• Linny

Smink smink smink!

Men hoppsan.. Har missat nya tråden

Men nu hittade jag er!! Gick på föräldraledighet idag. Så nu ska jag vara ledig i 13 månader. SKa bara se till att klämma ut tvåan också..

Tog någon bild imorse som jag kanske lägger in sedan. Börjar ju känna mig lite pluffsig nu och det är ju något stressigt på morgonen när man är själv med en treåring, höggravid och långsam och ska stressa till jobbet. Så det blir ju inte super..

• Linny
    Phantera skrev 2008-12-18 07:34:34 följande:
    trollsanna skrev 2008-12-17 21:11:24 följande: Tack! De är ju rätt så ljusa och kamerablixten gör ju alltid bilderna ännu ljusare så färgerna kommer ju aldrig till sin rätt.Men jag gillar att de är ljusa och typ blanka. Undrar vart Linny tagit vägen? Fullt upp med förhandlingar innan jul? Hon kan väl inte föda barn alla redan? Det var väl inte förräns i januari?
    Hihi Nä föder inte barn utan har väl ett klassiskt fall av gravidamnesi Har dock haft fullt upp också med att avsluta alla förhandlingar osv, men hade nog hunnit in här också..
  • Linny

Isåfall har jag ännu mer amnesi än jag trodde.. Har inte haft den så jag sett den bland mina favoriter, och där borde den ju synas när ni skriver. Fick leta upp gamla stängda tråden nu, och sedan lägga denna i favoriter.

La upp tre nya bilder idag. Gårdagens lila-guldiga sminkning och dagens (den ligger dock efter den lila) bilder på turkos-guldig sminkning. Ville glittra lite de två sista dagarna på jobbet Känner sig ju inte lika glamourös med världens barbamammafigur så det får man kompensera med lite makeup!

http://www.familjeliv.se/hem/linny/galleri.php?cur_album=forum%20makeup

• Linny
    madigan skrev 2008-12-19 20:54:40 följande:
    hur vet man vilka färger på ögonskuggan man kan ha en vardag?
    Tja man kan ha vad man vill, vågar och vad som passar på ens jobb. 99 procent av sminkningarna i mitt galleri är från vardagar, när jag ska till jobbet. Bilderna är tagna sju på morgonen
  • Linny
    madigan skrev 2008-12-19 21:00:57 följande:
    Linny skrev 2008-12-19 20:57:39 följande: aha okej, men vad använder du för att få den svarta raden närmast fransarna?
    på de sista turkos-guldiga bilderna har jag använt den grå ögonskuggan som jag även har i globlinjen. Brukar använda en svart/grå/brun skugga (beroende på sminkningen i övrigt) där, som jag applicerar med en fuktad snedställd pensel (sk. anglebrush). Sedan fixerar jag med lite torr sådan skugga.

En del använder kajal, men jag tycker inte det sitter mer än en halvtimma då.. Detta sitter från morgon till kväll på mig.
  • Linny
    Phantera skrev 2008-12-20 20:07:31 följande:
    Dött värre var det här!Jag har i alla fall sminkat mig idag också. Försökte ösa på lite mer utav det mesta...fast kanske inte direkt på ögonskuggsfronten eftersom min dotter valt färgen och jag inte visste vad jag skulle matcha med idag. Var lite stillestånd på den punkten. Resultatet:phantera.blogg.se
    Ser fint ut Roligt att få se en bild på hela ansiktet också
  • Linny
    Kajsan skrev 2008-12-20 21:02:16 följande:
    Åå Linny, du har ju sån där drömögonlock att sminka.Som hon Addison i Greys.
    Jag tycker de är mardröm att sminka Ser aldrig lika snygg ut öppna som stängda eller tvärtom. Så man får välja om det ska vara snyggt öppet eller stängt och sminka efter det
  • Linny

God fortsättning!!
    Nyårsplaner? Tja, jag tänkte knipa Bara några dagar kvar, sedan får han komma. Men vi får se hur det går. Får man barn på nyårsafton kan det annars bli rätt kul förlossningsfoton (ja nu pratar jag inte målbilder utan första bilderna med bebis i famnen). Paradsminkad med nyfödd bebis i famn liksom För går det som förra gången så har jag ju inte svettats en droppe och ser pigg ut dessutom. Ja vi får se!

