Inlägg från: Tullemi |Visa alla inlägg
  • Tullemi

Smink smink smink!

Jag har inhandlat ID´s Brushless Mascara. Är det någon som har den?. Jag tycker det är jättesvårt att lägga på den. Några tips för att underlätta?

• Tullemi

Jo, en fråga till. Jag använder ID´s foundation Fairly Light och är nöjd med den. Nu har jag blivit tipsat om att även lägga på ett lager av Transparent Weil (tror den heter så). Ni som gjort det, blir det ett pudrigt resultat, alltså ser man lite "pulvrig" ut? Och varför ska man egentligen ha Weil oxå?

• Tullemi

Tack för alla svar angående veil. Jag har blandad hy med oljiga partier så den skulle kanske vara ett bra inköp. Kan man använda sin kabukiborste även till veilen, alltså samma som man har till foundation, eller borde man ha 2 olika?

• Tullemi
    Tullemi skrev 2008-12-21 19:49:52 följande:
    Jag har inhandlat ID´s Brushless Mascara. Är det någon som har den?. Jag tycker det är jättesvårt att lägga på den. Några tips för att underlätta?
    Puffar för denna fråga igen. Hoppas det finns någon som har en sådan i sin ägo .
  • Tullemi
    Ms Ms Kanga skrev 2008-12-21 22:13:49 följande:
    Jag böjer alltid fransarna först med en ögonfransböjare sen ett lager med mascara, inte gnugga ut, bara en långsam svepande rörelse och efter en minut på med ett lager till så blir det långa dockögonfransar. Under tips på IDs hemsida står det att man kan ta en annan mascara först i första lagret och avsluta med Magic Wand.
    Ah, danke danke. Att man inte skulle gnugga visste jag, men det var ungefär all info jag hade.
  • Tullemi

Phantera: vad är Flawless Face (sorry för mina 200 frågor)?

Sen en allmän sminkfråga. Jag har en brorsdotter som fyller 13 år och jag skulle vilja ta med henne till tex Face eller MakeUp Store för en enklare sminkningskurs. Så att hon lär sig hur hon kan sminka sig fint och inte se ut som en clown som många unga tjejer gör. Tänkte be dom anpassa besöket just för en 13-åring och hålla det ganska enkelt. Tycker ni att det är en bra eller dålig idé? Jag vet att hon gillar att sminka sig och jag vill att hon ska göra det rätt. Min brors fru (styvmamman) tyckte inte att det var en jättebra idé, men jag vill höra vad ni andra tycker.

• Tullemi

Jag blev himla nyfiken på gel-eyeliner från FACE (fick jag till det rätt där?). Måste ta en tur till stan, vi har bara MakeUp Store här i Partille.

• Tullemi
    Luxor skrev 2008-12-23 21:15:24 följande:
    Vill du ha ett prov så får man det på köpet med månadens tidning av Damernas värld. Värt att prova.
    Tack för tipset
  • Tullemi

Jag har köpt ID´s egna mascara för att  testa och jag tycker att den är OK. Vad tycker ni andra som har den?

• Tullemi

Det finns ett kit på (tex) Kicks från ID med foundation, veil, bronzer och lite mer pryls jag glömt tyvärr. Det kostar 995:- Någon som känner till kitet och har en åsikt om det?

• Tullemi
    Fluffguf skrev 2008-12-30 20:04:00 följande:
    Jag plockade ihop ett litet julklappspaket till mig själv på strawberrynet Rengöringsgrejer från clinique som jag har nästan slut på, och så blev det ett paket från ID som jag var lite nyfiken på: se.strawberrynet.com/productDetail.aspx?ProdI...#DETAIL, någon som har testat?
    Jag tror att det är samma kit som jag menar fast det ser lite annorlunda ut i Sverige. 513 kr låter bättre än 995:- . Hur mycket ligger frakt på? Du beställde ju iofs fler saker så det är kanske svårt att svara på?!
  • Tullemi

Fast nu ser jag att du beställt Bare Minerals....är det samma som ID? AVslöjar min okunnighet här kanske, hehe  Generad....

• Tullemi
    Fluffguf skrev 2008-12-30 20:18:10 följande:
    Det är samma som ID ja, men du tänkte nog på startkitet? Priserna är mycket bättre på strawberrynet, och frakten är gratis, men jag tror inte att de har startkitet där just nu.
    Japp, startkitet menar jag. ID = Bare Minerals, alltid lär man sig nåt nytt, hehe
  • Tullemi

En annan sak, jag har en väninna som är Mary K-konsult och dom har ju oxå mineralsmink. Jag har inte riktigt haft lust att prova deras urval. Nån med åsikt om deras produkter?

• Tullemi

Åh, jag blir så avis när jag ser allas fina sminkningar. Jag är 35 år och har aningen "lös" hud på ögonlocken och kan aldrig få till nyanser och skiftningar. Jädra ålders-x-x-x-x .

• Tullemi

Knott: jupp, primer är inhandlat och det blir mkt bättre. Men sen är det ju som det är, man får göra det bästa av det man har, hehe

• Tullemi
    Linny skrev 2009-01-04 11:30:08 följande:
    Hej Nu har min lilla Eskil kommit. Igår den 3 januari kl. 21.56 efter en cool förlossning Mår toppen allihopa. Kommer dock inte vara inne så mycket närmsta dagarna då hela familjen ska landa ihop och snart kommer storebror hem för att träffa sin lillebror!
    Men GRATTIS! Och vad cool DU låter, bara så där "jo, jag fick barn för 12 timmar sen" hehe . Lycka till med allt.
  • Tullemi
    Fluffguf skrev 2009-01-08 20:19:04 följande:
    Jag fick paket idag från strawberrynet Dels IDs complexion enhancers kit (se.strawberrynet.com/productDetail.aspx?ProdI...#DETAIL) som jag inte har testat ännu, och så var jag bara tvungen att testa magic wand-mascaran (se.strawberrynet.com/productDetail.aspx?ProdI...), de har extrapris på den nu så jag betalade 95 för den Jag måste nog säga att jag är positivt överraskad av den, när jag först såg den trodde jag att den skulle resultera i att man får typ tre megatjocka ögonfransar Det var lite meckigt att få till det, man är ju så van vid vanliga borstar, och jag rekomenderar en bra ögonfranskam för att få riktigt fina fransar, men de blev verkligen otroligt långa och täta, som dockögonfransar Det tar nog ett tag innan jag får till det riktigt bra utan att klumpa dock...
    Den mascaran har jag också inhandlat (dock för 200kr ), men jag har inte riktigt hunnit testa den än. Jag måste ha en lugn kväll för mig själv här, så det har inte blivit av än. Men den verkar spännande iaf .
Svar på tråden Smink smink smink!