Inlägg från: johlinn |Visa alla inlägg
  • johlinn

Tygblöjetråden 19

lovliness - vi tvättar ca var tredje dag. Det blir ju en del tvätt-tider, men det har fungerat hittills. Sköljer upp o hänger blöjorna på tork om det dröjer längre än tre dar till nästa tvätt-tid.
    Att ta med bebis till tvätt-stugan gör jag bara när jag lägger i tvätten o det går så snabbt. Sen är barnets far hemma

• johlinn

Squeezetoy - men du, kavli har en mjukost med pastöriserat grönmögelostpulver som dög som substitut för mig förra året! Inga levande illasinnade bakterier i den!

• johlinn

Humminggirl - tyckte inte det var knepigt att få till vikisarna alls, de fungerade bra i början! De läckte aldrig vilket engångsblöjorna gjorde ett flertal ggr. Och amningsbajs vill man helst inte ha läckage av, det ger starka fläckar...

• johlinn

zuzzan - använda blöjor förvarar jag i en hink i väntan på tvätt. Har tvättstuga så jag tvättar ca var tredje dag. Om vi är ute o barnet behöver bytas på så lägger jag blöjan i en påse. Antingen en pulpåse el en vanlig plastpåse, går lika bra vilket som.
    Jag tyckte att IV:s formsydda i flanell sög lite dåligt ett tag, men kanske skulle gilla dem bättre nu. Köpte några i frotté istället, och de suger upp mer vätska men är lite väl stora. Hur många blöjor man behöver är väldigt individuellt, beror lite på hur ofta du behöver byta och hur ofta du tvättar. Vi gör nog av med en 7-8 blöjor per dag, sen vill man gärna ha några till när de andra torkar oxå, så vi har ca 30 blöjor, men det är rätt mycket. Blöjbyxor använde jag inte särskilt många av när jag hade vikisar o formsydda. Tyckte inte de blev så skitiga så jag hade bara 2-3 byxor som jag använde.

• johlinn

Squeezetoy - jag har MT:s aio som jag torkar i torkrum. De torkar nästan exakt lika snabbt som bg el mt:s pocketsystem. Så de bör gå bra o torka utan tumlare! Och jag vill oxå ha fler...

• johlinn

gurkan - tror oxå på pockets. Man kan boosta på rätt bra på natten, de rör sig ändå inte så mycket då!

• johlinn

mrs maniac - förstår inte riktigt vad du undrar över?
    Om det är mängden blöjor o byxor så tror jag du har så att du klarar dig!

• johlinn

fru fogeby - bäst är väl egentligen o sy en eller ett par bara för o prova. Om de är för tunna kan du använda dem som boosters sen!

Svar på tråden Tygblöjetråden 19