LillYmer skrev 2008-12-10 15:44:08 följande:
Hörru överdosera inte kanel det är inte så nyttigt. Om kanel satte igång förlossningar så skulle sjukvården spara miljoner på att dra in på värkstimulerande medel osv och skicka hem alla övertidare med en påse kanel.Tror inte på det där och jag skulle inte dricka det. Kanel innehåller ett giftigt ämne som heter Kumarin och är ofarligt i småmängder. Men tänk på att all koncentrerad kanel ska passera alla dina inre organ och utsätta dom för en massa arbete också. Min lever skulle inte gilla det
iaf.
det är det jag tänkt på med. visste inte vad det hette det där giftiga ämnet men visste att det innehöll nåt som inte var bra i allt för stora mängder. det märkliga är ju att hon som fick tipset fick det av personalen på förlossningen så om det vore så farligt har de ju begått ett grovt tjänstefel. och om det nu skulle fungera tror jag aldrig vården skulle ta till det som metod för att sätta igång iaf, det anses nog lite för hokus pokus för att godkännas.
blir osäker på om jag ska våga testa nu när du skrev det där om kumarinet... vill ju så gärna att barnet ska få födas några dar före julafton så det får en egen födelsedag. mig kvittar det om jag ligger på bb på julafton, har hört att det är rätt mysigt där då, men just för barnets skull vill jag slippa.
MrBean skrev 2008-12-10 15:46:53 följande:
Hej Mexisis!Jag har inte prövat detta men jag tror att det bara varit tur att det fungerade för dem. Annars borde man ju ha hört talas om det någon gång och jag har aldrig hört det innan. Det vore dock bra om det funkade för jag gick över 21 dagar med min första och det vill jag INTE göra igen. Nu är jag i 36+4 så jag väntar gärna tills efter nyår :)Men är sugen på att testa då jag vet att min kille kommer att bli stor (över 4Kg).Vilken vecka är du i?
har aldrig heller hört om det förrän i förrgår, men under den här graviditeten har jag hört flera konstiga saker som sägs ska hjälpa till att sätta igång än vad jag hörde förra gången. vill ju testa ifall det skulle visa sig funka men blev skeptisk nu när jag fick veta om det där giftet.... *suck*
jag är i v 38+0 enligt min bm, 37+6 enligt fl