Kastrering av hanhund..?! Erfarenheter?
Jag har två dvärgpinscherkillar på 2 och 4 år. De fungerar finfint men har problem med lillen.
På promenader bli han ibland helt fokuserad på marken, nosar, vädrar och kutar runt. Blir uppenbart stressad av lukter. Är också okontaktbar för träning när han blir sådär. Revirmarkerar även inne hos folk och även hemma hos oss om det varit någon på besök.
Har därför kontaktat en hundpsykolog för hjälp och denne har konstaterat att hunden är övermaskulin.
Okej, fine. Har beslutat att prova kastrering på honom. Tillfällig kastrering med chip som sitter verkar i sex månader för att se om det hjälper.
Vill absolut inte kastrera med operation men vad är alternativet? Har alltid varit emot kastration men hunden mår inte bra av det här.
Har bokat tid hos veterinären idag för att sätta in chipet... Jag är superorolig att det ska hända min lilla kille något!
Tänkte därför kolla med er om någon av er har erfarenhet av kastrering med chip?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-10 22:56
Så nu är lillkillen kastrerad med chipet. Ännu inga svullnader eller problem med implantatet.
Vi väntar med spänning på resultatet. :-S