Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink smink smink!

Shoppingtokig skrev 2009-02-10 22:51:43 följande:

Jättesnygg sminkning med champagne!
    Tack, jag är missnöjd med ögonskuggan eftersom jag hade förväntat mig något annat. Men den är inte oanvändbar, bara det att den är enbart användbar till annat än vad jag hade tänkt mig.
  • Fridapida

Fluffguf skrev 2009-02-11 18:49:51 följande:

Bra guide Jag funderade lite på det där med bronzer när jag köpte IDs complexion enhancers, det fanns en liten broschyr med som visade hur man skulle lägga produkterna, och enligt den skulle man lägga bronzer på näsan (ja alltså inte bara där, men det var det jag reagerade på ), jag tyckte att det kändes lite fel, men jag antar att det finns massor av olika åsikter om hur man ska göra...
    Man kan använda bronzer på "nässidorna" för att skulptera men det var ju inte det jag ville visa. Men att ta bronzer på näsan för mycket kan ge lite "rudolf med röda mulen" tycker jag.
  • Fridapida

Kajsan skrev 2009-02-11 19:14:53 följande:

Vad gör primern? Att det blir torrt eller fuktigt?Alltså , primer, har man det för att inte ögonlocken ska bli svettiga och ögonskuggan sätter sig? Eller för att ögonlocken ska bli kladdiga och ögonskuggan sätter sig lättare i det kladdiga Hajjar ni ? Jag har inte problemet att ögonskuggan sätter sig i några veck, grundar med EM foundation och ibland Mineral veil, snarare är problemet att basen är så torr att skuggan liksom ramlar ner på kindbenet...
    Primern ska ge en bra grund som ögonskuggan kan fästa på. Den ska väl liksom balansera huden och suga upp fukt så att inte skuggan rör sig om man blir varm. Vill man ha en klistrig grund passar en cremehighlighter eller en cremeögonskugga bättre. Vilken man vill ha beror på vilket resultat man eftersträvar.

Jag kan tycka att en lösögonskugga som är lite torr kräver en klistrig grund. Vill jag ha ett intensivt resultat med en ljus skugga vill jag också ha en klistrig grund.

När jag sotar har jag en vanlig primer. Eller när jag har en ögonskugga som är lite krämigare i konsistensen. Vill jag bara ha en bra grund för en dagmakeup som inte ska vara ngt "extra ordinary" så passar en vanlig primer bra.

Men det är helt efter tycke och smak. Man får prova sig lite fram.
  • Fridapida

Heleniz skrev 2009-02-15 11:38:59 följande:

Ingen som anväder dag/ansiktskräm?
    Jag använder Dermalogicas lättaste fuktkräm. De har inte dag o nattkrämer utan det är samma. Min heter Activ moist. Mycket bra men väldigt rinnig. Man får passa sig så inte den rinner ut när man öppnar den.
  • Fridapida

Okänd skrev 2009-02-15 21:40:24 följande:

hittade er makeup tråd har ni prövat loreal star magnet?köpte det idag och det var skitkul och snyggt..
    Jag har sett det på Kicks. Det blir verkligen häftigt. Jag är ju lite tråkig... har typ bara ljusrosa lack.
  • Fridapida

car skrev 2009-02-16 17:51:12 följande:

ja, jag har hört talas om mineralfoundationVet inte riktigt vilka affärer jag har, men de jag vet ärkicks, åhlens, face, parellefast jag vet inte om den jag har nu är SÅÅ bra. Jag tycker det ser ok ut, men...... Får väl lämna lite osminkad hud vid örat och dra upp halsduken på vägen dit
    Var du får bäst hjälp beror på hur bra personal de har och det skiftar mkt mellan de olika butikerna. Vissa FACE är kanon medan andra är kass. Som med allt annat. Varför inte kolla runt. Man känner ofta om personalen tar sig tid och lyssnar på ens önskemål.

Sedan vilket märke man väljer beror på ens önskemål och hudtyp. Det brukar personalen vara bra på att informera om.
  • Fridapida

Phantera
    Jag måste faktiskt säga att jag är trött på Masterpiecen. Jag är inte trött på resultatet, det blir perfekt varje gång, men jag är sååå trött på att den fäller. Det är så trist att få svarta flagor i ansiktet. Kan inte rekommendera den längre.

Så nu är jag på jakt - igen.

• Fridapida

Phantera
    Ja, det är trist. Den är verkligen bra för övrigt. Men iom att den fäller så vill jag inte använda den längre.

Kajsan
    Den har jag hört mycket om också. Jag har ett vagt minne att jag har provat den... men det var typ två år sedan. Minns inte. Men det står på listan.

Svar på tråden Smink smink smink!