• Linny

Smink smink smink!

soozii skrev 2008-12-28 10:09:59 följande:
    Tack, då var det inte bara jag som har upplevt att den inte håller måttet Jag tror att jag ska leta efter någon annan eyeprimer, som inte är så svår att få tag på.
    Försök med Lumene då Den är lättast och många här i tråden har provat den och är lika nöjda som jag. UDPP upplevdes av alla som provat (om jag inte missat nån) som super, men många var irriterade på förpackningen. Lumenes håller samma nivå och har ingen dum förpackning. Finns på tex. Åhléns och Kicks.
  • Linny
    Karisma skrev 2008-12-28 12:10:03 följande:
    Är det någon som har tips på vad man kan använda för färg tillsammans med mörk metallic blå ögonskugga för att kunna sudda lite.Nu idag blev det en ljusblå med lite glitter i, blev snyggt men skulle vilja kunna variera den mörkblåa med annat åxå./Kristina
    grå
  • Linny

Karisma: Allså skimrande ljusare grå, eller kanske silver. Annars är det ju kul (beroende på vad man är ute efter förstås) att använda en grön eller annan färg. Tänker du att sudda uppåt ovanför globlinjen förresten, eller på själva ögonlocket (alltså att du har den mörkblå i ytterkant som liggande v och den andra på resten)? Lite olika beroende på..

• Linny
    lyckligmamma skrev 2008-12-28 17:41:07 följande:
    lyckligmamma skrev 2008-12-28 16:43:17 följande: Ingen som vet nåt om den här foundationet, ???
    Tyvärr, känner inte till det. Skulle dock inte rekommendera dig att köpa ett använt puder. Tänk så mycket bakterier och skräp det är i. För att få rätt nyans till din hud är det ju bäst att prova i butik Man måste se dig osminkad och helst i dagsljus OCH prova pudret på din käklinje för att säkert kunna säga om det är din färg eller ej.
  • Linny
    Karisma skrev 2008-12-28 17:40:24 följande:
    Äsch jag glömde..Såg att det finns både NARS Orgasm (blush) och även en ny som heter super Orgasm som är mer glittrig. Vilken är bäst? Någon som provat bägge?/Kristina
    Inte provat. Funderade dock på att prova super ett tag, men insåg att den vanliga nog är tillräckligt skimrig för mig..
  • Linny
    lyckligmamma skrev 2008-12-28 19:47:51 följande:
    Linny skrev 2008-12-28 19:45:47 följande: O tack, tyckte bara den var billig .-) Är det sant att man dödar bakterierna, när man lägger puder, kajal, smink överhuvudtaget, i frysen tro?
    Vet inte.. Tror inte produkterna mår bra av att frysas dock.
  • Linny
    Kayn skrev 2008-12-28 22:57:53 följande:
    Är det "riskfritt" att beställa från nätet, tänker på tex fuktcreme? Har i vanliga fall inga bekymmer med att beställa men visst funderar jag en extra gång innan jag beställer det... Hade tänkt mig eleven.se/ole-henriksen-nurture-me-soothing-c...Är dom att lita på?
    inte alls orolig för eleven. Man kan inte säga att det generellt är riskfritt på nätet men det finns flera ställen som jag inte är ett dugg orolig för, däribland tex. eleven, blush, strawberrynet, HQ hair, Jerseybeauty, Everydayminerals, Pureluxe osv..
  • Linny
    soozii skrev 2008-12-29 18:44:39 följande:
    Nu har jag varit och köpt min primer från Lumene. Men när jag kom hem så såg jag att den hette Lumene Beauty Base Eyeshadow Primer. Är det samma sak som den ni har rekommenderat? Om inte så hoppas jag att den fungerar ändå
    jo jag tror det är den. Liten och grå väl?
  • Linny

Aha, ja de kanske har gjort om förpackningarna. Har inte läst på min. Kan göra det sedan men det låter ändå som att det är den. Jag köpte min gråa för typ två månader sedan eller nåt..

Sophie81: Har tyvärr inte provat ID så jag kan inte hjälpa dig. Hoppas du kan få svar av någon annan. Nars Orgasm köpte jag, om jag inte minns fel, från strawberrynet. Gillar jättemycket!!

Kajsan skrev 2008-12-29 21:22:41 följande:
    Nä nu är jag sjukt sugen på att beställa smink, behöver nya skuggor.Vart kan man fynda? Nån som har nåt tips?
    Du kan köpa macskuggor i samplejars från tex. www.thebodyneeds.com. Skitbilligt och varje räcker till ca 30 appliceringar. Kul om man vill prova nya färger. Då är det ju trist att betala 140 spänn för fullstorlek som man aldrig använder upp. Dessa kostar ungefär 10 kr styck. Jag har också massor från www.pureluxecosmetics.com.
    Från dessa två har jag (och många andra) närmare 100 skuggor
  • Linny

Snygga sminkningar tjejer!!!
    Trodde vattnet skulle gå inatt. Bebis var helt galen och sparkade så hårt att det gjorde ont, jättelänge. Precis som när sonen kom.. och vattnet gick.. Men icke

Gårdagens sminkning..www.familjeliv.se/hem/linny/galleri.php%20makeup

Svar på tråden Smink smink smink!