Smink smink smink!
Jag har inhandlat ID´s Brushless Mascara. Är det någon som har den?. Jag tycker det är jättesvårt att lägga på den. Några tips för att underlätta?
Jag har inhandlat ID´s Brushless Mascara. Är det någon som har den?. Jag tycker det är jättesvårt att lägga på den. Några tips för att underlätta?
Jo, en fråga till. Jag använder ID´s foundation Fairly Light och är nöjd med den. Nu har jag blivit tipsat om att även lägga på ett lager av Transparent Weil (tror den heter så). Ni som gjort det, blir det ett pudrigt resultat, alltså ser man lite "pulvrig" ut? Och varför ska man egentligen ha Weil oxå?
Tack för alla svar angående veil. Jag har blandad hy med oljiga partier så den skulle kanske vara ett bra inköp. Kan man använda sin kabukiborste även till veilen, alltså samma som man har till foundation, eller borde man ha 2 olika?
Phantera: vad är Flawless Face (sorry för mina 200 frågor)?
Sen en allmän sminkfråga. Jag har en brorsdotter som fyller 13 år och jag skulle vilja ta med henne till tex Face eller MakeUp Store för en enklare sminkningskurs. Så att hon lär sig hur hon kan sminka sig fint och inte se ut som en clown som många unga tjejer gör. Tänkte be dom anpassa besöket just för en 13-åring och hålla det ganska enkelt. Tycker ni att det är en bra eller dålig idé? Jag vet att hon gillar att sminka sig och jag vill att hon ska göra det rätt. Min brors fru (styvmamman) tyckte inte att det var en jättebra idé, men jag vill höra vad ni andra tycker.
Jag blev himla nyfiken på gel-eyeliner från FACE (fick jag till det rätt där?). Måste ta en tur till stan, vi har bara MakeUp Store här i Partille.
Jag har köpt ID´s egna mascara för att testa och jag tycker att den är OK. Vad tycker ni andra som har den?
Det finns ett kit på (tex) Kicks från ID med foundation, veil, bronzer och lite mer pryls jag glömt tyvärr. Det kostar 995:- Någon som känner till kitet och har en åsikt om det?
Fast nu ser jag att du beställt Bare Minerals....är det samma som ID? AVslöjar min okunnighet här kanske, hehe ....
En annan sak, jag har en väninna som är Mary K-konsult och dom har ju oxå mineralsmink. Jag har inte riktigt haft lust att prova deras urval. Nån med åsikt om deras produkter?
Åh, jag blir så avis när jag ser allas fina sminkningar. Jag är 35 år och har aningen "lös" hud på ögonlocken och kan aldrig få till nyanser och skiftningar. Jädra ålders-x-x-x-x .
Knott: jupp, primer är inhandlat och det blir mkt bättre. Men sen är det ju som det är, man får göra det bästa av det man har, hehe
Linny: bara av nyfikenhet - hade du smink med dig till BB?
(Det hade jag)