Inlägg från: chibaby |Visa alla inlägg
  • chibaby

Smink smink smink!

Här kommer en ny in i tråden.
    Har haft ett makeup intresse under ett flertal år nu och min svaghet är minst sagt ögonskuggor och gärna glittrande sådana.

Ser att ni diskuterat toners, personligen har jag tyvärr aldrig hittat ett bra ansiktsvatten. Alla jag prövat har varit för parfymerade samt att det känts som att jag snarare har smutsat ned mitt rengjorda ansikte av att lägga på ansiktsvattnet än skyddat det.

Fridapida; Jag snabbkollade in din blogg och dina senaste sminkningar faller mig verkligen i smaken. Sjukt snygga färger!. Själv lägger jag upp EOTD's lite nu och då men jag är sååå dålig på att få till bra bilder!

• chibaby
    Svar på #79
    Fridapida skrev 2008-12-17 07:34:54 följande:
    chibaby skrev 2008-12-17 01:04:49 följande: Tack Visst är det svårt att få bra bilder! Jag kan få ta ganska många innan det blir någon som är användbar. Var lägger du upp bilder? Här på FL eller har du blogg? En länk kanske... Jag gillar Deramlogicas multi activ toner, den är helt parfymfri och sprayas på.
    Jo jag har en blogg, dock ingen sminkblogg utan en mer "allmän" :) Har väl varit lite dåligt med EOTD's under graviditeten, min passion för smink har blivit lidande under alla dessa hormonsvängar men jag har gjort slag i saken och beställt massa nya verktyg och produkter så jag hoppas att intresset kommer tillbaka!
    Jag tycker åtminstone fortfarande om att titta på sminkningar som andra gjort :)

Dermalogica säger du, det skall jag lägga på minnet! Jag borde inhandla toner, face mist och åtminstone prova blend & fix som du skriver om på bloggen i bland - jag har varit lite nyfiken på det ett tag.

Har nu beställt hem smink från två oprövade märken. Taylor Made Minerals som anlände igår och som jag bara hann måla lite på handen med - men OJ så fina och bra dom verkar vara! och så väntar jag på en försändelse från e.l.f :)
    Har tidigare egentligen Bara haft produkter från MUS i en massa år men senaste året har jag provat Everyday minerals & Barry M.
  • chibaby
    Svar på #83
    Phantera skrev 2008-12-17 13:00:45 följande:
    Vad muppigt det där blev då. Det var iaf riktat till Chibaby! (Välkommen förresten!)
    Du det är nog inte en dum idé! :) Jag är ju en typisk listmänniska också så det passar ju mig bra att föra anteckningar om såna saker.

Idag har jag suttit mer eller mindre hela tiden och kollat runt på olika sidor och drömt mig bort i ögonskuggornas värld. Men bara fönstershoppat än så länge!
    Det är dock synd att jag blivit lite snål sedan jag upptäckte alla billiga priser man kan få med mineralsmink. Besökte Urban Decays nätsida och det kändes plötsligt alldeles för dyrt för min smak!
    Har som snöat in mig på att köpa billigare mineralsmink och enbart spendera dyra pengar på M.U.S och FACE, annat duger inte, haha. Det verkar svårt att förändra mina innötta vanor
  • chibaby

Det är uppfriskande i slaskmörkret att se alla färgfulla sminkningar!

Läser ni många bloggar som handlar mycket om make up?
    Jag läser inte så många på regelbunden basis, det är väl egentligen bara 3 som jag alltid återkommer till.

En tjej jag är bekant med skriver mkt om smink och lägger ofta upp EOTD's, problemet är bara att det oftast är så katastrofala resultat att man nästan blir generad... jag vet som inte hur jag skall ställa mig till det där, å ena sidan fnissar jag rätt bra åt det hela men samtidigt är det ju tragiskt & å andra sidan så får väl hon göra det bara det känns bra för henne.
    Men det lämnar mig ju iaf inte oberörd :)
    Nåväl, kanske någon annan skrattar åt mig så det går jämt ut :)

BTW; jag och mascara har aldrig haft något varmare relation till varann men jag blev så glatt överraskad av Helena von Rubinsteins mascara jag fick när jag fyllde år i somras. Nu vet jag inte vad den heter och lyckades inte googla fram det heller men det är som djurprint på behållaren :) Den rekommenderar jag till folk som liksom jag inte har någon djupare relation med mascara!

• chibaby

Här är min blogg;
    vadskaminbloggheta.blogspot.com
    Dock väldigt LITE sminkinnehåll , mest bebisprat faktiskt!, haha :)

Jag tittar in hos Rocketqueen och Sminkan lite nu och då :)
    Fridapidas hela blogg slukade jag i ett svep :D

• chibaby

Idag skall jag banne mig lyckas få på mig smink!
    Jag skall lägga mig i badet, sedan klä på mig några vettiga kläder och dyka ned i sminkväskan.
    Har varit så opeppad hela dagen, har meddelat mina lärare att jag inte kommer att slutföra sista kursmomentet eftersom jag pga värken inte tar mig till skolan. Det löste sig dock finfint och jag skall få veta hur jag slutför kursmomentet vid ett senare tillfälle så jag tänkte att denna fredag var värd att fira och inte bara sitta här hemma och deppa.
    Nån som har lust att slänga fram ett färgförslag för skojs skull!?

• chibaby

Kan tipsa om cherryculture.com
    Häromkvällen beställde jag bland annat en stor palett med 96 små färger!
    Har velat prova en palett sedan ett tag tillbaka och det känns kul att få så många färger samtidigt - kanske kan det peppa upp mig lite.
    De har tonvis av skönhetsprodukter och billigt var det!

Svar på tråden Smink smink smink!