Inlägg från: Fluffguf |Visa alla inlägg
  • Fluffguf

Smink smink smink!

LMK skrev 2008-12-30 18:50:30 följande:
    lyckligmamma skrev 2008-12-30 09:26:51 följande: Trist att du inte är nöjd med mascaran. Jag köpte "vanliga" Diorshow & gillade den inte alls! Såå besviken! Har aldrig varit med om en smuligare mascara. Men samtidigt vet jag massor som aldrig skulle köpa en annan sort. Det är verkligen personligt med mascara.
    Ja, det är verkligen olika vad man gillar! Jag älskar diorshow, men jag har svårt för tex masterpiece som det är många som gillar.
  • Fluffguf

Jag plockade ihop ett litet julklappspaket till mig själv på strawberrynet Rengöringsgrejer från clinique som jag har nästan slut på, och så blev det ett paket från ID som jag var lite nyfiken på: se.strawberrynet.com/productDetail.aspx&goChar=B#DETAIL, någon som har testat?

• Fluffguf
    Tullemi skrev 2008-12-30 20:13:13 följande:
    Jag tror att det är samma kit som jag menar fast det ser lite annorlunda ut i Sverige. 513 kr låter bättre än 995:- . Hur mycket ligger frakt på? Du beställde ju iofs fler saker så det är kanske svårt att svara på?!
    Det är samma som ID ja, men du tänkte nog på startkitet? Priserna är mycket bättre på strawberrynet, och frakten är gratis, men jag tror inte att de har startkitet där just nu.
  • Fluffguf
    Tullemi skrev 2008-12-30 20:27:05 följande:
    Japp, startkitet menar jag. ID = Bare Minerals, alltid lär man sig nåt nytt, hehe
    Jo precis, ID är det svenska namnet kan man säga
  • Fluffguf
    Knott skrev 2008-12-30 21:20:59 följande:
    Fluffgluff: jag tror inte att det är något problem så länge du håller dig till en ganska ljus och kulört grön färg, men om du vill ha det sotigare tror jag att konceptet faller lite eftersom det ljusa i inre ögonvrå är så karaktäristiskt för den makeup du länkade till (som är sjuuukt snygg tycker jag, hon är enastående duktig!). Jag skulle faktiskt hellre gå på att köra den lite ljusare och hoppa det sotiga!
    Jag tänkte mer ljust i inre ögonvrån och sotigt i yttre, jag tycker att jag försvinner helt utan något svart Jag gjorde något liknande nu till jul, men då fick jag inte till det vita riktigt, det blev så färgat av de andra skuggorna.
  • Fluffguf
    Emeraldy skrev 2008-12-30 21:36:23 följande:
    mileas mamma: Jag använder Mary Kays mineral-makeup och jag är jättenöjd med den. Nu har jag iofs inte så stor erfarenhet av mineralsmink, hade bara provat Everyday Minerals innan, men jag tycker att MK håller samma klass som det i alla fall Fluffguf: Gud, vad duktig hon är, "padmita" Sååå snygg sminkning, den sista du länkade till!
    Eller hur! Jag borde ju egentligen inte länkat till den först, för nu kommer min tolkning av det se helt patetiskt ut
  • Fluffguf
    Imperialiss skrev 2008-12-31 13:41:29 följande:
    wohooo äntligen har mitt paket från EDM kommit. Var precis ned o hämtade ut det. Slapp dessutom tullavgift så jag är glad =) Ska skriva en recension och visa upp alla färgerna på bloggen senare när tid finns. Men jäklarns vad glad jag blev att det äntligen hade kommit. Det blir som min egen julafton ;D Gott nytt på er också!
    Visst är det kul när man får paket Som julafton varje gång!
  • Fluffguf

Trolltyg: grattis på födelsedagen!
    Vilken fin present du fick av din man! Du får visa före- och efterbilder sedan, jag är nyfiken på hur det blir

• Fluffguf

Jag har lyxen att ha ett skrivbord speciellt som sminkbord, så stora grejer har jag i lådorna där, annars har jag några små typ minibyråer från IKEA med mindre saker som läppglans, foundation och sådär. Penslar och pennor har jag stående i plastmuggar. Och sedan har jag två lådor från Claes Ohlsson med en massa små fack som jag förvarar alla ögonskuggssamples i.

Svar på tråden Smink smink smink!