Tygblöjetråden 19
Ni som säljer tygblöjor begagnat - var säljer ni dem? Jag är med på Sjalbarn (men är ingen sjalare) men kollar gärna på andra ställen.
Ni som säljer tygblöjor begagnat - var säljer ni dem? Jag är med på Sjalbarn (men är ingen sjalare) men kollar gärna på andra ställen.
mandrarinen skrev 2008-12-11 15:31:32 följande:
gurkan76 skrev 2008-12-11 20:43:27 följande:
Härligt! Då ska jag nog slå till. Hoppas att få köpa två först och prova, och om de funkar ett par till.
Lillkillen blir så himla röd i stjärten av kissiga flanellformisar så jag tror jag ska satsa lite mer på fleeceinsidor. (Jag vet att jag kan klippa till inlägg till de formvikta, men han blir mer och mer rörlig så pockets känns lättare.) Man vill ju inte väcka det stackars livet när han sover för att byta blöja. Å andra sidan har de formvikta med pulbyxa aldrig läckt. Svårt det där...
Squeezetoy skrev 2008-12-13 01:09:24 följande:
zazla skrev 2008-12-15 19:46:07 följande:
Hjälp sökes!!
Nu har min storkissare även blivit en storbajsare och två morgnar i rad har vi nu haft kiss- och bajsläckage från Pampers baby dry. My ass att de håller i 8 timmar...
Min man blir lite lätt hysterisk av att få på gossen en formsydd med blöjbyxa, och han sköter blöjbytena på helgerna, och risken är att han får ett utbrott en lördagsnatt om vi nu inte fixar nån annan typ av tygblöja, för nu är det slutfjäskat för Pampers. Vi har WOpockets och MTpockets, men jag litar inte riktigt på dem när det kommer till mycket bajs, de sluter liksom inte om låren som en formsydd med pulbyxa gör.
Jag behöver er hjälp med tips!
Förutsättningar:
Ett stycke bebis, 10 veckor gammal.
Väger 7 stolta kilo och har ett par saftiga lår.
Helammas så allt som kommer ut är riktigt löst.
Storkissare dygnet runt.
Storbajsare på morgnarna.
Behöver en AIO som kan laddas med extra inlägg.
Tar tacksamt emot alla tips ni har!
gurkan76 skrev 2008-12-20 12:07:10 följande:
milimina skrev 2008-12-21 20:04:02 följande:
milimina skrev 2008-12-21 22:38:54 följande: