• Silverkatten06

Gardiner till barnrum - kappa eller längder?

Hmm, skulle precis sätta mig och sy gardiner till sonens rum. Hade tänkt att sy en kappa, men har rätt mycket tyg och fick nu beslutsångest. Är det snyggare med längder? Funderar även på om det är bättre ur säkerhetssynpunkt med kappa? Sonen är 2,5 år...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Gardiner till barnrum - kappa eller längder?
  • underbara jag

avskyr kappa!!!

längder skulle jag ta. finns inget de skulle kunna "hänga" sig i på en längd.

• Senap

Jag är ju av övertygelsen att kappor är av ondo, så jag röstar på längd.

My sugar is raw
  • MinaHjältar

Längder helt klart, de har vi överallt för jag hatar kappa.

Mina små troll
  • Silverkatten06

Hmm, svårt det här. Blir nog längder i alla fall. Men tyget räcker nog precis till längder, inte till omtag... Har ni några bra tips på hur man löser det snyggt?

• underbara jag
    Silverkatten06 skrev 2008-12-10 10:59:17 följande:
    Hmm, svårt det här. Blir nog längder i alla fall. Men tyget räcker nog precis till längder, inte till omtag... Har ni några bra tips på hur man löser det snyggt?
    panellängder utan omtag eller vanliga utan omtag.. *ryser*
  • Silverkatten06
    underbara jag skrev 2008-12-10 11:10:34 följande:
    panellängder utan omtag eller vanliga utan omtag.. *ryser*
    Hur menar du? Att det är snyggare utan omtag eller med? Vilket är det som ger dig rysningar?
  • underbara jag

omtagen ger mig rysningar

• tessanior

Svårt att tipsa när man inte vet hur fönstret ser ut men längder är ju överlag mycket snyggare. Måste du ha omtag? Sy paneler eller bara något smalare än vanliga längder så kan de hänga fritt.

• Elli47

Har haft både och men kappa passar bäst eftersom fönstret är ganska litet.

• Silverkatten06

Märkligt, inlägget jag skrev publicerades aldrig...

Nåja, försöker igen. Det är svårt med panelgardiner eftersom det är ett snedtak precis bredvid fönstret. Gardinstången kan endast gå ett par cm utanför fönstret. Under fönstret finns dessutom ett el-element som inte får täckas och då behöver jag nog ha omtag så, att gardinen håller sig åt sidan...

Svar på tråden Gardiner till barnrum - kappa eller längder?