Inlägg från: HårdrocksMamma |Visa alla inlägg
  • HårdrocksMamma

Smink smink smink!

Nu orkar jag inte läsa igenom alla sidor i tråden så det kanske blir upprepning.

Vet inte hur jag ska sminka mig, har jättetorr hud/blandhud så vid näsan och ögon blir det flagor, dvs sminkningen blir jätteful.
    Smörjer in mig med dagskräm och nattkräm samt skrubbar, rengör mm. Inget fungerar?!

Vet någon något trix?
    Och när jag får sminket att se någorlunda ok ut så blir jag genast fet och blank i ansiktet.

Använder:
    Clinique -por minimizer
    Make up store -cover all mix
    ID -mineral foundation fairly light
    Använder kabuki borste och fingrar annars blir det ännu torrare eller inte tillräckligt täckande.

Så frågan är alltså hur sminkar man sig med supersvår blandhy?

• HårdrocksMamma

Fridapida

Tack för svar, por-minimizer har hjälpt mig enormt (fick upp ögonen för den för mindre än ett år sedan) så den tar jag med mig till graven

Men har tänkt mkt på att gå till en hudterapeut, men det gäller ju oxå att få tummen ur. Har kollat på en del hudterapeuter men hur väljer man rätt bland djungeln. Vissa är ju svindyra och inte så bra har jag hört.

Någon som vet någon bra och prisvärd i Göteborg?

• HårdrocksMamma

Någon som vet bra box med ögonskuggor-highlighter? Behöver en med färger typisk för pinup sminkning (dita von teese) och för sotning. Vit/beige ljusa, bruna, svart. Inte så skimriga.

Sedan den bästa eyelinern?

• HårdrocksMamma

Fridapida

Jo det är klart, nu sminkar jag mig inte på heltid, inte äns halvtid utan någon gång i månaden. Förutom mascara som jag använder dagligen och por-minimizer då. Så då blir det inte att man tar tag i det....men nu är det dags!

Flina78

Har en vännina som är konsult för MK så får ordna en dejt. Är MK bra, har hört att de ska ha något/olja? som inte är bra för huden?
    Hur är deras färger, har väldigt ljus hy och vill sminka mig i ljusa-mörka(svart/vit/beige/brun) pin up/hårdrock sminkning...ja inte på en och samma gång då

Svar på tråden Smink smink smink!