Inlägg från: PolarnOPyret |Visa alla inlägg
  • PolarnOPyret

Smink smink smink!

Tack! Jag ska försöka vara mer tålmodig nästa gång jag testar min nya primer.

• PolarnOPyret

Ska shoppa loss på lite smink imorgon.
    B.l.a så ska jag inhandla rouge, och det är jag SÅ dålig på.
    Jag tycker att färgerna ofta ser alldeles för mörka och skrikiga ut i förpackningen. Jag vill ju inte se ut som en påskkärring, bara få lite färg så att man ser mer fräsch ut.
    Vad väljer man?
    Tips på bra märken?
    Vad är bäst, puderrouge, krämrouge eller löspuderrouge???
    Vilka färger ska man satsa på? (Svårt att svara på när ni inte sett mig jag vet, men ni kanske har några tips iaf?)

• PolarnOPyret

Pokergirl: Prisklass? Vet inte? Men det får gärna finnas på nån affär som finns i min närhet, vill kunna se och känna på rouget.
    M.U.S, Kicks, H&M, Åhléns och de andra "vanliga".
    Priset är inte SÅ viktigt.

• PolarnOPyret

Nars orgasm har jag också hört mycket gott om.
    Men det kan man ju bara (?) köpa på nätet och hur vet jag då att färgen blir bra?

I.D's foundations gillar jag ju skarpt, kanske ska testa deras complexion enchancer också då.

Tack för tipsen.

• PolarnOPyret

Jösses vad jag har shoppat nu!
    Och jag skyller en del av det på er.... ;)
    Jag har dels handlat en massa smink på "stan", sen har jag klickat hem från bellme.se, blush.se och lyko.se + att jag handlat på tradera och ändå sitter jag här och funderar starkt på att använda mina sista slantar (nästan iaf, blir nån enstaka hundring kvar) till att klicka hem en GA.MA cp1 plattång.
    Vad säger ni är man tokig eller?

Iofs, så här dyrt blir det ju inte varje månad, jag håller ju på att "starta upp" mitt sminklager, nu när mitt make-up intresse vaknat till.

• PolarnOPyret

Kajsan: Ja det var ett bra pris, billigaste jag hittat den för är 492:- (med frakt).
    Och att jus GA.MA är bra det vet jag och denna tång cp1 har ju fått jättebra kritik.
    Jag har haft en annan GA.MA förut och har nu en remington.
    Men är SÅ sugen på att köpa denna GA.MA nu.
    Du kommer garanterat att bli nöjd!!!

• PolarnOPyret

Sådär ja!
    Då har jag klickat hem plattången också.
    Hihihi, min man tycker nog att jag är helt tokig.
    Iofs så handlar han verktyg och maskiner lika gärna som jag handlar sånt här.

Nåja, nu är det bara att luta sig tillbaks och invänta alla (4st) mina paket.

• PolarnOPyret

Nån som använder M.U.S's läppstift och kan ge ett utlåtande?
    Köpt några av deras ögonskuggor och rouge och gillar dessa starkt, men aldrig testat läppstiften, men det kanske det finns nån annan här som har?

• PolarnOPyret

Vad trött jag är på att efter en dag på jobbet, känna mig osminkad (förutom ögonskugga och mascara som sitter där den ska), men concealer, foundation och rouge är som bortblåsta.
    Hur ska man få maken att sitta hela dagen?
    Vad ska (vad har ni med er) man ha med sig för att snabbt kunna fräscha till sig, bättra på maken under dagen?

• PolarnOPyret

the bitch is black, jag har testat nagelalcken du pratar om.
    Gillade dom också.
    Blev skitcoolt ju.
    Kul med lite nya grejjer!

• PolarnOPyret

Honey1982: Jag använder Smashbox Photofinish primer, funderar på om det är samma sak som när jag började använda Lumenes eye-primer att den måste få "torka" mer innan jag fortsätter sminka mig?

• PolarnOPyret

Bebislängtan82 skrev 2009-02-18 12:06:02 följande:

Nu har jag precis köpt ett helt sett med I.D bare minerals grejor,penslar,skuggor,foundation mm för drygt 300 kr var 29 delar i settet för det priset
    WOW det var billigt!!!
    Undrar precis som några av de andra donnorna.
    Var handlade du ID's grejjer SÅ billigt??
  • PolarnOPyret

Nu är jag trött på klistriga läppglans.
    Snälla kom med tips på läppglans ni testat som INTE är klistriga.
    (Vet att ni skrivit nåt om det nyss, men hittar inte på.)

Svar på tråden Smink smink smink!