Inlägg från: Duckan74 |Visa alla inlägg
  • Duckan74

Smink smink smink!

Ang eyeliner, fick en från Face med liten pensel till, men jag får det inte att bli ett tunt fint streck utan det blir ganska tjockt. Helt okej till fest, men till vardags vill jag ha en tunnare linje. Tips till mig?

Ps Jag tycker också att Max Factors Masterpiece Max är kanon Ds

• Duckan74

Ah, så självklart! Jag ska prova att klippa den lite fast den är ganska så tunn redan.

• Duckan74

Hej,

får jag kasta in en fråga?

Jag efterlyser en foundation (elelr en produkt helt enkelt) som ger MYCKET glans och lyster åt huden. Nästan så den blänker, om ni förstår hur jag menar. Har div glitterpuder och de ger mig inte den effekt jag vill ha.
    Om nån såg Silvstedts program förra veckan så var hon då sminkad så och det drog ganska mycket åt gult, vilket passar min hy.
    Tips någon?

• Duckan74

Kajsan,
    tack för tips. Blir det samma effekt som med en kräm alltså?

• Duckan74

Hm, okej. Ska se om jag beställer det då. Har som sagt puder som ska ge den effekten och jag är inte nöjd med dem. Tack för att du tog dig tid .

• Duckan74

Fridapida, kikade lite i din blogg och du sminkar dig verkligen jättefint. Kul att ni använder så mycket färg. En annan är ju rätt fast i grått och brunt.

Jag har väldigt små ögon som ligger djupt in, det blir m.a.o inte så mycket ögonlock att måla på för mig. Nåt tips om jag lägger skuggorna bäst för att ändå förstora mina ögon samt se välmejkad ut, till fest?

• Duckan74

Vaniljfärgad kajal har jag och som du beskriver sotning och dyl gör jag på ett ungefär så då är jag på rätt väg!

• Duckan74

Var också inne och kikade på ELF nu. Är deras mineralgrejer bra?

Svar på tråden Smink smink smink!