5månaders bebis och pigelin?
är de farligt att låta min 5månders lilla tös smaka på pigelin glass?
är de farligt att låta min 5månders lilla tös smaka på pigelin glass?
Förmodligen inte. Men jag förstår inte heller vad det ska vara bra för.
vi håller på låta henne smaka på de mesta som vi vet inte är farligt för henne, men vi var båda osäkra på just ppigelin glass,
varför skulle vi inte ge henne de om de ändå inte är farligt?
Det är det garanterat inte, men det är ju bara socker och socker är inte det bästa för barn. Vill du ge något sött, så ge lite fruktpuré. Varför piggelin? :S
ja isglass är väl inte farligt.. det är ju bara socker.. MEN socker behöver så små barn inte ha.. Håller med Heeleena - ge fruktpure...
ja vet att socker inte är bra men de är ju inte så att hon får i sig mer än två tre droppar smällt pigelin om enns de, de är mer bara för smakens skull,
olika pureer får hon redan, både frukt och bär (blåbär)
Vill du få henne att kunna äta vanlig mat senare så bör du inte ge så mycket söta saker. Har dem en gång fått nys på det så är det ofta jätte jobbigt att få dem att äta annat som ex, kött m.m.
Heeleena skrev 2008-12-10 19:42:17 följande:
Varför ska man ge sitt lilla barn socker? Det är nu man lägger grunden för goda och sunda matvanor. Jag själv skulle aldrig ge vår 7 månaders son något sött förutom det som är av naturen sött. När jag läser dina inlägg så tänker jag framåt i tiden och ser ett litet barn med dåliga matvanor. Man gör inte sitt barn en tjänst genom att låta det äta socker och man är inte schysst. Det finns så mycket tid för att äta godis i framtiden att man kan försöka låta bli de första åren.
Sockret är väl kanske inte så farligt, men alla otäcka färg-, konsistens- och andra medel är väl inget man vill peta i en bäbis? Urk.
Torvald skrev 2008-12-10 21:57:39 följande: