Inlägg från: trolltyg |Visa alla inlägg
  • trolltyg

Smink smink smink!

Skitsnygga sminkningar tjejer.

LMK: säger som Karisma, vilken läcker sotning och du passar verkligen i den så själklart vågar du dig ut i den. Du kommer att rocka gärnet med den.

Igår gjorde jag min fransförlängning och den vart jättebra, känns jättekonstigt dock med så mycket fransar när jag inte är van det. Men snyggt blev det.

Melvin 051219 och Ian 071127
  • trolltyg
    Fridapida skrev 2009-01-21 17:48:53 följande:
    trolltyg skrev 2009-01-21 10:16:17 följande: Har du mascara på dig eller blev de så mörka? Det var iaf snyggt. Det syns att de fått mer fransar, mendet ser inte lösögonfransfejk ut. Sådär när man har en hel rad. Bra!
    De blev så mörka så jag använder ingen mascara alls nu. Däremot så använder jag kajal mellan fransrötterna för att det ska se fylligare ut och då ser man heller inte "knutarna" få fejkfransarna. På bilden hade jag ingen kajal dock.
  • trolltyg
    LMK skrev 2009-01-22 13:22:45 följande:
    trolltyg skrev 2009-01-21 10:16:17 följande: Ser jättefint ut! Kul att du provat. Kommer du fortsätta med påfyllningar eller var det en engångsgrej?
    Jag fick med en påfyllning också av min sambo i present så det ska jag göra. Sedan får jag se. Det har redan lossnat en fransknippe aldeles i yttre ögonvrån. Överlag är fransarna mycket mjukare idag och jag tror det beror på att min makeup remover har olja i sig för det löser upp limmet. Jag har kollat innehållsförteckningen men enl den finns ingen olja med men det står så konstiga namn och jag har ingen aning om just den ingridiensen är en olja. Hmm så jag får se om jag har några fransar kvar efter helgen
  • trolltyg
    Nala skrev 2009-01-22 15:37:57 följande:
    Hejsan tjejer :)Nu sitter jag här helt slut efter en heldag i skolan, idag var jag grön :) Har lagt upp dagens sminkning i albumet, det var mycket grönare i verkligheten - det är så svårt att få till rätt färger när det är så dåligt ljus. Jag tog korten vid 7 imorse så det fanns inte mycket annat än badrumsljuset att tillgå tyvärr :) Var snäll och bortse från mina skeva ögonbryn *ler*, de ser inte riktigt så skeva ut i verkligheten.......Ha en jättebra eftermiddag.....
    Snyggt, och vilka fransar du har, läckert.
  • trolltyg
    vildamar skrev 2009-01-26 08:19:14 följande:
    hello sminkjunkies (följer tråden då och då och tack för alla tips Jo, har en undran, jag köpte id makeupen- mineralpuder efter all positiv haussning det varit...men jag kan inte ha den för jag har så otroligt torr hy så alla smårynkor kommer fram Har använt upp snart hela burken så jo, jag har gett den en chans (använt sedan somras)Så jag undrar om det är ngn som provat deras FLYTANDE foundation (visst har dem en sådan????)ANNRS NÅGRA ANDRA TIPS? Vill ha felfri foundation, priset spelar ingen roll, hahha. Har massa bröllop att springa på
    Många måste byta till en feta eller mer fuktgivande hudkräm när de börjar med mineralfoundation. Kanske kan vara ett tips? Anars gillar jag Cliniques foundation för torr hy. Jag har väldigt torr hy och tycker den fungerar toppen. Sedan har jag youngbloods mineralfoundation vilket jag också tycker fungerar utmärkt trots torr hy.
  • trolltyg

Nu har jag beställt hur mycket som helst från e.l.f sidan. Det var ju så billigt så jag fick värsta köpbehovet. Spännande att se om det är något bra.

• trolltyg
    filiduttan skrev 2009-01-28 09:34:57 följande:
    Jag älskar också loreal, hade redken tidigare men loreal passar mig bättre, jag trodde dyrare skulle vara bättre... (nyss börjat använda märkesprodukter en ett år tillbaka)Min far är i Sthlm, har möjlighet att gå och köpa M.A.C åt mig, finns det något där to-die-for som jag borde passa på att be han köpa? tex ögonsminkborstar? (Vilka nr sådana fall, han måste ju fråga sig fram annars blir det nog feeeel )
    Åh lyllos MAC´älskar jag. Har två av deras borstar som jag fullkomligt ÄLSKAR. Den första är bra till pigment och fasta skuggor på det rörliga ögonlocket. Den andra är kanon för globlinjen och även krämskuggor över hela locket som jag använder som "klister" för pigment.

http://www.maccosmetics.com/product/spp.tmpl?CATEGORY_ID=CAT145&PRODUCT_ID=383

http://www.maccosmetics.com/product/spp.tmpl?CATEGORY_ID=CAT145&PRODUCT_ID=380

Använder aldrig några andra borstar för ögonskuggor. Sedan har de en hel hög jag skulle vilja testa för ansiktet också.

http://www.maccosmetics.com/product/spp.tmpl?CATEGORY_ID=CAT146&PRODUCT_ID=1391

Sedan har de en Paintpot Bare study som jag har som bas och primer och den är gudomlig.
  • trolltyg
    trolltyg skrev 2009-01-28 10:09:59 följande:
    Åh lyllos MAC´älskar jag. Har två av deras borstar som jag fullkomligt ÄLSKAR. Den första är bra till pigment och fasta skuggor på det rörliga ögonlocket. Den andra är kanon för globlinjen och även krämskuggor över hela locket som jag använder som "klister" för pigment.www.maccosmetics.com/product/spp.tmpl?CATEGOR...www.maccosmetics.com/product/spp.tmpl?CATEGOR...Använder aldrig några andra borstar för ögonskuggor. Sedan har de en hel hög jag skulle vilja testa för ansiktet också. www.maccosmetics.com/product/spp.tmpl?CATEGOR...Sedan har de en Paintpot Bare study som jag har som bas och primer och den är gudomlig.
    Ser att det låter lite ironiskt men det var inte så menat. Jag bor i Sundsvall och skulle kliva över många lik för att få till ett MAC i stan. Så min ansiktsfärg är en aning grön av avundsjuka för sådan bra möjlighet till MAC.
Svar på tråden Smink smink smink!