Inlägg från: Phantera |Visa alla inlägg
  • Phantera

Smink smink smink!

Fridapida skrev 2008-12-17 07:37:22 följande:

Oj nu är det låg aktivitet i tråden! Julen tar all tid. Hoppas att ni hinner koka skinka, baka pepparkakor, städa huset, slå in paket och dansa en sväng runt granen. Själv längtar jag tills julafton så att jag får äta Janssons frestelse!
    Åh! Jag bara jobbar...sover...åker till familjeläkarna och sover lite till innan nattskiftet. Hehe...
    Men nu är jag ledig tills på måndag.
    Men ja, alla verkar vara busy busy!
  • Phantera

chibaby skrev 2008-12-17 16:52:49 följande:

Det är uppfriskande i slaskmörkret att se alla färgfulla sminkningar!Läser ni många bloggar som handlar mycket om make up?Jag läser inte så många på regelbunden basis, det är väl egentligen bara 3 som jag alltid återkommer till.En tjej jag är bekant med skriver mkt om smink och lägger ofta upp EOTD's, problemet är bara att det oftast är så katastrofala resultat att man nästan blir generad... jag vet som inte hur jag skall ställa mig till det där, å ena sidan fnissar jag rätt bra åt det hela men samtidigt är det ju tragiskt & å andra sidan så får väl hon göra det bara det känns bra för henne. Men det lämnar mig ju iaf inte oberörd :)Nåväl, kanske någon annan skrattar åt mig så det går jämt ut :)BTW; jag och mascara har aldrig haft något varmare relation till varann men jag blev så glatt överraskad av Helena von Rubinsteins mascara jag fick när jag fyllde år i somras. Nu vet jag inte vad den heter och lyckades inte googla fram det heller men det är som djurprint på behållaren :) Den rekommenderar jag till folk som liksom jag inte har någon djupare relation med mascara!
    Vad betyder EOTD egentligen... ???

Din kompis blogg lät ju spännande...hihi...
    Länk?
  • Phantera

trollsanna skrev 2008-12-17 15:33:58 följande:

Jag jobbar rätt intensivt just nu så det blir inte att skriva så mycket men idag har jag faktiskt uppdaterat bloggen så dagens ''make'' finns där.trollsannasmakeup.blogspot.com/
    Meh åh! DET var SNYGGT! Fina färger, me like!
  • Phantera

Jag har faktiskt sminkat mig lite idag...hehe...

phantera.blogg.se

Glad att jag fick tag på en Book of Shadows innan de tog slut!

• Phantera

trollsanna skrev 2008-12-17 21:11:24 följande:

såg snyggt ut. Såg inte så bra på bilden bara. Vill också ha Book of Shadows.
    Tack! De är ju rätt så ljusa och kamerablixten gör ju alltid bilderna ännu ljusare så färgerna kommer ju aldrig till sin rätt.
    Men jag gillar att de är ljusa och typ blanka.

Undrar vart Linny tagit vägen? Fullt upp med förhandlingar innan jul? Hon kan väl inte föda barn alla redan? Det var väl inte förräns i januari?
  • Phantera

LMK skrev 2008-12-18 10:32:33 följande:

Ang. att läsa andra beautybloggar så har jag hittat ett gäng som jag kikar in på lite då & då. Tycker dock att många mest har produktlanseringar etc. Jag tycker EOTD (eye of the day) är roligast då det ger mest inspiration (även fast stilarna inte alltid är i min smak) samt recensioner. På de flesta bloggar länkar de upp andra, så det är lätt att klicka runt & hitta till nya.
    Aha!! Tack då vet jag vad EOTD är!
    Lanseringar av div. slag är jag inte heller så intresserad av. Mer av hur folk sminkar sig och om de har någon särskilld produkt som de rekommenderar!
  • Phantera

Linny > Åh! Tur du hittade hit!
    Jag hade för mig att jag hade sett dig här på sidan 1 eller något, men det hade jag visst inte då!

• Phantera

Dött värre var det här!

Jag har i alla fall sminkat mig idag också.
    Försökte ösa på lite mer utav det mesta...fast kanske inte direkt på ögonskuggsfronten eftersom min dotter valt färgen och jag inte visste vad jag skulle matcha med idag. Var lite stillestånd på den punkten.

Resultatet:
    phantera.blogg.se

• Phantera
    Tullemi skrev 2008-12-21 19:52:47 följande:
    Jo, en fråga till. Jag använder ID´s foundation Fairly Light och är nöjd med den. Nu har jag blivit tipsat om att även lägga på ett lager av Transparent Weil (tror den heter så). Ni som gjort det, blir det ett pudrigt resultat, alltså ser man lite "pulvrig" ut? Och varför ska man egentligen ha Weil oxå?
    Mineral Veil kanske du menar? Ett transparent puder. (Finns även färgat). Jag läggar alltid på det efter foundation och blush...
    För att ev. ta bort glansiga ytor men också göra hyn slätare, minimera porer o dyl.
Svar på tråden Smink smink smink!