• LillyLu

Vanlig BH eller amningsBH när bobbisarna växer

Ännu en fråga om inköp...
    Brösten växer och jag funderar på vad man skall köpa för BH?! Skall man köpa en vanlig BH i större storlek än vanligt eller skall man köpa en amningsBH direkt? Känns tråkigt att köpa en vanlig BH som man inte kan ha efter amningtiden.... Vad tycker Ni?

• Svar på tråden Vanlig BH eller amningsBH när bobbisarna växer
  • lillasmilla

Jag köpte ett par billiga i en större storlek. Sedan en mjuk amningsbh som kan "töja sig" lite. Jag har gått upp 1½ stl nu, är i v 34. Blir nog 2stl när mjölken kommer på riktigt...

• xenaa

Jag kör med amninslinnen mkt skönare än åtstramanade bh

♥ Leo 2oo7-o6-22 ♥ ★ ♥ BF 2oo9-o3-o4 ♥
  • meanwhile

nu har jag inte gått upp i storlek alls, vilket jag är glad för. men ändå började jag känna att bh-bygeln började skava mycket mer än vanligt ganska tidigt i graviditeten, så då köpte jag en billigare variant utan bygel. nu senare, kanske i vecka 33 köpte jag en amnings-bh. den är väldigt mjuk och bekväm.

• lillasmilla

xenaa skrev 2008-12-10 12:16:59 följande:

Jag kör med amninslinnen mkt skönare än åtstramanade bh
    Oj! Med de jättemelonerna jag har hade jag inte kunnat gå i trappan med bara ett linne. Guuud vad skönt det måste vara! =)
  • Digitalis

Innan jag blev gravid hade jag 80 D. Idag köpte jag ny BH, för den gamla gav inget stöd längre och brösten har vuxit rejält. Men jag fick en smärre chock när den enda som satt bra var 85 F. Det här är min andra graviditet och brösten har banne mig vuxit mer än magen haha.

Ingen kan göra allt, men alla kan göra något.
  • xenaa
    lillasmilla skrev 2008-12-10 13:43:22 följande:
    xenaa skrev 2008-12-10 12:16:59 följande: Oj! Med de jättemelonerna jag har hade jag inte kunnat gå i trappan med bara ett linne. Guuud vad skönt det måste vara! =)
    Ja har stora bröst jag med ska du veta
    Linnena har en sådan linning osm håller tuttarna uppe det är de som är de sköna
    ♥ Leo 2oo7-o6-22 ♥ ★ ♥ BF 2oo9-o3-o4 ♥
  • sweden italy

Har bara hört att när man är gravid sà ska man inte ha bygel BH, det är bättre för brösten och mjölk produktionen och att det är viktigt med rätt Bh för att behàlla bröst formen.. Sà jag kämpar just nu med att hitta rätt BH utanbygel... jag har gàtt upp fràn 70g till 70j, sà hàll tummarna tjejer... hoppas att det stannar där nu..

• lillasmilla

sweden italy skrev 2008-12-10 21:24:33 följande:

Har bara hört att när man är gravid sà ska man inte ha bygel BH, det är bättre för brösten och mjölk produktionen och att det är viktigt med rätt Bh för att behàlla bröst formen.. Sà jag kämpar just nu med att hitta rätt BH utanbygel... jag har gàtt upp fràn 70g till 70j, sà hàll tummarna tjejer... hoppas att det stannar där nu..
    När man är gravid kvittar det, det är när man ammar man itne ska ha med bygel, för att man lättare får mjölkstockning då.
Svar på tråden Vanlig BH eller amningsBH när bobbisarna växer