• Pindus

Smink smink smink!

mjuik skrev 2008-12-11 14:22:20 följande:

Fick hem ett erbjudande om Damernas Värld där man får Thickening Building Mascara från Laura Mercier som gåva. Har någon provat den? Det är väl Linny som är såld på Laura Mercier? Annars är jag helt ute och cyklar.
    jag har inte provat den men gillar precis som Linny hennes mineral foundation så jag nappade på erbjudandet :)
  • Pindus

ngn som testat mineralconcealer? hur funkar det under ögonen? täcker det?

Jag köpte ett läppglans från Biothern idag på kicks, 50% rea, vart rätt cerisefärgat på. Vad tycker ni man ska ha för ögonmake till det??

• Pindus

Kajsan skrev 2008-12-30 21:22:36 följande:

Jag kör allid på det, täcker superbra, både under ögon och på röda läskiga finnar
    jag är sugen på att prova :) vad har du för märke o färg?
  • Pindus

Imperialiss skrev 2008-12-31 13:41:29 följande:

wohooo äntligen har mitt paket från EDM kommit. Var precis ned o hämtade ut det. Slapp dessutom tullavgift så jag är glad =)Ska skriva en recension och visa upp alla färgerna på bloggen senare när tid finns. Men jäklarns vad glad jag blev att det äntligen hade kommit. Det blir som min egen julafton ;DGott nytt på er också!
    jättekul att hämta ut pkt :) jag betsällde några borstar därifrån :)
  • Pindus

bestämde mig för att bojkotta UDPP för förpackningens skull o köpte lumene....inte lika bra o skuggorna ligger i veck när jag går hem från jobbet :(

• Pindus

Fridapida skrev 2009-01-17 10:28:18 följande:

PolarnOPyret skrev 2009-01-17 07:40:41 följande:
    Nej vad trist! Det är ju en av de anledningarna som man använder primer för - att ögonskuggan ska sitta på plats. Hmm... Du skriver inte rikitgt hur du gör så det är ju svårt att säga rätt eller fel om det. Men jag brukar alltid noga med att hålla ögat stängt medans primern torkar till i typ en minut. Jag sträcker upp ögonbrynet och blundar. Har de förresten en fuktkräm? Ibland så tar man för mkt och det "rinner" ner på ögonlocket och kan förstöra mejken. Hmmm... svårt att komma på ngt mer. Hoppas att du får snits på det. Jag tror nog att du kommer att komma på hur man gör. Åh nämn inte mascara... jag är helt uppgiven! Jag älskar masterpiece (just nu max). Mina fransar blir såååå bra. Men så ser jag det - den fäller. Och inte lite! Skit! Jag blir såååå irriterad. Vad gör man? Ska jag behöva ha en primer? GAH! Tube-mascaror fäller inte. Men de två jag provat tycker jag gav ett dåligt resultat. Jag har jämfört två i min blogg. Där kan du se vad jag tycker.
    Prova Cliniques variant :) ska köpa den nästa gång, hade den i höstas, kanon :)
  • Pindus

var på kicks i PUB huset igår, herregud, tänk om man fick plocka allt man ville där :) Hade tagit en Aussie inpackning o var på väg mot Clinique för en mascara när världens otrevligaste kom fram..."o vaaaaaaaad kan jag hjälpa dig med" jättesnorkigt.... Usch....

• Pindus

borde svarat att jag ville ha hjälp av ngn med trevligare tonfall....men man blir ju lika paff varje gång...

• Pindus

maddie3 skrev 2009-01-25 14:38:42 följande:

Pindus skrev 2009-01-25 14:35:22 följande:
    Visst blir man det. Jag har svårt att förstå varför man är otrevlig...har man ett service yrke så måste man vara trevlig. Annars kan man istället strunta i att säga ngt överhuvudtaget. Köpte du ngt från Clinique?
    ja precis! har man en dålig dag kan man väl försöka undvika kunder o plocka lite istället.... Ja, glömde ju det viktiga :) blidde en lash power mascara :)
  • Pindus

maddie: ja man är ju alltid på jakt efter den ultimata :) länge sen jag köpte samma mascara flera gånger, denna köptes i september med, o haft andra nu mellan :) Tycker den gav fina fransar o lätt att ta bort... Skönt att veta vart mascaran sitter om det duggar el om man tränar o ändå lätt att ta bort :)

• Pindus

LMK: tänkte faktiskt "vad har hon för mascara" när jag kollade dina bilder, jättefina fransar!

• Pindus

Phantera skrev 2009-02-04 22:35:26 följande:

Sanrah skrev 2009-02-04 20:56:45 följande:
    Här kanske:www.yourmake.se/webshopwww.yourmake.se/erbjudanden/76De har. Men kanske inte det du söker?De här har också: (Tror det var här jag köpte mitt get started paket). De har även det guld puder jag vann i en tävling! www.hudoteket.sewww.hudoteket.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.pl...################################################## #######Har jobbat massor och inte hunnit med någonting tycker jag. Inte hunnit läsa här på forumet ens, förrän idag! Alltså inte testat mitt guldpuder något mer...så jag får återkomma.Efter era ELF-upplevelser så är jag glad att jag inte beställt något. Låter så där va??!! Jag är så sugen på att beställa en till "box" från Urban Decay...var nära idag...det kliar i fingrarna. Men jag tror jag har annat som är prio...De lär väl finnas kvar, förhoppningsvis!! Ha det!
    vart har du hittat box of shadows då? suuuugen :)
  • Pindus

filiduttan skrev 2009-02-08 19:39:09 följande:

haha nu har jag bokat resa till Sthlm så jag ska kunna köpa MAC... hehehe. En fråga, bästa tub-mascaran? Jag har linser och tycker onekligen tubmascara gör det enklare vid rengöring så man slipper ha så flottig rengöring som åker in i ögonen på linserna. Har testat kanebo 38 och Too Faced lash injection... Nöjd med båda men man strävar alltid efter bättre... vill ha längd framför allt har korta fransar. Ja har testat loreals också vad den nu heter med vitt i ena och svart i andra änden... alltså man målat först ena sen andra... double-nånting. Gillades inte.
    lash power från clinique är min favvo! jag vill ha en som sitter när man tränar o sen är lätt att ta bort i duschen efter utan att ha släpat en massa flaskor :)
Svar på tråden Smink smink smink!