Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink smink smink!

maddie3 skrev 2009-02-24 19:48:57 följande:

Idag satt jag och blädrade i Yves Rochers nya katalog och hitta en massa nya skuggor...massor av härliga vår o sommar färger. Är det någon som testat deras skuggor??? Blev så sugen på att beställa, inte för att jag egentligen behöver några mer skuggor men de nya färgerna är såååå fina.
    Jag har aldrig provat, så om du gör det bölir det kul att höra vad du tycker om dem.
    Men visst får man sommarlängtan nu när alla vår och sommarkollektioner finns i affärerna. Både när det gäller kläder och smink.
  • Fridapida

Oj... OM man funderar på att operera sig i ansiktet så tänker man nog om både en och två gånger när man ser Linda Rosing. Hjälp... hon ser ju riktigt märklig ut när hon pratar. Haha! Vilka läskiga läppar... Undra om hon gör av med ett läppglans i veckan, ser väldigt kladdigt ut. Yack! (varför tittar jag...)

• Fridapida

Linny skrev 2009-02-24 20:16:05 följande:

hon börjar likna den där mysko bruden som försöker operera om sig så hon ska likna en katt!!!
    Haha, ja verkligen!
  • Fridapida

Maddie3
    Haha, kul att få uppleva det IRL.

Phantera
    Nej, ingen framgång! Jag drömde däremot inatt att jag köpte massa smink. Dock ofrivilligt. Jag ville ha en ögonskugga men expiditen packade ner en hel sådan där "visningspallet" som finns när de visar kollektioner. Den var överfull med smink och jag vågade inte säga att jag inte ville ha alla. Jag bara sotd där och såg hela månadslönen ryka.

• Fridapida

Vhilma och Victor skrev 2009-02-25 07:59:25 följande:

Hej! Här verkar det bara vara experter på smink! Jag skulle vilja ha lite hjälp med en bra mascara och ett bra läppglans som man kan ha till vardags! Har just nu plump från Isa Dora men känns inte bra på läpparna...
    Jag gillar verkligen mitt gloss från Dior, Addict ultra gloss reflect 247. Kostar väl ca 230 kr. Min nyans är babyrosa utan skimer och glitter, bara vanligt gloss. Resultatet blir inte direkt rosa, mest ofärgat. Jag gillar det så mycket för att det blir absolut inget kladdigt utan är supermjukt på läpparna. Ett perfekt varje-dag-gloss.

Mascara låter jag vara osagt. Är så trött på att den jag har fäller. Ska nog prova hypnose från Lancome.
  • Fridapida

LMK skrev 2009-02-25 15:55:18 följande:

Howdy! Det var längesedan jag skrev något i tråden, men håller koll på er ändå emellanåt Kan inte påstå att jag är så kreativ med färger just nu utan det blir mest basic. Har tom. kört med bara lite muffin & NARS Orgasm i globlinjen. DET är lite för att vara jag! Jag längtar till våren!
    Hej hej, det är samma här. Jag kör fyra av fem dagar på Muffin och Nars orgasm. Orkar inte sminka mig just nu... trött på kylan och trött på min glåmighet. Jag vill ha sol och jag vill ha det nu.
  • Fridapida

Kajsan skrev 2009-02-25 16:15:58 följande:

Nej nej, ge YSL faux cils en chans
    Just det... det står mellan dem. Men vad som nästan känns pinsamt att säga är att jag tror att YSL inte ens finns i min lilla sitstad längre... GAH! Snart tar de väl bort rinnande vatten också. Men jag har de två överst på listan.
  • Fridapida

Trollsanna
    såg inte alls slarvigt ut. Såg fint ut!

LMK
    Ah.... Dermalogica! Oslagbart. Grunden är viktigast. Kul att du fått killen att förstå. Inte alltid så lätt.

Fluffguff
    Du borde skämmas... Men jag var likadan när jag bodde i GBG.

• Fridapida

Äsch... vad har en kille med att göra vad man köper till sitt smink? Har inte killen någon hobby? Spelar poker? Köper wiskey? Det kostar också pengar och är egentligen bara kul. Samma med smink, det är en hobby.

Jag har sagt det förut vet jag, men jag upprepar mig lite.

Svar på tråden Smink smink smink!