Inlägg från: Linny
|
-
-
Grattis på födelsedagen!!trolltyg skrev 2009-01-01 18:01:40 följande:Snygga sminkningar allihopa som lagt ut bilder. Själv ligger jag hemma med feber så det blev ingen sminkning alls. Eftersom jag fyller 30 år idag så fick jag en fin present av min käre sambo. Ögonfransförlängning + en påfyllnad. Jag vart jätteglad. Så fort jag mår bättre från influensan så ska här bokas tid så även jag får snygga välformade fransar.Nu ska jag ge barnen deras medecin för även de är sjuka.
Kul present! Hur funkar ögonfransförlängning?? Aldrig hört om nämligen. Stackare som är sjuk. Krya på dig!
-
JättefintKnott skrev 2009-01-01 21:36:26 följande:... god fortsättning förresten Min nyårsmejk ligger uppe på bloggen, det blev en makeup i koppriga och rödbruna toner med MAC-skuggor. makeupoholic.blogspot.com/2009/01/nyrsaftonen...
-
kolla på mig då.. Jag har lös hud jag med och stooora ögonlock..Tullemi skrev 2009-01-02 17:51:41 följande:Åh, jag blir så avis när jag ser allas fina sminkningar. Jag är 35 år och har aningen "lös" hud på ögonlocken och kan aldrig få till nyanser och skiftningar. Jädra ålders-x-x-x-x . -
Haha, menade inte "kolla på miiiiig!!" utan bara att visst kan du också sminka dig, jag har ju sådär och försöker så gott det går
Alla har olika förutsättningar och jag är avis på de som har "lättare" ögon att sminka men men.. -
I love Dermalogica Skin Smoothing creme!lyckligmamma skrev 2009-01-02 17:45:29 följande:Hej!!! Kan ni rekommendera en bra fuktkräm för ansike... JAG HAR väldigt torr hyFörutom tipsen du redan fått så kan du testa att söka på youtubePolarnOPyret skrev 2009-01-02 18:47:37 följande:Hej!Har nyss hittat till eran tråd.Mitt intresse för smink håller precis på att vakna, så dags nu när man är över 30! :)Jag har iaf sett en del utav era bloggar där ni har kort på sjukt snygga ögonmakeuper.Och nu undrar jag om inte nån utav er kan tipsa om en sida där jag kan få hjälp att själv göra en sån make. Alltså bilder, förklaringar både vad det gäller färger, penslar som ni använts och märken på smink mm.Är främst ögon make-up men även grunden i ansiktet (primer, foundation, rouge, pudermm mm mm.) jag vill lära mig mer om.Så kom igen tjejer kan ni hjälpa en novis??Antingen genom tips här i tråden eller tips om bloggar eller websidor som är bra.
Sök på tex. makeup och tutorial. Det finns flera bra där.
-
inte jagUllis 74 skrev 2009-01-02 21:53:03 följande:Är det någon här som har testar skuggor från Nars eller DuWop?Såg många fina på hqhair....
Jag har stora byrålådor fulla med sminkPolarnOPyret skrev 2009-01-02 21:47:40 följande:Kom på en fråga till.Ni har ju säkert en massa smink där hemma.Hur förvarar ni det?Väska/väskor, makae-up boxar eller vad?
Mina ögonskuggor (dryga hundra) har jag i i en av lådorna, i sin tur i plastlådor från Jula, som har små fack i sig. Får plats några i varje fack, ståendes så jag kan sortera i färg också
-
Hej
Nu har min lilla Eskil kommit. Igår den 3 januari kl. 21.56 efter en cool förlossning
Mår toppen allihopa. Kommer dock inte vara inne så mycket närmsta dagarna då hela familjen ska landa ihop och snart kommer storebror hem för att träffa sin lillebror! -
HeheTullemi skrev 2009-01-04 11:33:28 följande:Men GRATTIS! Och vad cool DU låter, bara så där "jo, jag fick barn för 12 timmar sen" hehe . Lycka till med allt.
Men det var coolt faktiskt!Ja superbra!!lyckligmamma skrev 2009-01-04 11:34:31 följande:Grattis. gick det bra då?
Intensivare än förra gången men denna gången spräckte de hinnorna. Förra gången började det med vattenavgång.. Då hade jag, förutom att jag andades profylaxandning, också vetevärmare och tens. Denna gången körde jag enbart profylax och testade aldrig nåt annat. Men allt gick super och vi mår toppen båda två!
-
Ja längre än förra. Var bara inne för att kolla om nåt hade hänt. Hade haft supersvaga värkar men regelbundna under natten och då jag hade snabb förlossning förra gången ville jag bara kolla. Var öppen lite då men det hände inte så mycket men ändå så pass att de inte ville skicka hem. Hade inte ont alls. Vid 19 tog de hinnorna för att det skulle hända lite mer och då gick det snabbt och nästan helt utan uppehåll mellan värkarna och han föddes 21,56. Testade att ha vetevärmare under några värkar men den gick inte att hålla kvar med hjälp av trosorna *haha* så vi sket i den och körde bara på profylaxandning. Gick superbra och min man är världens bästa coach!! Födde på knä och fick själv plocka upp honom och han var pigg och stark!lyckligmamma skrev 2009-01-04 11:37:09 följande:Linny skrev 2009-01-04 11:36:34 följande: Oj så roligt Tog det lång tid???