Inlägg från: gurkan76 |Visa alla inlägg
  • gurkan76

    Tygblöjetråden 19

    Ni som säljer tygblöjor begagnat - var säljer ni dem? Jag är med på Sjalbarn (men är ingen sjalare) men kollar gärna på andra ställen.

  • gurkan76

    mandrarinen skrev 2008-12-11 15:31:32 följande:


    gurkan76 skrev 2008-12-11 14:52:39 följande:
    De flesta säljer väl på tradera. Finns en del på blocket också men där är det mest imse vimse. Billigast brukar det dock bli om man hittar en annons någon annanstans.. :)
    Aha! Då får jag ge mig in i Traderadjungeln då!

    Vad tycker ni om BG 2.0?
  • gurkan76

    gurkan76 skrev 2008-12-11 20:43:27 följande:


    Vad tycker ni om BG 2.0?
    Ingen som har en åsikt om BG 2.0? Vill veta innan jag köper på mig ett gäng begagnade.
  • gurkan76

    Härligt! Då ska jag nog slå till. Hoppas att få köpa två först och prova, och om de funkar ett par till.

    Lillkillen blir så himla röd i stjärten av kissiga flanellformisar så jag tror jag ska satsa lite mer på fleeceinsidor. (Jag vet att jag kan klippa till inlägg till de formvikta, men han blir mer och mer rörlig så pockets känns lättare.) Man vill ju inte väcka det stackars livet när han sover för att byta blöja. Å andra sidan har de formvikta med pulbyxa aldrig läckt. Svårt det där...

  • gurkan76

    Squeezetoy skrev 2008-12-13 01:09:24 följande:


    Vi har ett gäng BG 2.0 och det är en jättebra blöja. Det enda är väl en blöja där karborren börjar ge upp, men det är bara en blöja. Vi har använt dom i över ett år och sonen har väl inte ändrat midjemått alls på den tiden nästan, han bara växer på längden så det sätter väl sina spår.
    Det låter ju toppen!

    (Ja, klockan är strax efter fem. Jag kunde inte somna om efter amningen vid fyra... Hungrig som en varg har jag nu käkat två mackor. Glad lucia! )
  • gurkan76

    zazla skrev 2008-12-15 19:46:07 följande:


    Hej hej, lägger tråden i mina favoriter. Fick nyss länken från Kapdurk på sjalbarn. Köpte tre Wonder Works av en kompis eftersom lilla tjejen hade blivit lite irriterad i huden vid svanken och det blev bara värre av att plastflärpen satt dör och skavde. Provade i en dag och är nu FAST! Hur dum känner inte jag mig som inte kom på detta förrän nu? Däremot är jag inte jättenöjd med wonder works så jag har beställt ny en fuzzi bunz och en ny mommy's touch + lite inlägg. Ska leta efter lite fler begagnade sorter för att prova mig fram vilken jag gillar. Ska läsa igenom tråden lite och se om jag blir så mycket klokare. FIck lite fin guidning på sjalbarn så nu känns det bättre. När jag började leta och läsa på så var det nära att jag blåste av allt och struntade i det för allt var så krångligt. Men nu verkar det bara kul!
    Jag vill höja ett varningens finger här. Det är JÄTTESVÅRT att inte bli fast!

    Jag tyckte precis som du - shit vad mycket att hålla reda på, äsch jag skiter i det. Men nu, efter att ha köpt begagnade formsydda på Blocket och ett par pockets på Sjalbarn är jag helt fast. Jag vill bara köpa och köpa och köpa. Jag håller mig till begagnat så det inte kostar så mycket.
  • gurkan76

    Hjälp sökes!!

    Nu har min storkissare även blivit en storbajsare och två morgnar i rad har vi nu haft kiss- och bajsläckage från Pampers baby dry. My ass att de håller i 8 timmar...

    Min man blir lite lätt hysterisk av att få på gossen en formsydd med blöjbyxa, och han sköter blöjbytena på helgerna, och risken är att han får ett utbrott en lördagsnatt om vi nu inte fixar nån annan typ av tygblöja, för nu är det slutfjäskat för Pampers. Vi har WOpockets och MTpockets, men jag litar inte riktigt på dem när det kommer till mycket bajs, de sluter liksom inte om låren som en formsydd med pulbyxa gör.

    Jag behöver er hjälp med tips!

    Förutsättningar:
    Ett stycke bebis, 10 veckor gammal.
    Väger 7 stolta kilo och har ett par saftiga lår.
    Helammas så allt som kommer ut är riktigt löst.
    Storkissare dygnet runt.
    Storbajsare på morgnarna.
    Behöver en AIO som kan laddas med extra inlägg.

    Tar tacksamt emot alla tips ni har!

  • gurkan76

    gurkan76 skrev 2008-12-20 12:07:10 följande:


    Hjälp sökes!! Nu har min storkissare även blivit en storbajsare och två morgnar i rad har vi nu haft kiss- och bajsläckage från Pampers baby dry. My ass att de håller i 8 timmar... Min man blir lite lätt hysterisk av att få på gossen en formsydd med blöjbyxa, och han sköter blöjbytena på helgerna, och risken är att han får ett utbrott en lördagsnatt om vi nu inte fixar nån annan typ av tygblöja, för nu är det slutfjäskat för Pampers. Vi har WOpockets och MTpockets, men jag litar inte riktigt på dem när det kommer till mycket bajs, de sluter liksom inte om låren som en formsydd med pulbyxa gör. Jag behöver er hjälp med tips! Förutsättningar: Ett stycke bebis, 10 veckor gammal. Väger 7 stolta kilo och har ett par saftiga lår. Helammas så allt som kommer ut är riktigt löst. Storkissare dygnet runt. Storbajsare på morgnarna. Behöver en AIO som kan laddas med extra inlägg. Tar tacksamt emot alla tips ni har!
    Nån som har nåt bra tips på en bra AIO?
  • gurkan76

    milimina skrev 2008-12-21 20:04:02 följande:


    med de förutsättningar du radat upp är jag tveksam till aio... varför inte pocket?
    Tja du... Jag litar liksom inte riktigt på dem. Fast det är kanske bara för han inte växt i dem än. Jag har WO som jag gillar, de sitter okej runt låren. MT gör det inte, de läckte senast jag hade dem.

    Jag får nog utmana WO helt enkelt. Frågan är bara vad jag ska packa dem med, så mycket som han kissar. Jag har microfiberinlägg som kan knäppas ihop och hampainlägg som kan knäppas ihop, och Ikeas frottélappar. Och vad ska han ha för pyjamas? En sån jättebakdel som det kommer att bli får inte plats i några han har nu...
  • gurkan76

    milimina skrev 2008-12-21 22:38:54 följande:


    ah... vi använder engångs på natten för vi har aldrig lyckats montera ihop nåt som håller en hel natt det är knappt engångs håller hela nätter för tillfället, han är blöt ibland när han vaknar ändå
    Nej, jisses en hel natt!! Jag är glad om den håller mellan amningarna!

    Nu har han Pampers baby dry och han går och lägger sig runt 22. Då har han precis käkat (jag helammar). Sen är det mat igen vid 02 kanske, och sen vid 05.30. Vid 05.30 byter jag blöja, som är sprängfull med kiss. Han äter igen vid 07.30 och då är blöjan sprängfull med kiss, sen vaknar han vid 08.30 och bajsar ett så stort lass, och kissar IGEN så allt blir en enda hääärlig läckande soppa!
Svar på tråden Tygblöjetråden 19