Inlägg från: Phantera |Visa alla inlägg
  • Phantera

Smink smink smink!

Ullis 74 skrev 2009-02-19 21:17:22 följande:

Jag har beställt denna palett med 88 ögonskuggor, någon som har testat den???www.coastalscents.com/cfwebstore/index.cfm/pr...Jag blev så sugen efter att ha sett turtorials på YouTube...bla "makeupgeek" använde den, jag har för mig att det var några har i tråden som hade kollat på henne.Hoppas att den är lika bra som den verkar!
    Ja, jag har tittat på henne.
    Paletten verkar bra! skulle vilja testa, typ alla färger finns ju. (Nästan).
    Du får komma med ett omdöme sen!
  • Phantera

Kajsan skrev 2009-02-19 21:27:36 följande:

YSL;s mascara volume  faux cils är skitbra, annars gillar jag Loreal VolumeX3 .De är mina favoriter.
    Aha...tack för tips...då ska jag spana lite imorgon!
  • Phantera

Anna M skrev 2009-02-23 08:32:08 följande:

Fridapida skrev 2009-02-23 07:28:09 följande:
    haha, kanske inte så jättemörka, men jag har stört mig på det så länge jag kan minnas. Kolla i mitt bildgalleri om du vill. :)Vet inte varför jag inte gillar det, men så är det.Tack för ditt svar!
    Åh!
    Tycker inte du har så mörka läppar...däremot en JÄTTEFIN läppfärg!!
    OT:Otroligt söta barn också!

Hm. Men om du nu vill göra dem ljusare så finns det ju många fina beigea läppstift. Eller ljusrosa också.

Iaf. Denna "guide" hittade jag på aftonbladet för lite sen, kanske den kan vara till hjälp?
    "Fixa ett par riktigt bleka läppar. Steg för steg:

1. Foundation

Lägg ett tunt lager foundation över hela läpparna. Enklast är att göra det med en foundationborste.

2. Fyll i

Markera läppkonturen med en ljus, neutral läppenna. Fyll sedan i hela läpparna med pennan. Konturpennan vi har använt heter ?Nude beauty? och kommer från Make up store. Fördelen med den är att den är mjuk i konsistensen, vilket gör den väldigt lätt att tona ut och få jämn.

3. Ögonskugga

Applicera sedan lite ljus, blank ögonskugga i amorbågen och ovanför överläppens kontur. Dutta även lite lätt med skugga över läppen. Detta framhäver och förstorar läppen, samtidigt som skuggan ger en fin lyster.

4. Glossa till det

Gillar du glossiga läppar? Avsluta med lite läppglans i en neutral nyans."
  • Phantera

Linny!! Hej! Vi (iaf jag) saknar dig och dina sminkningar! Men det är ju fulltförståerligt varför du inte "hänger" här. Hoppas allt är bra med de små!

Fridapida > Har du fått tag på någon "Ultimate Indulguense" (eller hur det nu stavades, orkar inte kolla), än? Jag vill HA...NU!
    Har kontaktat min mans kusin i Kanada...får se om hon har "tid" att hjälpa mig.

Nehepp...nu ska jag jobba mitt sista nattskift! Sen blir jag tjänsteman..eller kvinna!

Lön om 3 timmar..det ni! Sätt sprätt på den medans ni kan...whohoho!

Godnatt!

• Phantera

LMK skrev 2009-02-25 17:03:41 följande:

Har precis skickat iväg en ny beställning fr Jersey Beauty & lite Dermalogica krämer. Har tom. fått maken fast i produkterna, även då han inte riiiktigt erkänner det Beställde Skin smooting cream (till oss båda) & Activ Moist för att testa inför sommaren. Är otroligt nöjd med resultatet min hy visat sedan jag började använda Dermalogica. Om ni kommer ihåg så hade jag en massa problem med utslag runt haka & näsa under hösten (som kanske var Perioral Dermatit) efter att ha använt en för stark kräm. Det är helt borta sedan starten med Dermalogica!!
    Ja, det kommer jag ihåg. Vad skönt att det är borta och att du gillar Dermalogica.
    Man får kanske testa någon gång...hm...
  • Phantera

Idag fick jag paket från La Redoute. Jag hade ju mailat dem och sagt att jag inte fick någon gloss samt att tidningen var gammal. De skulle skicka ett nytt paket då.

