• Snossan

Jag har kyckling filer och en massa gräddfil i kylskåpet, tips på middag?

Ja gräddfilen blir dålig om jag inte gör något av den så tips behövs!

Har 21 månaders och 4 åring som ska äta så inte för starkt

• Svar på tråden Jag har kyckling filer och en massa gräddfil i kylskåpet, tips på middag?
  • Carro W

Man kan göra en Kyckling Stroganoff (bara att kolla ett Biff Stroganoff-recept). Jag har aldrig provat det själv men det borde ju bli gott och barnvänligt

Det är inte lätt att vara ödmjuk när man alltid har rätt
  • Snossan

Tackar!

Bra med många tips, vi har en förmåga att köpa på oss kyckling i mängder

• SMARAGD

Steka kycklingfileerna lite o krydda. Sen in i en ugnsfast form, på med gräddfil som du innan kryddat efter mak tex curry. D kan du göra lite av kycklingen utan krydda eller mindre o lite med det ni vuxna vill ha. Gräddfil flyter i regel inte ut o blandar sig som tex creme fr..

good luck

• Snossan
    SMARAGD skrev 2008-12-11 08:21:10 följande:
    Steka kycklingfileerna lite o krydda. Sen in i en ugnsfast form, på med gräddfil som du innan kryddat efter mak tex curry. D kan du göra lite av kycklingen utan krydda eller mindre o lite med det ni vuxna vill ha. Gräddfil flyter i regel inte ut o blandar sig som tex creme fr..good luck
    Aha, kan man ha gräddfil i ugnen!
  • Smulu

Du skulle kunna göra baconinlindad kyckling med ugnsrostade rotfrukter och mangochutneydressing.

1 Skala och skär rotfrukterna i bitar och lägg i långpannan ringla över olja, salta och peppra ställ in i ugnen (ganska långt ner) på 200 grader

2 Dela kycklingfileerna på mitten (på längden) Vira en baconskiva runt varje, lägg i en smord ungsfast form salta och peppra. Baka i ugnen ovanför rotfrukterna tills kycklingen är genomstekt.

3 Undertiden blanda gräddfil med mangochutney (Det går åt ca 1-2 tsk / dl beroende på hur stark du vill ha den) Om du inte vill använda mangochutney så är det gott att blanda i lite örter och vitlök istället.

(Om du vill så kan du göra som en liten ficka i kyckling fileen och fylla den med fetaost och soltorkadtomat innan du lindar om baconet)

• Snossan
    Smulu skrev 2008-12-11 08:33:38 följande:
    Du skulle kunna göra baconinlindad kyckling med ugnsrostade rotfrukter och mangochutneydressing.1 Skala och skär rotfrukterna i bitar och lägg i långpannan ringla över olja, salta och peppra ställ in i ugnen (ganska långt ner) på 200 grader2 Dela kycklingfileerna på mitten (på längden) Vira en baconskiva runt varje, lägg i en smord ungsfast form salta och peppra. Baka i ugnen ovanför rotfrukterna tills kycklingen är genomstekt. 3 Undertiden blanda gräddfil med mangochutney (Det går åt ca 1-2 tsk / dl beroende på hur stark du vill ha den) Om du inte vill använda mangochutney så är det gott att blanda i lite örter och vitlök istället.(Om du vill så kan du göra som en liten ficka i kyckling fileen och fylla den med fetaost och soltorkadtomat innan du lindar om baconet)
    Låter jättegott, hur länge ska det vara i ugnen ungefär?
  • mamsen4små

Dela kyckling fileerna nästan helt igenom på mitten, stoppa i en skinkskiva och ett par skivor ost, vik ihop och stek på medel värme, blanda gräddfilen med lite kryddor, tex curry+salt och grillkrydda, serveras kall.. supergott med strips till men det går lika bra med ris... Detta har mina barn alltid tyckt vore super gott..

• SMARAGD

OJAAAA!!

Snossan skrev 2008-12-11 08:25:14 följande:
    Aha, kan man ha gräddfil i ugnen!
  • Smulu

Snossan skrev 2008-12-11 08:35:39 följande:

Låter jättegott, hur länge ska det vara i ugnen ungefär?
    Jag brukar titta till (skära en skåra i) kycklingen efter knappt en halv timma.
    Rotfrukterna brukar oftast vara klara ungefär samtidigt (Du sätter ju in den innan du börjar göra kycklingen)
Svar på tråden Jag har kyckling filer och en massa gräddfil i kylskåpet, tips på middag?