• Kajsan

Smink smink smink!

Fluffguf skrev 2009-01-14 16:55:28 följande:
    Vilka roliga fynd Vad var det för ögonskuggor som var i paketet med diorshow?
    Det var en liten en med 5 olika färger i beige/brunt.
    Såg fina ut... Kul att få med nåt när jag ändå tänkt köpa mascaran!
    Mitt galleri är stängt pga crazy people, hör av er om ni vill in!
  • Kajsan

Jag har inte förstått det här med primer, min ögonskugga sitter alltid som berget ändå, man får ju ett bra underlag när man har foundation under ( jag kör med EM ).
    Fast det är klart, om man har feta ögonlock så lär det ju lägga sig i vecken efter ett tag? Är det därför man ska ha primer?

• Kajsan
    Linny skrev 2009-01-15 10:42:50 följande:
    Jag har stora ögonlock och har jag inte primer så "skavs" den av på vissa ställen efter en hel dag. Med primer först, sedan tunnt lager krämskugga och sist själva skuggorna, så sitter den från tidig morgon till natten.
    Ok... jag hajjar!
    Här händer inte det, jag tror mina ögonlock är som gjorda dör skugga
  • Kajsan
    Fridapida skrev 2009-01-15 17:42:02 följande:
    Karisma Bronzer är vad många kallar för solpuder. Men man ska inte blanda ihop det med vanligt fixerande puder. Vissa använder (tyvärr) bronzer som puder... Jag använder Laguna från NARS. Det finns många fina bronzers i nästan alla märken. Men som med allt annat så måste man tänka på vad man själv vill ha för resultat. Jag använder min bronzer bara för att få lite liv i ansiktet. Det ska inte synas att jag har den på utan bör smälta in i ens egen färg. Det resultatet får man genom att man applicerar bronzern tunt med en stor puderborste. Många använder för mörka bronzers och då blir resultatet därefter... Satsa på en relativt ljus och lägg hellre fler lager om du vill se liiiite solkysst ut. Jag tycker att Lancome har fina lagom glittriga nyanser. Men seriöst så har jag ingen favorit.
    *Fnissar* Ja, jösses bronzer som puder är ingen höjdare...
  • Kajsan
    Karisma skrev 2009-01-15 18:38:11 följande:
    Fridapida skrev 2009-01-15 17:42:02 följande: Kanske skulle inhandla en sån då. Är så likblek på vintern. För att få lite rörelse i ansiktet. Ska se vad jag hittar imorgon. Vad var det de sa nu, skulle jag köpa den mörkaste jag hitta och använda den i hela ansiktet. /K
    Ja, blanda den med typ Nivea innan så den blir riktigt kladdig, sen är det bara att gno in i hela ansiktet, se gärna till att det blir en snygg linje och att det inte kommer nåt på hals och öron.
  • Kajsan

Nu förstår jag helt plötsligt vitsen med primer!
    jag provade Viva ladiva ögonskuggorna igår, och det blektes ner under dagen och fastnade i ett veck.
    det har aldrig hänt förut när jag använt "bättre" skuggor.
    Så nu  är frågan, vilken primer är bäst? Jag var inne på att klicka hem Urban decays igår, men jag kanske skulle kila ner på Åhlens och köpa en Lumene istället?

• Kajsan
    hot fuss skrev 2009-01-17 16:00:33 följande:
    ja jag vill oxå köpa en primer nu. är lite inne på MUSs primer. men när han sminkade mig på MUS häromdagen så satt ögonskuggan i vecket på kvällen iaf. så den verkade inte funka helt bra på mig. finns det ngn annan bra? gärna skapligt pris oxå. viva la diva? är det de ögonskuggorna o så på hm o åhlens? som står vid barnsminket? är de bra?
    Ja alltså de hade en låda med 48 skuggor för 159 kr, man måste ju prova.
    Helt ok, inte i klass med de andra jag har, men det är roligt att prova olika färger.
  • Kajsan
    hot fuss skrev 2009-01-17 16:03:43 följande:
    Kajsan skrev 2009-01-17 16:02:13 följande: ja det lär ju kul med lite olika färger att testa med. är det ngt erbjudande just nu eller finns det alltid?
    Nä det var nån julbox, de hade plockat bort dem på Åhlens när jag kom dit i veckan, men jag frågade och de tog fram en.
  • Kajsan

Nu är jag sjukt sugen på Boots nr7 ansiktskräm, nån som vet om man kan shoppa det billigare nånstans?

Svar på tråden Smink smink smink!