• Mam2ma

Om folk säger att en pojke med docka blir bög, vad blir en flicka med bilar då??

Ibland blir jag inte klok på folk.. Hmm, hört många gånger kommentarer som
    *små pojkar som leker med dockor blir bögar!
    *man ska inte låta små pojkar leka med "flick-leksaker" för då blir dom bögar!!

Shit, vad är problemet?? Fattar inte, i förskolan har man sett massor med små pojkar som leker med dockor, dockvagn och lagar mat i "hemvrån" blir dom bögar eller??? Skulle inte tro det va?? Vad e det för sjuka tankar vissa människor har??? 
    Kom på sen en grej, det e aldrig nån som kommenterar när flickor leker med bilar eller actiongubbar eller nåt, nää det e bara pojkar som leker med dockor som blir bögar!!! Vad blir flickorna som leker med bilar då???

Blir så jäkla trött på lyssna på folk (mest pappor med söner då) som säger -Nej, nej pojkar ska inte ha dockor, de ska leka med bilar och lego!!

Vad e det för idioti??? Fattar mig inte på vissa människor med sånna här tankar, e de dumma i huvet eller vad?????

• Svar på tråden Om folk säger att en pojke med docka blir bög, vad blir en flicka med bilar då??
  • AmandaaElisabeth
    Mam2ma skrev 2008-12-10 11:32:20 följande:
    Ibland blir jag inte klok på folk.. Hmm, hört många gånger kommentarer som *små pojkar som leker med dockor blir bögar! *man ska inte låta små pojkar leka med "flick-leksaker" för då blir dom bögar!! Shit, vad är problemet?? Fattar inte, i förskolan har man sett massor med små pojkar som leker med dockor, dockvagn och lagar mat i "hemvrån" blir dom bögar eller??? Skulle inte tro det va?? Vad e det för sjuka tankar vissa människor har???  Kom på sen en grej, det e aldrig nån som kommenterar när flickor leker med bilar eller actiongubbar eller nåt, nää det e bara pojkar som leker med dockor som blir bögar!!! Vad blir flickorna som leker med bilar då??? Blir så jäkla trött på lyssna på folk (mest pappor med söner då) som säger -Nej, nej pojkar ska inte ha dockor, de ska leka med bilar och lego!! Vad e det för idioti??? Fattar mig inte på vissa människor med sånna här tankar, e de dumma i huvet eller vad?????
    Håller med dig! Barn får leka med vad dom vill, och vem har sagt att en docka är en tjej-leksak?? :O
    Samma sak som att folk säger att man inte ska ha blått på en tjej :S
    Hallå? vad är de för värld vi lever i?
    När jag var liten lekte jag med ALLT!
    Min kusin ÄLSKADE "tjej-leksaker" Och han är inte bög!

Ett barn ska kunna leka med ALLT och ha på sig ALLT oavsett om dom är nyfödda eller äldre!
  • iacata

enkelt, det är bara trångsynta människor som säger sånt...

barn leker med vad de vill och vilka lekar de vill

• Mam2ma
    ahlcec skrev 2008-12-10 19:47:22 följande:
    Flickan blir ju butch och får lägga en massa pengar på slicklappar och grejer (eller gladpack iofs). Faktum är att min styvpappa trodde min lillebrossa skulle bli bög om han lypsylade läpparna som liten. Hehehe.
    Vilken tur att det inte stämmer det där! Jag o mina systrar brukade klä lill-brorsorna i klänningar när de var små bäbisar.. Å de e straighta, inte för att det spelar nån roll vad de e för nåt!!!!
  • ius lexis

Jättefånigt!!
    Lika fånigt är mammor och pappor som envisas med att döttrarna inte får ha rosa!! Vadan detta har mot en färg?? Som om färgen gör döttrarna mesiga eller nåt?? Det är väl snarare föräldrar som bestämmer vad döttrar ska ha på sig eller tycka som kommer att få mesiga döttrar som blir lätt överkörda, så skulle man aldrig göra mot söner...dvs förvägra dem att ha färgen blå eller grön...töntigt enligt mej. varför lära döttrar att manligt är bättre än kvinnligt som rosa nu anses vara.

• Censur

men min son har ett tjejhalsband och jag är faktiskt lite orolig för att han ska bli en "sån där"...
    Det vore ju faktiskt rätt förödande!
    Dessutom leker han med sina småsystrars dockor! Jag brukar slita bort dom och skälla på honom. FY för sånt!

How about a nice cup of shut the fuck up!?
  • EttElaktTroll

haha

Censur skrev 2008-12-10 21:44:08 följande:
    men min son har ett tjejhalsband och jag är faktiskt lite orolig för att han ska bli en "sån där"... Det vore ju faktiskt rätt förödande! Dessutom leker han med sina småsystrars dockor! Jag brukar slita bort dom och skälla på honom. FY för sånt!
  • Censur
    EttElaktTroll skrev 2008-12-10 21:46:00 följande:
    haha
    det är inget att skratta åt! Det är dagens sanning!
    Jag skulle aldrig köpa en spis åt barnen för jag vill verkligen inte att min son ska frestas... Lite jobbigt att behöva passa honom hela tiden men jag vill inte ha en fjolla till son!
  • Censur
    iacata skrev 2008-12-10 19:48:37 följande:
    enkelt, det är bara trångsynta människor som säger sånt... barn leker med vad de vill och vilka lekar de vill
    nej, inte mina barn!
  • mina1

Håller med dig TS att en del (tyvärr speciellt män) verkar vara från stenåldern. Så hur de har fått tag i en kvinna är för mig en orimlighet. Har också (på allvar) hört dem säga till sina sambos att inte kan han få en docka i present det är ju bara för tjejer.

• Censur
    mina1 skrev 2008-12-10 21:49:25 följande:
    Håller med dig TS att en del (tyvärr speciellt män) verkar vara från stenåldern. Så hur de har fått tag i en kvinna är för mig en orimlighet. Har också (på allvar) hört dem säga till sina sambos att inte kan han få en docka i present det är ju bara för tjejer.
    det är ju sant! Dockor är för tjejer och bilar för killar!
    Det vet väl de flesta hoppas jag!
    Nej... vad är nästa steg? Att sätta på sönerna kläninngar?
    Över min döda kropp!
Svar på tråden Om folk säger att en pojke med docka blir bög, vad blir en flicka med bilar då??