Jag har kyckling filer och en massa gräddfil i kylskåpet, tips på middag?
Ja gräddfilen blir dålig om jag inte gör något av den så tips behövs!
Har 21 månaders och 4 åring som ska äta så inte för starkt
Ja gräddfilen blir dålig om jag inte gör något av den så tips behövs!
Har 21 månaders och 4 åring som ska äta så inte för starkt
kycklingsallad med gräddfilsdressing hade jag gjort!
Man kan göra en Kyckling Stroganoff (bara att kolla ett Biff Stroganoff-recept). Jag har aldrig provat det själv men det borde ju bli gott och barnvänligt
Tackar!
Bra med många tips, vi har en förmåga att köpa på oss kyckling i mängder
Steka kycklingfileerna lite o krydda. Sen in i en ugnsfast form, på med gräddfil som du innan kryddat efter mak tex curry. D kan du göra lite av kycklingen utan krydda eller mindre o lite med det ni vuxna vill ha. Gräddfil flyter i regel inte ut o blandar sig som tex creme fr..
good luck
Du skulle kunna göra baconinlindad kyckling med ugnsrostade rotfrukter och mangochutneydressing.
1 Skala och skär rotfrukterna i bitar och lägg i långpannan ringla över olja, salta och peppra ställ in i ugnen (ganska långt ner) på 200 grader
2 Dela kycklingfileerna på mitten (på längden) Vira en baconskiva runt varje, lägg i en smord ungsfast form salta och peppra. Baka i ugnen ovanför rotfrukterna tills kycklingen är genomstekt.
3 Undertiden blanda gräddfil med mangochutney (Det går åt ca 1-2 tsk / dl beroende på hur stark du vill ha den) Om du inte vill använda mangochutney så är det gott att blanda i lite örter och vitlök istället.
(Om du vill så kan du göra som en liten ficka i kyckling fileen och fylla den med fetaost och soltorkadtomat innan du lindar om baconet)
Dela kyckling fileerna nästan helt igenom på mitten, stoppa i en skinkskiva och ett par skivor ost, vik ihop och stek på medel värme, blanda gräddfilen med lite kryddor, tex curry+salt och grillkrydda, serveras kall.. supergott med strips till men det går lika bra med ris... Detta har mina barn alltid tyckt vore super gott..
OJAAAA!!
Snossan skrev 2008-12-11 08:35:39 följande: