Inlägg från: madigan |Visa alla inlägg
  • madigan

Smink smink smink!

nu undrar jag använder ni bara en svart kajalpenna när ni målar nedanför vid fransraderna eller vad har ni?

• madigan

trollsanna skrev 2008-12-13 23:30:34 följande:

Jag använder ibland gel-liner som man målar med pensel. Eller så har jag en ögonskugga som man kan använda med vatten och målar dit med en pensel. Har oftast bara kajalen på insidan av fransarna.
    ok, jag ser att du använder alla färger, kan man ha vilken blandning som helst av färger eller beror de på ögonfärg?
  • madigan

hur vet man vilka färger på ögonskuggan man kan ha en vardag?

• madigan

Linny skrev 2008-12-19 20:57:39 följande:

Tja man kan ha vad man vill, vågar och vad som passar på ens jobb. 99 procent av sminkningarna i mitt galleri är från vardagar, när jag ska till jobbet. Bilderna är tagna sju på morgonen
    aha okej, men vad använder du för att få den svarta raden närmast fransarna?
  • madigan

Linny skrev 2008-12-19 21:03:04 följande:

på de sista turkos-guldiga bilderna har jag använt den grå ögonskuggan som jag även har i globlinjen. Brukar använda en svart/grå/brun skugga (beroende på sminkningen i övrigt) där, som jag applicerar med en fuktad snedställd pensel (sk. anglebrush). Sedan fixerar jag med lite torr sådan skugga.En del använder kajal, men jag tycker inte det sitter mer än en halvtimma då.. Detta sitter från morgon till kväll på mig.
    ok de lät krångligt. Vet inte om jag skulle klara av de.
  • madigan

Jag vill åxå veta om de finns nån kajal och ögonskugga som sitter som berget?

• madigan

Fridapida skrev 2009-01-09 14:13:47 följande:

Ögonskugga sitter om man har en bra primer under. Kajal tycker jag inte heller är ngt problem. Det är bara om man ska ha en på "vattenlinjen" som den rinner. Lägg torr ögonskugga iställt. Men det kan svida lite. Om man vill ha i ögonvrån tänker jag att man kan lägga eyeliner istället som man sedan jobbar ut med en pensel. Men att få färg att var akvar i tårkanalen tror jag är helt omöjligt. Det är nog bara på bilder som fixats i datorn...
    okej
  • madigan

jag har väldigt torr hud överallt, inget förutom kortison fungerar.

• madigan

säger som trolltyg:
    Vilka fransar du har..avis
    Mycket snyggt

• madigan

Karisma skrev 2009-01-23 10:05:00 följande:

Hittade just den här, ngn här som testat? Ska se i butiken om det verkar bra. www.satine.se/visa_produkt.asp&t=Mire.../K
    De är en sån jag vill ha som sitter hela dagen. Inget som försvinner eller smular sig. Hatar när de blir så
  • madigan
    Svar på #1328
    jag skulle aldrig få ett sminkbord av min man....inte ens smink.
    Han förstår inte vitsen med att ha smink.
  • madigan
    Svar på #1321
    Den skulle jag göärna vilja ha..men 399 kr de skulle gubben aldrig gå med på.
  • madigan
    Svar på #1331
    nä sant, men ändå. Jag har varit och plockat mina bryn och de har jag inte sagt. Han skulle bara gnälla
  • madigan
    Svar på #1333
    hm ha köper öl men de kostar inte så mycke enligt honom....
    HA HA de blir massor om man lägger ihop allt.
Svar på tråden Smink smink smink!