• Knott

Smink smink smink!

Morrn tjejer, här har det visst blivit en ny tråd (med massa sidor att läsa ikapp)! Här har det varit fullt upp innan jul med sjuka barn och sjuka föräldrar, slutspurt på mammaledighet, make som har det stressigt på jobbet innan han ska gå på sin föräldraledighet...

Har ni fått några härliga sminkjulklappar? Vi har faktiskt lagt ner det där med julklappar till oss vuxna så jag köpte en parfym till mig själv (makeupoholic.blogspot.com/2008/12/chanel-no5-eau-premire.html)

Av mannen har jag dock fått en sån där snygg verktygslåda från Jula som en del av mitt smink snart kommer att flytta in i. Jag måste bara bestämma mig för om det är alla pigmentsamples eller alla övriga ögonskuggor som ska bo i den, men det lutar åt det sistnämnda...

• Knott

Idag har jag för första gången lagt upp en hel FOTD (makeupoholic.blogspot.com/)... känns lite scary faktiskt, man är liksom så anonym när man bara visar ögonen!!

• Knott

Linny: gick det fort förra gången kan du räkna med FORT den här gången! Med ettan gick det snabbt för min del men med tvåan gick det i raketfart; lite molande mensvärk klockan 02 på natten och klockan 06.10 var hon ute, det var på håret att vi hann in över huvud taget!!

Har du sett helbild på mig!? Var då? *kliar i huvudet*

• Knott

Linny: Ah, just ja, där var det ju en ansiktsbild ja, det hade jag glömt! Ja du, de brukar ju säga att tvåan går hälften så fort så... Men det är säkert inte så för alla. Vi hann i alla fall inte vänta in barnvakten utan fick ringa in en granne mitt i natten som kunde sitta hos oss tills farfar kom (hade 1h restid), hade vi väntat in honom hade lilltjejen nog kommit i bilen... Det var samma för oss med ettan, vi fick en tid för igångsättning eftersom vattnet gått men när vi kom in var jag öppen 5 cm utan att ens veta att det var igång.

Imperialiss: oj, det låter länge tycker jag! Jag beställde i början av dec och fick det nån vecka före jul så hör du av dig och kolla om de skickat det!

veronicavh: välkommen hit! Jag säger som Linny, det är alltid kul att få förslag på hur man ska göra saker annorlunda/bättre! Mina sminkningar finns på makeupoholic.blogspot.com

soozi: hej, vad kul att du ger dig till känna i alla fall! Jag kör Lumenes eye makeup base sedan sex år tillbaka och ser ingen anledning att byta, den är suverän, så jag rekommenderar den varmt!

• Knott

Karisma skrev 2008-12-28 12:10:03 följande:

Är det någon som har tips på vad man kan använda för färg tillsammans med mörk metallic blå ögonskugga för att kunna sudda lite.Nu idag blev det en ljusblå med lite glitter i, blev snyggt men skulle vilja kunna variera den mörkblåa med annat åxå./Kristina
    Karisma: en färg jag tycker är riktigt fin ihop med mörkt blå skugga är en persikorosa. Jag har en sminkning med just den kombon i min blogg om du vill se hur det ser ut tillsammans: makeupoholic.blogspot.com/2008/11/gon-i-persikoguld-och-skbltt.html
  • Knott

Phantera skrev 2008-12-28 14:28:01 följande:

Knott skrev 2008-12-27 22:10:33 följande:
    Åh! Så kul med en FOTD!!Som jag längtat! HAHA! Man undrar ju vem som har de där ögonen och läpparna som sminkar så bra och är så kunnig inom det mesta! Jättekul!Men jag håller med, det är läskigt. Själv gillar jag inte att lägga upp bilder på mig själv, men jag vet hur nyfiken jag är på andra!!
    Tack, vad snäll du är! Ja det är läskigt men så tänkte jag att de som läser bloggen och känner mig vet ju hur jag ser ut och de som läser den men utan att känna mig, ja, vad skulle hända om de skulle få veta hur jag ser ut? Dessutom, om man är riktigt nyfiken, har man kunnat ta reda på hur jag ser ut ändå eftersom t ex bloggalan sändes på webbTV och det finns foton av mig på VR efter själva galan...
  • Knott

Kajsan: Åh, trevligt! Snuggle fick jag med som gratisprov i min senaste beställning men jag har inte öppnat det än, men det ska jag kanske göra med andra ord!

• Knott

Kajsan skrev 2008-12-29 21:22:41 följande:

Nä nu är jag sjukt sugen på att beställa smink, behöver nya skuggor.Vart kan man fynda? Nån som har nåt tips?
    HQhair brukar ha en outlet med bra priser, kolla där! www.hqhair.com, sök på outlet i deras sökfält
  • Knott

Soozi: jag vet att deras vanliga face primer är en ljusrosa tub. Men det kan hända att den nya eye primer-tuben också är det, min är gammal och är silvergrå.

• Knott

Fluffgluff: jag tror inte att det är något problem så länge du håller dig till en ganska ljus och kulört grön färg, men om du vill ha det sotigare tror jag att konceptet faller lite eftersom det ljusa i inre ögonvrå är så karaktäristiskt för den makeup du länkade till (som är sjuuukt snygg tycker jag, hon är enastående duktig!). Jag skulle faktiskt hellre gå på att köra den lite ljusare och hoppa det sotiga!

Svar på tråden Smink smink smink!