• tantbrun

hur ofta får man ta gaviscon per dag mot halsbränna?

Hej!

på förpackningen står det bara: 1-3 tabletter tuggas noga och sväljs 0,5 timme efter mat, strax före sänggående eller vid behov.

Betyder det att jag kan ta fler tabletter när halsbrännan kommer tillbaka? eller är det max 3 per dygn?? står inget om det...

• Svar på tråden hur ofta får man ta gaviscon per dag mot halsbränna?
  • Razzla

jag skulle byta till losec mups om jag var du. 1 om dagen har fått min gräsliga halsbränna att försvinna helt. =)

Anton 19 Dec 2003 och BF 20 Jan 2009
  • tjockmage 78

yes, losec ska du ta! annars tror jag att du kan ta hur många gaviscon per dag som du behöver. gaviscon stannar i tarmen och går inte ut i blodet.

• tantbrun

tack för svar o tips! ska se först om det blir bra av gaviscon, har bara halsbränna på kvällen än så länge...

• tantbrun

fyfan vad äckliga dom är!!!!!!!!!! URK........

• Dodis

För mig fungerade flytande Gaviscon bättre än tabletterna.
    Det kunde man dessutom svälja direkt och slapp tugga...

• Razzla

Jag har annars (innan losec) kört med LINK, dom är lite lättare att få i sig än gaviscon

• tantbrun

ska gå till apoteket imorrn igen o köpa flytande... detta var det äckligaste jag nånsin ätit...

• Smoppo

Jag "äter" novalucol, eller hur det nu stavas.. Kan tuggas när som helst och upp till 2-3 om dagen.

• AdriansMum

hon sade att d var helt okej om ja tog någon mer...men ja behöver d inte d försvann med dom tabletterna men dom smakar ju skit...håller på att kvälva mig sj av dom...samarin e bra ta d im ellan då så du inte tar för många garvicon

• Razzla
    Smoppo skrev 2008-12-10 23:19:45 följande:
    Jag "äter" novalucol, eller hur det nu stavas.. Kan tuggas när som helst och upp till 2-3 om dagen.
    är dom ok när man är gravid?
  • lillabebis

JAg hade flytande gaviscon och det tog jag alltid 30 min efter måltid, kunde bli många gånger på en dag, inge farligt. det hindrar magsyran att komma upp , lägger sig som ett lock. sen utöver det hade jag losec det fick jag för magkatarren

• ingra

Säger bara en sak FLYTANDE GAVISCON... Det levde jag på förra grav... Det bästa jag druckit.
    Se vad Lillabebis skrivit ovan...
    Kanske inte är de godaste men FAN vad bra det var.

//
    Ingela som väntar nr 4

Svar på tråden hur ofta får man ta gaviscon per dag mot halsbränna?