Inlägg från: trollsanna |Visa alla inlägg
  • trollsanna

Smink smink smink!

Phantera skrev 2008-12-20 20:07:31 följande:
    Dött värre var det här!Jag har i alla fall sminkat mig idag också. Försökte ösa på lite mer utav det mesta...fast kanske inte direkt på ögonskuggsfronten eftersom min dotter valt färgen och jag inte visste vad jag skulle matcha med idag. Var lite stillestånd på den punkten. Resultatet:phantera.blogg.se
    fint!
    Ang Cliniques mascara så tycker jag att den hör till dom bästa. Jag tycker den är superbra och tycker inte alls borsten är så stor. Inte om man jämnför med dior show blackout. Fast man är ju olika och har olika fransar men kul att du gillar den mer idag.  
  • trollsanna
    Phantera skrev 2008-12-22 20:35:14 följande:
    Förresten, trollsanna!!Jag brukar "snurra" på penseln till gel-eyelinern i locket. På det sättet så slösar man ingen färg. För precis som du skrev så blir penseln spretig. Typ grynig och spretig. Men arbetar jag lite med penseln och snurrar försiktigt i locket så blir den tunnare och finare.
    Tack för tipset om locket har inte haft en tanke på det. Att man inte kom på det själv. haha och tack för komentarerna av sminkningarna tusen tack. Hoppas du blir mer nöjd med Cliniques mascara. Själv så tycker jag som sagt var att den hör till dom bästa fast det beror väl kanske på vad man har för fransar och vad man vill uppnå för resultat. Fast jag letar själv ständigt efter den absolut bästa mascaran. Det är inte lätt i mascaradjungeln. 
    ----------------------------

Har lagt upp gårdagens sminkning. En ljus enkel variant.
     http://trollsannasmakeup.blogspot.com/ 
  • trollsanna
    Fridapida skrev 2008-12-23 00:21:32 följande:
    Hej tjejer!Mitt i julstress så har jag lagt in två inlägg på helgens fest mejker. Jag har försökt mig på en närbild... sådär bra. Men jag gär mtt bästa.
    Jätteläcker sminkning!! Supersnyggt!!
  • trollsanna

Silver och vitt är snyggt på vintern. Frostigt fint.
    Själv blev det en lila sminkning idag. Hade inte tänkt sminka mig alls eftersom jag är så trött efter att ha jobbat i natt. Bild i bloggen finns.
    http://trollsannasmakeup.blogspot.com/

En fråga - Har någon gjort en permanent ögonbrynsbortplockning? Är så leds på att alltid måste plocka brynen att jag blir tokig. Det växer fort som attans och jag har mörka bryn så dom syns på en gång. Eller har ni något annant tips till mig?

• trollsanna
    veronicavh skrev 2008-12-28 01:26:26 följande:
    Hej!!!!Vilken härlig tråd!!!Jag är utbildad Make up artist och jobbar på Make Up Store i Kristianstad, eller ja jag går ju på mamma ledighet nu i januari!Jag ääääääälskar ju personligen våra produkter! Är det nån som har frågor så svarar jag med en gärna..smink är mitt liv ;)Kram
    Välkommen hit! Säger som Linny och Knott. Alltid kul med nya förslag och mina sminkningar finns på http://trollsannasmakeup.blogspot.com/

soozi
    Välkommen in och surra med oss. Kul.

Liiza
    Vad roligt med nytt. Jag tycker det är snyggt med silvriga metall skuggor till svart sedan kan man kombinera med någon färgklick. På nyår tycker jag man kan ha rätt så mycket smink. Fast jag har väl det rätt ofta ändå Flört

Knott
    Verktygslådan är super, behöver dock en till men jag har fått sortera lite i den och fick in rätt många skuggor. Den är perfekt för samples skuggorna.

Karisma
    Vad kul med lite shopping. Skuggan låter jättesnygg. Blir spännande att se kort.
  • trollsanna

Efter allt prat om blå skugga så testade jag och exprimenterade lite med blåa skuggor idag. Fast en blåmetallic skulle vara jättehäftigt. Tror jag måste in till stan imorgon och inhandla den. har inte många blå skuggor.
    Blåa maken finns i bloggen.

• trollsanna
    lyckligmamma skrev 2008-12-28 19:47:59 följande:
    Linny skrev 2008-12-28 19:45:47 följande: O tack, tyckte bara den var billig .-) Är det sant att man dödar bakterierna, när man lägger puder, kajal, smink överhuvudtaget, i frysen tro?
    Jag tror inte att det funkar något vidare tyvärr, bakterier brukar överleva att frysas ner.
    --------------------------------------

Endel bakterier överlever dock kyla medans andra dör alltså blir det lite mindre bakterier men man ska ändå aldrig använda någon annans ögonsmink pga ögoninfektioner. Jag har själv kajalen i frysen ibland för att den blir lättare att vässa.
Svar på tråden Smink smink smink!