klorin?
    Klorin vet jag bleker & desinfekterar, men bleker Javex också?

Jag har läst om produkterna på ajax hemsida, men jag upplever inte att jag får svar på det jag undrar..

• Svar på tråden Skillnaden på Javex och Klorin?
  • Jesster

Ja, Javex bleker också.

Som jag fattar det som så innehåller Klorin klor och Javex väteperoxid som bleker och löser fett. Båda bleker och desinficerar.

Själv använder jag bara Javex för det luktar gott Klorin luktar så starkt.

Den som söker han finner - www.google.se
  • Deliverance

Jesster skrev 2008-12-10 08:01:04 följande:

Ja, Javex bleker också.Som jag fattar det som så innehåller Klorin klor och Javex väteperoxid som bleker och löser fett. Båda bleker och desinficerar.Själv använder jag bara Javex för det luktar gott Klorin luktar så starkt.
    Ja, okej
    Så det är ingen större skillnad på Javex och Klorin? Dom har samma jobb så att säga? hehe
    Kan man använda Javex på kakel? Har läst på Ajax hemsida att man kan använda det på kakel, sen i en annan spalt så står det att man ska använda det försiktigt i fogarna.. Känner mig lite splittrar i detdär.

Ska flyttstäda, det är därför som jag undrar
  • Jesster

Jag torkar t.o.m. golven med Javex ibland Använder det till all rengöring och hade definitivt använt det överallt i badrummet. Man blandar ju ganska mycket med varmt vatten.

• Deliverance

Jesster skrev 2008-12-10 08:41:14 följande:

Jag torkar t.o.m. golven med Javex ibland Använder det till all rengöring och hade definitivt använt det överallt i badrummet. Man blandar ju ganska mycket med varmt vatten.
    Okej, så jag törs använda det på kaklet? Vill inte gärna veta av att det flammar eller så
  • Jesster

Ja, du törs använda det på kaklet. Anledningen att man ska vara försiktig med fogarna är väl den blekande effekten. Alla har ju inte vit fogmassa.

• Deliverance

Jesster skrev 2008-12-10 08:58:17 följande:

Ja, du törs använda det på kaklet. Anledningen att man ska vara försiktig med fogarna är väl den blekande effekten. Alla har ju inte vit fogmassa.
    Ja, okej.
    Men, då får vi hoppas att det är vit fog
Svar på tråden Skillnaden på Javex och Klorin?