Tidningen var dock samma, så jag antar att det är den de har att erbjuda...kanske är senaste? Vet ju inte om MUS kommit ut med någon tidning i år...jag handlar ju inte där. (Eftersom det inte finns i min närhet...typ).

Fick en väska/påse till, samt TVÅ ögonskuggor! Jag hade ju redan fått en första gången. Fick dock samma färg jag fick första gången... :-/
    Men den andra färgen...åh. Me like! Turkos-glittrig!
    Glosset var väldigt stark rosa. Cerise.

Ska lägga upp en bild i min blogg...Hm...
    Nehepp...ska se om man kan få iväg en beställning till bareescentuals då!!

Natti!

• Phantera

Fluffguf skrev 2009-02-25 23:17:55 följande:

skickar bare escentuals till sverige? De har ju massor av kul på sin sida
    Nej, de skickar bara inom USA och till Kanada.
    Min man har en kusin i Kanada dock.
  • Phantera

Honey1982 skrev 2009-02-26 09:59:28 följande:

Phantera - den första tidningen för året släpptes hos MUS i denna veckan.
    Aha, då är det väl den nyaste jag fått...hehe. Tack för info!
  • Phantera

Albin 080509 skrev 2009-02-26 10:56:44 följande:

är det billigare men redken och id i amerika?
    Jag jämförde en produkt på bareescentuals.com och på lookfantastic.com och skillnaden var nästan exakt 100 kr!!!
    Det blir ev. lite tull och grejjer från USA till Kanada och sen vidare till Sverige + frakten då...

När jag beställt från lookfantastic (två gånger tror jag det är) har paketen varit väl packade och tagit lite plats trots innehållet och jag har inte åkt på något tull.
    Paketet har sett anonymt ut och jag tror det kan vara avgörande ibland också ifall det blir tull eller inte.
    Eller behöver man inte betala tull inom EU?

Från strawberrynet har jag alltid fått betala tull. Men de skickar ju från Hong Kong.
    Fast de pengarna får man ju tillbaka!

Strawberrynet hade dock dåligt utbud på ID just nu tycker jag. Kikar där ganska ofta för att jämföra med olika sidor.

Hm...ska nog göra en beställning på Clinique."
    Var hittar man billiga sådana grejjer? Typ en Dramatically Different Moisturising Gel". (Kostar 325 kr för 125 ml pumpflaska på strawberrynet).
    Är den bättre än "Moisture Surge Extended Thirst Relief" ? Den är ju drygare...men betydligt dyrare.
    Eller kanske Moisture On Cal kanske man skulle prova. Den kan man ha både dag och natt...Hm...*beslutsångest*
  • Phantera

Det finns rosa sådana sminkväskor. Tror det är Sephora som har dem, urläckra!!

Själv har jag fått ett sminkbord/sminkhörna av min älskling. Dock inte helt klart än...

• Phantera

Kajsan skrev 2009-02-28 21:09:44 följande:

Igår fick jag ett paket av svägerskan ( vink vink om du läser här ) med en skitsnygg mörkblå skugga från Urban Decay blandannat.Nu vill jag bara prooova den ! Jag är helt inne på blått!
    Inte rosa då?
    Rosa OCH blått passar ju bra ihop...?
  • Phantera

Honey1982 skrev 2009-02-28 20:59:09 följande:

idag har jag lagt upp en riktigt färgstark, turkos sminkning för er som gillar färgglatt:mayamakeupartist.blogspot.com
    Fint!!
    Jag älskar också turkost!!
    Sminkningen innan var också snygg! Gillade färgerna skarpt!
  • Phantera

Kajsan skrev 2009-03-01 17:02:30 följande:

Fast du är ju inte svägerskan Men jooo, din rosa var sådär ,mörkt läckert 80_tals råååsa.Skulle faktiskt vara snygg till den mörkblå!
    Haha, det vet jag ju att jag inte är! Och den du fick av mig var ju inte blå!
    Vore ju kul om man hade okänd svägerska!
    Men jag bara ville hinta lite om den råååååsa!
Svar på tråden Smink smink smink!