Inlägg från: Honey1982 |Visa alla inlägg
  • Honey1982

Smink smink smink!

Sanrah skrev 2009-02-07 10:10:12 följande:

jag ska ha warm tan och den verkar inte finnas i de svenska shopen
    finns på tradera
  • Honey1982

Loppanjkpg skrev 2009-02-14 11:40:35 följande:

någon som vet nån sida på nätet som säljer MAC? mitt puder e slut o de känns onödigt att åka till sthlm från jönköping för att köpa nytt...
    Man kan ju åka till Göteborg? MAC finns på Åhléns city i Nordstan.
  • Honey1982

PolarnOPyret skrev 2009-02-16 15:19:59 följande:

Vad trött jag är på att efter en dag på jobbet, känna mig osminkad (förutom ögonskugga och mascara som sitter där den ska), men concealer, foundation och rouge är som bortblåsta.Hur ska man få maken att sitta hela dagen?Vad ska (vad har ni med er) man ha med sig för att snabbt kunna fräscha till sig, bättra på maken under dagen?
    Huvudsaken är att man har en bra bas. Jag använder I.d foundation och mineral veil och det sitter verkligen en hel dag, man kan t.o.m träna och det sitter kvar snyggt. Jag kan även rekommendera att man använder en primer under basen, t.ex Smashbox Photofinish. Ett rouge som verkligen stannar kvar är GloMinerals Blush.
    Att ha med en liten puderdosa i handväskan, t.ex 2 grams burk mineralpuder eller ett kompaktpuder som MAC Skinfinish är också smidigt och bra att ha.
  • Honey1982

PolarnOPyret skrev 2009-02-16 20:18:37 följande:

Honey1982: Jag använder Smashbox Photofinish primer, funderar på om det är samma sak som när jag började använda Lumenes eye-primer att den måste få "torka" mer innan jag fortsätter sminka mig?
    Man låter primern sjunka in en liten stund innan man applicerar basen.
  • Honey1982

Shoppingtokig skrev 2009-02-16 22:01:15 följande:

Så cool "tropical parrot"-sminkningen var!
    tack så mycket :)
  • Honey1982

trolltyg skrev 2009-02-17 09:58:25 följande:

Verkligen snygga eotd´s och inspirerande. Kul att du fick parfymen du ville ha
    tack så mycket

idag har jag lagt upp en vardagssminkning med flytande eyeliner, som ju kan vara lite trixigt att få till.
  • Honey1982

Familjen Båge skrev 2009-02-19 22:50:00 följande:

Ni som sitter här och bara snackar en massa smink, vet ni nån bra mascara som verkligen gör ögonfransarna fylliga?Har testat lite olika, men ingen har gett den effekten jag vill ha.. det blir bara klent
    jag gillar Lancome Hypnose, MF Masterpiece och Mirenesse Super Volume
  • Honey1982

Bebislängtan82 skrev 2009-02-21 10:32:41 följande:

Vilka sidor finns det att köpa smink på online? helst där man kan betala direkt genom internet banken,svensk som engelskt
    Förutom de som tidigare inlägg skrev:
    www.hqhair.com (bästa utbudet tycker jag)
    www.cherryculture.com (ganska dyr frakt)
    www.kissandmakeupny.com (har bl.a nars)
    www.limebeauty.com (i.d)
    www.accessora.se
    www.satine.se
    www.pashion.nu
    www.asos.com

idag har jag gjort en regnbågssminkning!
    mayamakeupartist.blogspot.com
  • Honey1982
    Svar på #1381
    Bebislängtan82 skrev 2009-03-05 19:46:17 följande:
    Idag fick jag hem mina 2 nya ögonskuggor från I.D bare smokey Diamond och Cognac DiamondNågon som testat dom?
    Jag har båda och de är jättefina. Cognac Diamond blir dock nästan matt, om man inte applicerar den våt. Smokey Diamond är underbar, dock inte fullt så glittrig vid applicering som den verkar i burken. Den blir också mer effektfull om man använder en fuktad pensel.
  • Honey1982
    Bebislängtan82 skrev 2009-03-06 10:35:16 följande:
    Så då har jag köpt fler ögonskuggor och det fick bli i.d's liner/shadow Legiti.d.: Flawless diamond i.d. - Soul sisteri.d Chocolate fondue
    Flawless Diamond älskar jag, Soul Sister är sjukt snygg (har inte testat ännu) och Chocolate Fondue är på väg hem till mig också.
  • Honey1982

taggis 06 skrev 2009-03-10 20:41:48 följande:

HejJag sticker in och lånar tråden lite här. hoppas det är ok.Tänkte fråga om någon har lust att berätta hur ni tvättar era make up borstar??? visste inte ens att det skulle göras... skäms..
    Jag använder schampo och balsam av bra kvalitet (frisör el dyl) till penslar av äkta hår samt YES diskmedel till penslar av syntet.
    Man kan även använda penselrengöring som finns på t.ex Make Up Store, MAC eller Kicks, men jag rekommenderar inte att man använder det för ofta eftersom de lätt kan torka ut penslarna.
Svar på tråden Smink smink smink!