Inlägg från: feelings |Visa alla inlägg
  • feelings

Bättre vård för mödrar med barn på neonatalavdelning

Födde min dotter prematurt och jag skrev ut mig själv från sjukhuset då jag ville sova hemma... men vi hade samtal minst en gång i veckan med kuratorn på neo, vi samlades några stycken och samtalde vilket kändes väldigt bra.

Fick alltid bra uppföljning när det gällde mitt barn, och även mig själv.
    Toppen för Mas, men utan att ha läst din berättelse ts så kan jag bara säga :

Trist om du fått känna av det negativa .. nu ska jag kika in din blogg.. o återkommer ..

• feelings

Nu har jag läst igenom din blogg om din tid på neo..

Det verkar som det uppkommit en brist på sjukhuset där du var..
    För antingen de eller så har de missat att ha en som ska vara din mentor,stödperson och förmedlare....

Det enda som jag själv kan verkligen säga negativt om i Malmö var att där fick jag förfrågan om jag kunde dela rum då de ej hade ett eget rum till prematurföräldrar då det sker så sällan...

De har tydligen kejsarsnittsrum, flerrum,tvåbäddsrum men inga premarum...

Men för mig så brydde jag mig inte, hade inga känslor,ville bara sova... såsom du beskrev turen kring födslen upplever jag till en viss del med.

När min dotter var född visade de upp henne för mig, fick inte röra utan snabbt in i ett annat rum.. sen på neo... jag stanna kvar tills jag skulle upp till avd..

Jag vet inte hur det ska vara egentligen men vissa saker hade jag önskat de gjorde annorlunda.

Hade velat få röra min dotter INNAN de gått iväg med henne.. tänk om hon inte överlevt... då hade jag aldrig kunnat få känt att jag rört henne levandes.

Hur gamla är dina nu ?

Svar på tråden Bättre vård för mödrar med barn på neonatalavdelning