• Luxor

Smink smink smink!

Kul med en ny tråd och att den hålls vid liv. Är själv dålig på att skriva men läser så ofta jag hinner.

Har beställt mina första produkter från everydayminerals.com och väntar spänt på innehållet. Men det var ju inte lätt att sitta o välja nyans på nätet direkt, får se vad som kommer.

Ni har även "lurat" på mig Damernas Värld med FACE eyelinern, tack för det för den var ju rätt bra
    Läser ni några andra roliga hår- och sminktidningar? Köpte en tidning tidigare som hette Hairstyle & Beauty men kan inte hitta den,  verkar som den lagts ner?! Tråkigt.

• Luxor
    Svar på #25
    Håller med dig om att många tidningar idag är skräp. Men ibland kan jag tycka att det är lagom lättsamt att bläddra i något magasin. Läsa lite om testade produkter o så, men det kan jag ju samtidgt läsa här...
    Imorgon ska jag till frissan och klippa mig, så tänkte få lite ideér på snygga frisyrer i tidningar. Jag blir alltid så inför frisörbesök och efteråt vill jag prova nya hårprodukter... så typiskt mig.
  • Luxor

Hur gör ni för att få in mascaran intill fransrötterna? Jag har upptäckt att jag inte kommer åt längst in vid rötterna. Man vill ju inte komma åt ögonlocken och sabba ögonskuggan.

• Luxor
    Luxor skrev 2008-12-13 23:36:01 följande:
    Hur gör ni för att få in mascaran intill fransrötterna? Jag har upptäckt att jag inte kommer åt längst in vid rötterna. Man vill ju inte komma åt ögonlocken och sabba ögonskuggan.
    Ingen som har tips?
  • Luxor
    Fridapida skrev 2008-12-15 21:05:18 följande:
    Luxor skrev 2008-12-15 20:59:58 följande: Oj, missade det där. Jag trodde det hade med ID's mäsrkliga mascara att göra. Jag måste säga att jag aldrig haft det problemet. Försök att inte trycka med mascaran mot ögonlocket för mycket. Jag har i stort sett alltid kajal/eyeliner utmed fransarna så om jag får lite mascara på ögonlocket så syns inte det. Men jag gör så som jag beskriver ovan. Jag "gnuggar" med borsten mot fransraden nedifrån, inte framifrån. Inte så lätt att förklara. Bra att du puffar för din fråga. Det är lätt att man missar inlägg.
    Tack för ditt svar.
    Tror jag förstår vad du menar, men... att "gnugga" borsten underifrån går bra, det är när jag ska få färg på "ovandelen" av fransarna som det ställer till sig. Men ska prova lite olika tekniker de kommande dagarna, eyeliner är ju smart att använda. Hmm trodde att man kunde applicera mascara efter många års användande
  • Luxor
    Tullemi skrev 2008-12-21 19:52:47 följande:
    Jo, en fråga till. Jag använder ID´s foundation Fairly Light och är nöjd med den. Nu har jag blivit tipsat om att även lägga på ett lager av Transparent Weil (tror den heter så). Ni som gjort det, blir det ett pudrigt resultat, alltså ser man lite "pulvrig" ut? Och varför ska man egentligen ha Weil oxå?
    Man kan även använda mineral viel under id´s foundation för att få ett jämnare underlag. Men fungerar även över foundationen för ett mattare resultat. Man får prova sig fram.
  • Luxor
    Tullemi skrev 2008-12-23 20:09:20 följande:
    Jag blev himla nyfiken på gel-eyeliner från FACE (fick jag till det rätt där?). Måste ta en tur till stan, vi har bara MakeUp Store här i Partille.
    Vill du ha ett prov så får man det på köpet med månadens tidning av Damernas värld. Värt att prova.
  • Luxor
    Tullemi skrev 2008-12-23 20:09:20 följande:
    Jag blev himla nyfiken på gel-eyeliner från FACE (fick jag till det rätt där?). Måste ta en tur till stan, vi har bara MakeUp Store här i Partille.
    Man får även med en eyeliner pensel kom jag på.
  • Luxor
    Schnauser skrev 2008-12-23 20:18:38 följande:
    Beställde lite smink och borstar från EM och de är generösa med prover. Fyra ögonskuggor och ett solpuder fick jag med i paketet jag beställt. Kabukiborstarna jag beställde är jättemjuka och sköna.
    Får man fråga hur länge du fick vänta på ditt paket? Jag beställde från EM den 7/12 men har inte fått något än...
  • Luxor
    PolarnOPyret skrev 2009-01-24 21:01:19 följande:
    Ska shoppa loss på lite smink imorgon. B.l.a så ska jag inhandla rouge, och det är jag SÅ dålig på. Jag tycker att färgerna ofta ser alldeles för mörka och skrikiga ut i förpackningen. Jag vill ju inte se ut som en påskkärring, bara få lite färg så att man ser mer fräsch ut. Vad väljer man? Tips på bra märken? Vad är bäst, puderrouge, krämrouge eller löspuderrouge??? Vilka färger ska man satsa på? (Svårt att svara på när ni inte sett mig jag vet, men ni kanske har några tips iaf?)
    Det första rouget jag kom att tänka på är Nars Orgasm som verkar vara ett väldigt populärt rouge hos många. Är ganska snällt i färgen också. Själv använder jag en mineralrouge från id som jag gillar, men då är det i löspuderform, en smaksak antar jag. Krämrouge har jag aldrig provat, verkar vara svårt att få jämnt?
  • Luxor

Kan bli knepigt att prova färgen på Nars här i Sverige vad jag känner till precis som du säger.
    Men vet att Make Up Store ska ha ett rouge som är väldigt likt Orgasm, kommer bara inte på det nu... sugarpink???

Svar på tråden Smink smink smink!