Inlägg från: AngelOfHarlem |Visa alla inlägg
  • AngelOfHarlem

Smink smink smink!

Ah, men ni måste prova Brume Fraiche Hydratant från Dermarome! Den använder jag alltid när jag sminkar visningar! Kanske lite dyr, men väl värt det!

Friskt som daggregn

maddie3 skrev 2009-01-17 16:53:53 följande:
    Hej Angående primer så säger jag bara Urban Decays!!!! Den är helt klart bäst. Har testat MUS och Lumenes, inte alls i samma klass som UD:s. När jag använt UD så sitter skuggorna lika intensivt från morgon till kväll.
  • AngelOfHarlem

Är det nån här som brukar använda Cliniques smink? Jag köpte ett läppstift därifrån idag och såg att om man köpte en till produkt så fick man en gåva värd 900 :-, så jag var ju så illa tvungen att köpa en skugga också

Fick en massa små grejer därifrån, bl.a. läppstift, skugga, mascara, remover etc. Vad tycker ni om Clinique?

• AngelOfHarlem

Löspuderrouge är absolut bäst! Krämrouge är svårt att få till om man är nybörjare. Chanel, Trucco och ID tycker jag har finast rouge. Men du måste ha en bra borste!! Face har hyfsade, men ID´s tycker jag är bäst ( och jag har provat del flesta!! )

PolarnOPyret skrev 2009-01-24 21:01:19 följande:
    Ska shoppa loss på lite smink imorgon. B.l.a så ska jag inhandla rouge, och det är jag SÅ dålig på. Jag tycker att färgerna ofta ser alldeles för mörka och skrikiga ut i förpackningen. Jag vill ju inte se ut som en påskkärring, bara få lite färg så att man ser mer fräsch ut. Vad väljer man? Tips på bra märken? Vad är bäst, puderrouge, krämrouge eller löspuderrouge??? Vilka färger ska man satsa på? (Svårt att svara på när ni inte sett mig jag vet, men ni kanske har några tips iaf?)
  • AngelOfHarlem

Min absoluta favoritmascara är lash queen från Helena Rubenstein. Den kanske är lite dyr, men så jäkla bra! Det är den bästa jag nånsin provat. Finns som vattenfast också.

• AngelOfHarlem

Id tycker jag är bäst! Finns väl att beställa på strawberrynet eller ?

filiduttan skrev 2009-01-25 17:02:21 följande:
    Jag gillar too faced lash injection mascara dock luktar den äckligt Någon som vill tipsa om bra märken på penslar till lösa skuggor för ögonen? Har inte Face eller MAC i närheten men internet och MUS och Kicks, Åhlens osv finns ju att tillgå. Har mestadels penslar från NARS, Everyday minerals och smashbox men till ögonskuggor har jag bara haft billigt skräp hittills... (förrutom eyeliner som är smashbox eller NARS)
  • AngelOfHarlem

Jag använder nästan alltid L'oreal proffessional. Kostar väl runt 400 spänn för schampo och balsam, men det är det värt!
    Annars tycker jag att Matrix är hyfsat till hyfsat pris. Paul Mitchell funkar också. Vet inte om de finns att beställa däremot!

Fluffguf skrev 2009-01-27 22:20:59 följande:
    Vad använder ni för shampo? Jag är sugen på att testa något riktigt bra, jag har alltid använt billiga märken... Gärna något som man kan köpa på nätet
  • AngelOfHarlem

Redken är fantastiskt bra! Dock är det svindyrt i Sverige, men inte alls farligt i USA, så om jag vore du så skulle jag beställa därifrån!

Phantera skrev 2009-01-27 22:26:58 följande:
    Fluffguf > Jag är också sugen på att testa något riktigt bra då jag inte tycker jag hittat det dära verkligt bra schampo/balsamet än.Det jag vet att jag gillat mycket var XL...Jag är sugen på att testa RedKen...men det finns så många olika sorter...vilket ska man ta lixom???!! Min karl köpte ett vax från Redken efter ett frisörbesök för några år sen. Det luktade SÅ DJÄKLA GOTT!! Skulle velat ha det som parfym!!!Mitt hår är torrt, sprött och frissigt! Rätt mycket volym i det. Många tror att det är tjockt, men det är nog bara volymen som luras!Hate it! Så om någon har något bra tips...?? Förresten!! Varför är de flesta balsamförpackningarna mindre än schampotflaskan? Jag behöver MYCKET balsam!!
  • AngelOfHarlem

Ja, dom har ju billighetshårvård också, men ju Proffessional-serien säljs t.ex. inte på ICA utan är ett "riktigt" märke....

Fluffguf skrev 2009-01-27 22:31:13 följande:
    Helt okej pris Jag har trott att l'oreal inte skulle vara så bra, det känns som ett budgetmärke, men det kanske bara gäller smink Tack för tipsen!
  • AngelOfHarlem

Jag vet ju inte var du bor, men titt som tätt så har just l'oreal erbjudanden om att köpa schampo och balsam för 349:-. Det kan du ju hålla utkik efter och prova. Jag har provat mååååååånga serier, haha, och just den här är jag väldigt nöj med.

Fluffguf skrev 2009-01-27 22:36:22 följande:
    Okej Jag förstod att du inte menade de på ica Jag är hopplöst okunnig när det gäller hår...
Svar på tråden Smink smink smink!