Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink smink smink!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi föregående tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m36118235.html

Mitt tips den här omgången är Urban Decays ögonskuggor! Jag köpte deras Box of shadows och kvalitén på skuggorna är fantastisk. En del är krämiga en del lite torra, men alla är pigmentrika. Jag kommer definitivt prova fler av Urban Decays ögonskuggor.

Mitt andra tips är ett nygammalt. Jag har nu varit ute och virrat i mascaradjungeln snart ett år. Jag förstår inte varför. Jag hade en kanonmascara, varför lägger jag pengar på andra trots att jag är nöjd med Max Factors Masterpiece (både orginal och max)? Jag fullständigt älskar denna mascara. Så nu kommer jag hålla mig till denna (ett tag).

Jag bloggar också... kolla gärna in.
    www.svalmarkskan.blogg.se
    Här är det mycket FOTD men ibland lite annat, men det är alltid skönhetsrelaterat.

Så nu kör vi igen!

• Svar på tråden Smink smink smink!
  • Fridapida

Kajsan skrev 2008-12-11 08:32:06 följande:

Jaja, från att tjuvläsa till att spamma Tubmascaran du hade provat FridaPida, var den annorlunda än kanebos 38 ? det låter ju som samma princip?
    Jag har själv inte provat Kanebo 38 men den är väl inte en "tubemascara" om jag förstått rätt? En tubemacara (om det är så man kallar dem) kapslar in fransarna, vilket inte syns skillnad på fransarna. När man tvättar bort så ramlar mascaran av som om den vore av gummi, den löses alltså inte upp. Det gör att man inte smetar ut den i ansiktet.
  • Fridapida

Albin 080509 skrev 2008-12-11 10:28:09 följande:

ris och ros på min sminkning som ligger i mappen smink i galleriet=)
    Den var fint och jämt. Jag förstår att du har satsat på en ganska ljus makeup, och jag tycker att det är fint.

Jag har inget att risa bara rosa.
  • Fridapida

Duckan74 skrev 2008-12-11 11:38:16 följande:

Ah, så självklart! Jag ska prova att klippa den lite fast den är ganska så tunn redan.
    Försök att inte dra en linje utan att måla den bit för bit. Man kan sedan dra med en torr pensel för att jämna till. En eyeliner är sällan bara ett streck utan man får jobba fram en bra eyeliner.
  • Fridapida

Albin 080509 skrev 2008-12-11 19:00:57 följande:

tack tack alla som rosat mej=)vilka färger tror ni ja skulle passa i? de e ju såå svårt...mina ögon dom e bruna....lägger in en bild på sotade ögon ni får gärna komma med kommentarer å tips:P
    Färger man passar i... bruna ögon passar i det mesta. Jag tycker att man ska satsa på färger man tycker om.

Ang sotning. Prova att lägga mer färg föratt få fram den riktigt mörka dramatiska looken. När man sotar ska man inte vara rädd för att lägga på.
  • Fridapida

Luxor skrev 2008-12-11 20:00:48 följande:

Kul med en ny tråd och att den hålls vid liv. Är själv dålig på att skriva men läser så ofta jag hinner.Har beställt mina första produkter från everydayminerals.com och väntar spänt på innehållet. Men det var ju inte lätt att sitta o välja nyans på nätet direkt, får se vad som kommer.Ni har även "lurat" på mig Damernas Värld med FACE eyelinern, tack för det för den var ju rätt bra Läser ni några andra roliga hår- och sminktidningar? Köpte en tidning tidigare som hette Hairstyle & Beauty men kan inte hitta den,  verkar som den lagts ner?! Tråkigt.
    Jag läser sällan skönhetsmagasin och andra "damtidningar". Jag blir mest provocerad... Vissa av dem har så dubbelmoraliska värderingar och skriver så mycket (ursäkta) skit så jag blir rädd. Det som irriterar mig är när de ger tips på en enkel frisyr och skriver att man behöver bara den här produkten när man tydligt ser att modellen är stylad mycket mer professionellt.

Men visst finns det de som är bra också. Jag gillar DV, kan läsa Amelia o liknande ibland men Cosmo tar jag inte i med tång. Värre skit har jag nog inte stött på. Sida upp och sida ner hur man blir "en perfekt cosmotjej" eller "en perfekt flickvän" som ofta betyder att man ska vara en behaglig och snygg tjej som bara är hejarklack till sin kille. Nej tack... cosmo borde förbjudas.

Kul att eyelinern var bra. Jag väntar fortfarande på min.
  • Fridapida

trollsanna skrev 2008-12-13 23:30:34 följande:

Jag använder ibland gel-liner som man målar med pensel. Eller så har jag en ögonskugga som man kan använda med vatten och målar dit med en pensel. Har oftast bara kajalen på insidan av fransarna.
    Jag lägger sällan kajal på nedrefransraden. Jag brukar lägga lite ögonskugga under.
  • Fridapida

Shoppingtokig skrev 2008-12-14 10:57:28 följande:

Hallonmopeden skrev 2008-12-14 08:19:55 följande:
    Ah, så bra! Så den kan man använda då man är lite torrare?! Någon som har toner från Dermalogica?
    Jag har Multi activ toner. Bra!
  • Fridapida
    Ms Ms Kanga skrev 2008-12-14 19:46:51 följande:
    Man får inte "gnugga" ut mascaran med Magic Wanden, man tar en långsam rörelse i ett svep, väntar någon minut och tar ett lager till så blir det fina separerade fransar
    Kan ni inte länka till den?
Svar på tråden Smink smink smink!