Inlägg från: PolarnOPyret |Visa alla inlägg
  • PolarnOPyret

Smink smink smink!

Hej!

Har nyss hittat till eran tråd.
    Mitt intresse för smink håller precis på att vakna, så dags nu när man är över 30! :)
    Jag har iaf sett en del utav era bloggar där ni har kort på sjukt snygga ögonmakeuper.
    Och nu undrar jag om inte nån utav er kan tipsa om en sida där jag kan få hjälp att själv göra en sån make.
    Alltså bilder, förklaringar både vad det gäller färger, penslar som ni använts och märken på smink mm.
    Är främst ögon make-up men även grunden i ansiktet (primer, foundation, rouge, pudermm mm mm.) jag vill lära mig mer om.
    Så kom igen tjejer kan ni hjälpa en novis??
    Antingen genom tips här i tråden eller tips om bloggar eller websidor som är bra.

• PolarnOPyret

Tack återigen Knott!
    Har nu kollat igenom din blogg, och den verkar helt underbar!!!
    Du är otroligt duktig!!!
    Den hamnar absollut bland mina favoriter.
    Där kommer jag hitta mycket av den kunskap jag söker.

• PolarnOPyret

Kom på en fråga till.
    Ni har ju säkert en massa smink där hemma.
    Hur förvarar ni det?
    Väska/väskor, makae-up boxar eller vad?

• PolarnOPyret

Wow! Ett helt skrivbord med smink. Nu blev jag avis.
    Iofs så har jag inte så mycket smink (än) och platsen för ett sminkbord finns inte här hemma. Så jag får nog vara glad för att jag får ta upp en hel del plats i vårt stora badrumskåp och fortsätta drömma om ett sminkbord.
    Så för min del är det nog flera olika sminkväskor som gäller iaf.

• PolarnOPyret

Vilken underbar tråd det här är!
    Här föds det barn samtidigt som det snackas make-up....
    Härligt!
    Linny.
    Stort grattis till sonen!!!

• PolarnOPyret

Har suttit och försökt kolla vilka make-up borstar/penslar jag ska köpa.
    Ska jag köpa ett set eller köpa dom en och en?
    Vilket märke?
    Nån som vet vad kicks bortar/penslar kostar t.ex? Står inget pris på deras hemsida.
    Vilka bortar är "viktigast" att ha?
    Hjälp mig i denna djungel ni som kan... =)

• PolarnOPyret

Tack Fridapida för ditt svar.
    Jättesnällt!

Vad är det för hår i dessa borstar/penslar?
    Såg inte att det stod nåt på sidan, men jag kan ha missat.

• PolarnOPyret

Blev SÅ besviken!
    Köpte Lumenes Eye make-up primer. Är den första primer överhuvudtaget som jag testar. Och just ögonskugga är jag så trött på att det efter ett tag blir streck där den mesta skuggan hamnar.
    Men det blev ju så nu med!!! Trots primer.
    Vad kan jag gjort för fel?

Och sen har jag mascara problem, dom smular ju allihopa tycker jag. Har läst om tube mascara, dom ska ju inte smula. Men är dom svåra att applicera och att ta bort vid dagens slut?
    Var hittar jag nån sån.
    Tips på en bra sådan?

• PolarnOPyret

Jag får hoppas att jag får in snitsen bättre på detta med eye make-up primern.
    Kanske lät jag den inte torka ordenligt.
    Hoppas på det.

Mascara, där använder jag inte vattenfast.
    Fäller en vattenfast mindre?

Sen vill jag ha tips på en bra concealer palette som kan dölja/neutralisera, mörka ringar under ögonen och röda blemmor.
    Har kikat på den på M.U.S, men den såg väldigt mörk ut i färgen. Och jag har för mig att grönt är bäst på att neutralisera rött. Men det fanns ju inget grönt alls med.
    Har också kikat på Face Stockholm och deras concealer paletter. Nån som testat? Finns ju dels för olika ansiktstoner och en som ska passa alla anskikstoner.
    Vilken ska man välja?
    Jag är ganska ljus i hyn.
    Kan nån hjälpa?

Svar på tråden Smink smink smink!