• lajsel

Irland/Dublin i början av januari?

Vi funderar på att ta en resa till Irland i början av januari. Har förstått att vädret aldrig är det bästa, men hur är det i januari? Väder/aktiviteter/turism - nån som har erfarenhet?

Hur många dagar behöver man i Dublin, och vad mer kan man se på ön?

• Svar på tråden Irland/Dublin i början av januari?
  • Elli47

Några dagar i Dublin rekommenderas. Irland är fullt av vackra gamla slott och borgar om du är intresserad av sånt! Vackra vyer finns också! Jag har själv dock bara besökt Irland sommartid, varav en vecka i Dublin och två veckor i södra delarna med boende i Kinsale.

• lajsel

Tack för svar!
    Några fler som har varit där, kanske runt jul någon gång?

• Deia

Jag har varit i Dublin tre gånger i december. Älskar stan då - trots ganska tråkigt väder! Julpyntade varma pubar, små körer som sjunger på gatan. En kopp te framför torvbrasan på ett cafe.....och allra helst allsång till Fairytales of New York, då är min resa fulländad. Nej, nu vill jag dit igen

Se bara till att det finns värme på hotellet. Första gången vi var där hamnade vi på ett iskallt hotell. Inte kul. Det är också bra om frukost ingår för det är dyrt att äta.

• Deia

Vi har bilat runt på Irland också, i april. Vissa dagar var det nästan lika kallt som i december, andra dagar tittade solen fram en LITEN stund. Fast man åker ju inte till Irland p.g.a vädret....

Irland kallas ju den gröna ön så egentligen skulle jag nog helst sett den just GRÖN! I april började det skifta lite. En fördel att åka i lågsäsong är att det är färre turister.

Om ni ska bila - satsa på västra och sydvästra delen. I "mitten" är det inte så vackert.

Svar på tråden Irland/Dublin i början av januari?