Inget smink i julklapp heller. Hade inte önskat mig nåt heller. Köpte mig däremot en ny All about eyes concealer på nätet igår för jag kom plötsligt på att min börjar bli torr. Har dock haft den läääääääääääääääääänge.

Knott: Har sett helbild på dig innan

• Linny
    Knott skrev 2008-12-27 22:10:33 följande:
    Linny: gick det fort förra gången kan du räkna med FORT den här gången! Med ettan gick det snabbt för min del men med tvåan gick det i raketfart; lite molande mensvärk klockan 02 på natten och klockan 06.10 var hon ute, det var på håret att vi hann in över huvud taget!!Har du sett helbild på mig!? Var då? *kliar i huvudet*
    Men shit, säg inte så... Vi måste ju hinna med att packa ihop sonen och få iväg till barnvakt och sedan in.. Gick rätt fort förra gången. Från 3 cm till 9 på två timmar. Snabbt för förstagångsföderska. Speciellt med tanke på att det inte gjorde ont. Enda anledningen till att vi ens var på BB var för att kolla så bebis mådde bra eftersom vattnet hade gått sju timmar tidigare...

Tja, inför bloggawards så fanns en ansiktsbild med på dig på tävlingssidan Om man bara visste vilken blogg man ville rösta på och letade efter den så fanns en presentationsbild med
  • Linny
    Imperialiss skrev 2008-12-28 01:21:31 följande:
    hej på er, och god jul i efterskott!Inte ofta jag skriver här men läser iaf :) Måste bara berätta att jag fick Nars Orgasm i julklapp av mamma. Blev sååå glad! Har aldrig testat det tidigare. Och mamma beställde för första gången något på nätet bara för att jag skulle få det. Så himla gulligt :)Av brorsan fick jag plocka ihop saker på everydayminerals för 1000kr, och det blev ju en hel del med tanke på deras låga priser.Beställde 1 december bara för att jag skulle hinna få det innan jul. Tror ni jag fått det då? NEJ! Gaaaah, mitt tålamoood är snart slut.Vart kan det ha tatt vägen?! Hur lång tid kan det ta egentligen om det tagit vägen förbi vår kära tull?Och kanonfina sminkningar som vanligt på er :)
    Vad kul!! Men lite väl lång leveranstid kan jag tycka. Ta kontakt med dem. Det KAN ha kommit bort och isåfall skickar de nytt. Om du har beställt för så mycket har det dock säkert fastnat i tullen så det är nog därför det tar lite extra tid..
    veronicavh skrev 2008-12-28 01:26:26 följande:
    Hej!!!!Vilken härlig tråd!!!Jag är utbildad Make up artist och jobbar på Make Up Store i Kristianstad, eller ja jag går ju på mamma ledighet nu i januari!Jag ääääääälskar ju personligen våra produkter! Är det nån som har frågor så svarar jag med en gärna..smink är mitt liv ;)Kram
    Kul! Välkommen Du kan säkert få ge alla möjliga råd. Jag behöver i alla fall råd om hur jag ska förbättra mig och tar tacksamt emot dem
    soozii skrev 2008-12-28 08:11:58 följande:
    veronicavh skrev 2008-12-28 01:26:26 följande: Jag har faktiskt en liten fråga angående eran eye-primer. Hur funkar den, håller den kvar ögonskuggan hela dagen?
    Nu svarar jag också, trots att jag inte jobbar där.. Jag har provat den under lång tid och tycker personligen inte att den håller måttet. På mig sitter inte skuggorna hela hela dagen/natten utan hamnar i vecket till slut. Bästa hittills är Urban Decay Potion Primer men även Lumenes håller överraskande nog samma höga kvalitet
Svar på tråden Smink smink smink!